خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تازه‌ترین آمار از تعداد مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان

روند افزایش شمار مبتلایان همه‌گیری کرونا در جهان متوقف نشده است و این ویروس همچنان قربانی می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۱۹۹ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان ۷۳۵ هزار و ۸۳۳ نفر بوده که ۳۴ هزار و ۸۴۷ نفر از آن‌ها جان باخته و ۱۵۶ هزار و ۱۴۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

به طور کلی در جهان ۵۴۴ هزار و ۷۲۵ مورد ابتلای فعال به کروناویروس جدید وجود دارد که از این میان ۵۱۶ هزار و ۴۳۲ مورد معادل ۹۵ درصد از مبتلایان وضعیت خفیف داشته و تنها ۲۸ هزار و ۲۹۳ مورد معادل ۵ درصد از مبتلایان در وضعیت وخیمی قرار دارند.

ایالات متحده آمریکا با ۱۴۲ هزار و ۷۹۳ مورد ابتلا و ۲۴۹۰ قربانی در صدر فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. ۴۵۶۲ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۹۷ هزار و ۶۸۹ مورد ابتلا به ثبت رسانده که از این میان ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر جان خود را از دست داده و ۱۳ هزار و ۳۰ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

اسپانیا نیز با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۸۵ هزار و ۶۸۹ مورد ابتلا از چین در فهرست شمار مبتلایان جهانی کرونا پیشی گرفت. تاکنون ۷۳۴۰ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۱۶ هزار و ۷۸۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شمار مبتلایان در چین که شیوع تا حدود زیادی کنترل شده ۸۱ هزار و ۴۷۰ نفر اعلام شده است. شمار قربانیان و بهبود یافتگان نیز در این کشور به ترتیب ۳۳۰۴ و ۷۵ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام شده است.

در آلمان نیز شمار مبتلایان ۶۲ هزار و ۴۳۵ نفر اعلام شده که از این تعداد تنها ۵۴۱ نفر جان باخته و ۹۲۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

هم‌چنین ایران تاکنون ابتلای ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر را اعلام کرده است که از این میان ۲۷۵۷ نفر جان خود را از دست داده و ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

فرانسه نیز دیگر کشور اروپایی است که شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در آن بالا بوده است. تاکنون ۴۰ هزار و ۱۷۴ نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده، ۲۶۰۶ نفر جان باخته و ۷۲۰۲ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

در انگلیس ۱۹ هزار و ۵۲۲ نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۱۲۲۸ نفر از آن‌ها جان باخته و ۱۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

سوئیس با ۱۵ هزار و ۶۹ مبتلا و ۳۱۲ قربانی، بلژیک با ۱۱ هزار و ۸۹۹ مبتلا و ۵۱۳ قربانی و هلند با ۱۰ هزار و ۸۶۶ مبتلا و ۷۷۱ قربانی از کشورهای اروپایی با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.

بنا بر آمارهای سایت “ورلداُمتر”، کره جنوبی با ۹۶۶۱ مبتلا و ۱۵۸ قربانی، ترکیه با ۹۲۱۷ مبتلا و ۱۳۱ قربانی، اتریش با ۹۲۰۰ مبتلا و ۱۰۸ قربانی، پرتغال با ۶۴۰۸ مبتلا و ۱۴۰ قربانی و کانادا با ۶۳۲۰ مبتلا و ۶۵ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع بالای کروناویروس جدید هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا