خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«پرسپولیس با احتیاط فوتبال بازی می‌کند»

روزنامه شهروند نوشت: مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت فوتبال ایران، درخصوص عملکرد نمایندگان ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد. او با انتقاد از عملکرد پرسپولیس در بازی‌های اخیر گفت: «احتیاطی که یحیی گل‌محمدی می‌کند این است که حالت دفاعی می‌گیرد. وقتی پرسپولیس گل می‌خورد، تازه موتورش روشن می‌شود. این سومین مساوی پرسپولیس در ١٠ روز گذشته بود و امتیاز این تیم در لیگ قهرمانان ما به شکلی است که می‌شود این تیم به دور بعدی رقابت‌ها صعود کند.»

 هفته چهارم رقابت‌‌های لیگ قهرمانان آسیا با حضور نمایندگان کشورمان در گروه‌های مختلف پیگیری شد که در روز اول این هفته، تیم‌های نساجی و سپاهان مقابل رقبای خود به میدان رفتند. بازی‌های نساجی و سپاهان به‌صورت متوالی در یک روز و در ورزشگاه آزادی برگزار شد و در ابتدای کار تیم نساجی مقابل نوبهار ازبکستان به میدان رفت و با قبول شکست ٣ بر یک مقابل حریف خود، از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شد تا دو بازی دیگر شاگردان سیدمهدی رحمتی در این مسابقات تشریفاتی قلمداد شود. بازی بعدی، تقابل میان سپاهان و آلمالیق ازبکستان بود و در این بازی یک نتیجه غیرمنتظره رقم خورد و شاگردان مورایس موفق شدند با نتیجه ٩ بر صفر حریف خود را شکست دهند.
این سومین پیروزی قاطع یک تیم در لیگ قهرمانان آسیا بود. از زمان ادغام جام برندگان آسیا و سوپرجام آسیا و تبدیل آن به لیگ قهرمانان آسیا، تاکنون بازی‌های زیادی برگزار شده و نکته عجیب آن این است که پیروزی ۹ گله سپاهان برابر نماینده ازبکستان قاطع‌ترین و پرگل‌ترین بازی این مسابقات نبوده است. این رکورد برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۴ شکسته شد؛ جایی که سئونگنام ایلهوای کره‌جنوبی که اکنون در سطح دوم فوتبال کره‌جنوبی(کی‌لیگ ۲) قرار دارد، توانست پرسیک اندونزی را با ۱۵ گل درهم بکوبد. دو سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۶ نیز گامبا اوزاکا این رکورد را تکرار کرد و در خانه با نتیجه ۱۵ بر صفر دانانگ ویتنام را با شکست سنگینی بدرقه کرد.
در پایان، آخرین نماینده ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، یعنی پرسپولیس، به مصاف استقلال تاجیکستان رفت و این بازی درنهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. با این نتیجه، شرایط شاگردان یحیی گل‌‌محمدی برای صعود به دور بعد مقداری سخت‌تر شد و با توجه به اینکه پرسپولیس دو دیدار پایانی خود را با تیم‌های النصر و الدحیل دارد، باید منتظر ماند و دید سرخ‌پوشان چه عملکردی از خودشان برجای می‌گذارند. مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت پرسپولیس و فوتبال ایران در گفت‌وگویی که با ما داشت، درخصوص عملکرد نمایندگان ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، صحبت‌های مختلفی را مطرح کرد. او معتقد بود پرسپولیس پس از اینکه گل اول بازی را به ثمر می‌رساند، در لاک دفاعی فرو می‌رود و نمی‌تواند عملکرد ایده‌آلی از خود برجای بگذارد. او همچنین به تمجید از عملکرد خوب سپاهان در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و معتقد بود گل‌های زودهنگام سپاهان در بازی مقابل آلمالیق ازبکستان باعث شد تا این تیم بتواند مقابل حریف خود با گل‌های زیادی به پیروزی برسد.

گفت‌وگوی «شهروند» را با مرتضی فنونی‌زاده می‌خوانید.
آقای فنونی‌زاده عملکرد پرسپولیس را مقابل استقلال تاجیکستان چطور دیدید؟
در این بازی، بازیکنان پرسپولیس در نیمه اول عملکرد خوبی داشتند و دیدیم روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسیدند. اگر بیرانوند در این بازی نبود، پرسپولیس باید چهار گل از حریف خود دریافت می‌کرد. خط دفاعی پرسپولیس در این بازی نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. احتیاطی که یحیی گل‌محمدی می‌کند، این است که حالت دفاعی می‌گیرد. وقتی پرسپولیس گل می‌خورد، تازه موتورش روشن می‌شود. این سومین مساوی پرسپولیس در ١٠ روز گذشته بود و امتیاز این تیم در لیگ قهرمانان ما به شکلی است که می‌شود این تیم به دور بعدی رقابت‌ها صعود کند.

عملکرد نبیل باهویی را در بازی‌هایی که برای پرسپولیس انجام داده است، چطور دیدید؟
 نبیل باهویی اصلا کارایی لازم را برای تیم ندارد و این در حالی است که شهاب زاهدی روی نیمکت بوده و اخیرا هم عملکرد خوبی داشته است. بازیکنان نباید روحیه خود را از دست بدهند، اما تیم وقتی بد بازی می‌کند، نمی‌توانم نکات بد را نگویم. اعتقاد دارم تشویق و تنبیه در همه امور باشد و وقتی تیم بد بازی می‌کند، به نظرم باید تنبیهی برای بازی‌هایی که تیم عملکرد خوبی ندارد، در نظر گرفته شود. پرسپولیس اخیرا نتوانسته عملکرد فنی خوبی داشته باشد.

سپاهان در ورزشگاه توانست با ٩ گل آلمالیق ازبکستان را شکست دهد. عملکرد این تیم را چطور دیدید؟
آلمالیق می‌خواست در آزادی حداقل امتیاز را بگیرد، اما سپاهان توانست عملکرد بسیار خوبی از خود برجای بگذارد. سپاهان از همه نظر از حریف خود سر بود. سپاهان گل‌های زودهنگامی در این بازی به ثمر رساند و وقتی این اتفاق رقم می‌خورد، حریف مقداری به جلو‌ آمد و گل‌های دیگر این بازی هم به ثمر رسید و سپاهان درنهایت توانست این بازی را با پیروزی پشت‌سر بگذارد.

نساجی با شکست مقابل نوبهار ازبکستان از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد. ارزیابی شما از عملکرد نساجی چیست؟
قائمشهری‌ها به کسی باج نمی‌دهند و من تمام اینها را در مستطیل سبز حس کردم. سرمربی نساجی را دوست دارم و یکی از ارکان اصلی تیم‌ملی بوده است. اگر در لیگ قهرمانان آسیا نساجی نتوانسته صعود کند،‌ در لیگ برتر هم نتوانسته عملکرد ایده‌آلی از خودش برجای بگذارد. امیدوارم با وجود اتفاقاتی که رقم خورده است، پرسپولیس بتواند آبروداری کند و بتواند از گروه خود صعود کند و در دور بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا