خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا روحانی گفت «همه چیز به روال عادی برمی‌گردد»؟!

علی ربیعی، سخنگوی دولت گفت: آن روزی که رئیس‌جمهور روحانی گفت همه چیز عادی می‌شود، تصمیمات متفرقه‌ای در کشور اتخاذ شد و هر استان برای خودش یک‌جور تعطیلی اعلام می‌کرد. ستاد کرونا تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلات را به استان‌ها واگذار کرد و هر استان تصمیمات جداگانه‌ای اتخاذ کرد اما به عنوان مثال در یک وزارتخانه واحد، سه جور تصمیم‌گیری شد. بنده شاهد بودم که رئیس‌جمهور گفت از شنبه همه چیز به حالت عادی بازمی‌گردد، تصمیم با ستاد ملی کرونا است. رسانه‌ها قسمت دوم را تکرار نمی‌کنند و قسمت اول صحبت‌های رئیس‌جمهور را انعکاس می‌دهند.

به گزارش ایسنا سخنگوی دولت با بیان اینکه قصد بی‌دفاع منطق ندارم، گفت: بنده در آن جلسه حضور داشتم و شاهد هستم که نیمی از صحبت‌های رئیس‌جمهور نقل شد و نیمی دیگر نقل نشد. منظور رئیس‌جمهور از اینکه گفتند همه چیز به روال عادی برمی‌گردد، این بود که همه چیز به روال عادی تصمیم‌گیری‌ها توسط ستاد ملی کرونا بازمی‌گردد.

ربیعی با اشاره به امکان قرنطینه در کشور اظهار کرد: در مورد قرنطینه دیدگاه‌های متعددی مطرح می‌شود. کشورهای مختلف سیاست جداگانه در مورد قرنطینه اتخاذ کردند بنابراین کشورها بر مبنای اقتضای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود تصمیم گرفته‌اند که این موضوع بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در همان زمان دولت بر اساس نظرات کارشناسی بخش سلامت تصمیم گرفت؛ دیدگاه‌های متنوعی در دولت وجود داشت، اما محور نظرات کارشناسی بخش سلامت بود. در آن زمان ما دیدگاه رسمی کارشناسی بخش سلامت در این زمینه نداشتیم. ممکن است برخی از پزشکان عزیز یا افراد نظراتی را بیان کرده باشند اما رسماً به دولت چیزی اعلام نشده بود بنابراین دولت مبتنی بر شرایط، تصمیمات به روز را اتخاذ کرد.

سخنگوی دولت افزود: پس از شیوع بیماری، بنده در جمع مطبوعاتی‌ها حاضر شدم و اعلام کردم بزرگترین آفت و مانع مبارزه با کرونا، سیاست‌زدگی خواهد بود.

سخنگوی دولت با اشاره به انتقاد برخی از قرنطینه نشدن قم اظهار کرد: عجیب است برخی افراد که می‌گفتند قم‌هراسی می‌کنید یا کرونای بنفش را اشاعه داده‌اید، امروز از عملکرد دولت انتقاد می‌کنند. این افراد بلندگو دارند و بیشتر صحبت می‌کنند. از این دسته از دوستان می‌خواهم که فعلاً در چنین شرایطی سخنی نگویند. ما به یاد داریم که با چه مشکلاتی، برخی از مراکز را تعطیل کردیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا