خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت مسمومیت دانشجویان شیراز اعلام شد

رییس صندوق رفاه دانشجویان در توضیح علت مسمومیت غذایی دانشجویان دانشگاه باهنر شیراز گفت: مشکلی در تغذیه دانشجویان مسموم‌ شده در شیراز وجود نداشته و احتمال زیاد ویروس علت این مسومیت بود.

به گزارش ایسنا، مهندس ذوالفقار یزدان مهر با اعلام این مطلب اظهار کرد: مشکلی در تغذیه دانشجویان دانشکده فنی شهید باهنر شیراز وجود نداشته و علائم نشان می‌دهد احتمال زیاد این بیماری ناشی از ویروس است که به تدریج به تعداد بیشتری از دانشجویان سرایت کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه طبق پیگیری‌های صورت گرفته متوجه شدیم تعدادی از دانشجویان آموزشکده فنی شهید باهنر شیراز بر اثر مسمومیت دچار مشکل شده و به بیمارستان منتقل شدند.

یزدان مهر افزود: از همان ابتدا که خبر این حادثه بدست ما رسید بررسی‌های خود را در مورد این مسئله آغاز کردیم، نتیجه بررسی‌های نماینده صندوق رفاه دانشجویان در شیراز نشان داد که تعدادی از دانشجویان بر اثر این مسمومیت دچار مشکل شده که از این تعداد 17 نفر در بیمارستان بستری شدند که براساس گزارش رسیده حال عمومی آنها مطلوب است.

وی با اشاره به تنوع غذایی دانشجویان این آمورشکده در روزهای گذشته، تصریح کرد: در بررسی اولیه کارشناسان روی غذاهای مصرف شده توسط این دانشجویان مشخص شد که مسئله خاصی وجود نداشته است اما نمونه‌های آنها جهت آزمایشات بیشتر به آزمایشگاه ارسال شده است.

مشاور وزیر علوم همچنین گفت: علائم نشان می‌دهد این بیماری به احتمال زیاد ناشی از انتقال ویروس است که به تدریج به تعداد بیشتری از دانشجویان سرایت کرده است اما نظر قطعی باید بعد از بررسی های تکمیلی مشخص شود. رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در پایان تاکید کرد: سلامت تغذیه دانشجویان برای ما بسیار مهم است و همواره تاکید داشته ایم که به هیچ وجه نباید به دانشجویان غذای با کفیت پائین ارائه شود. وی گفت: به منظور پیشگیری و ممانعت از انتقال ویروس احتمالی به دانشجویان دیگر قرار شد خوابگاه به طور کامل ضدعفونی شود. در حال حاضر اوضاع و جو عمومی آرام گزارش شده است و اقدامات لازم بعمل خواهد آمد.
به گزارش ایسنا، روز گذشته جمعی از دانشجویان دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز بر اثر مصرف غذای سلف سرویس دانشگاه مسموم شدند.

بنا بر اظهارات یکی از دانشجویان دانشکده باهنر دانشگاه شیراز تعداد زیادی از دانشجویان این دانشکده بر اثر مصرف غذای سلف دچار علایم مسمومیت شدند.

دانشجوی یاد شده گفت: از زمان بروز این رویداد عوامل اورژانس با استفاده از چند دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در محل مستقر شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا