خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«وضعیت جدید لیگ‌ها تا ۲۰ فروردین مشخص می‌شود»

مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ وزارت ورزش و جوانان گفت: اجازه برگزاری تمرین و مسابقات را نخواهیم داد و فعلا تا ابتدای اردیبشهت ماه سال جاری این مسئله قطعی است و با توجه به شرایط پیش رو تا ۲۰ فروردین در مورد وضعیت تمرینات و مسابقات ورزشی در اردیبهشت ماه تصمیم جدید را اتخاذ می کنیم.

مهدی علی نژاد در گفت و گو با ایسنا، در مورد آخرین تصیم گیری های مربوط به تعطیلی تمرینات و مسابقات ورزشی به دلیل شیوع کرونا که در حال حاضر تا ابتدای اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: قبل از شروع سال جدید ستاد مقابله با کرونا تعطیلی تمرینات و مسابقات ورزشی را تا ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد، بنابراین هر تیمی که تمرین کند و یا مسابقه ای را برگزار نماید، فدراسیون ها موظف هستند طبق قانون در کمیته انضباطی موضوع را بررسی و برخورد انضباطی را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: این تصمیم در ستاد مقابله با کرونا در ورزش ایران بر اساس تصمیم ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا بوده است؛ در عین حال بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا حکم مصوبه شورای عالی امنیت ملی را دارا است و هیچ شخص و تیمی اجازه تخطی از این تصمیمات و مصوبات را ندارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه شدیدترین برخورد در انتظار تیم هایی است که تمرین یا مسابقاتی را برگزار کنند، گفت: از طریق فدراسیون ها با این دسته از افراد و تیم ها برخورد خواهد شد و هیچ گونه مماشاتی در این راستا نخواهیم داد.

تعطیلی مسابقات ورزشی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

علی نژاد در پاسخ به اینکه پیش بینی می کنید تا چه زمانی مسابقات و تمرینات ورزشی به دلیل شیوع کرونا تعطیل خواهد بود، بیان کرد: این مسئله بستگی به رفتار ویروس در کشور دارد و ما هنوز به پیک شیوع ویروس نرسیده ایم و جمعیت مبتلایان در حال افزایش بوده و روند هنوز کاهشی نیست. ما برخی از هموطنان خود را از دست داده ایم و باید خیلی مراقبت کنیم و هیچ چیزی مهم تر از سلامتی نیست و زمانی که کمیته بین المللی المپیک علی رغم سختی های فراوان المپیک را به تعویق می اندازد برگزار کردن یک تمرین دیگر جای بحث ندارد.

شباهت الگوی لیگ های معتبر اروپایی با ایران در مقابله با کرونا

وی افزود: هم اکنون اجازه برگزاری تمرین و مسابقات را نخواهیم داد و فعلا تا ابتدای اردیبشهت ماه سال جاری این مسئله قطعی است و با توجه به شرایط پیش رو تا ۲۰ فروردین در مورد وضعیت تمرینات و مسابقات ورزشی در اردیبهشت ماه تصمیم جدید را اتخاذ می کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در کشورهای چین، کره جنوبی و ایران قبل از سایر کشورها ویروس کرونا شایع شد، خاطرنشان کرد: در حالی که هنوز مقابله با این ویروس به یک تجربه بین المللی تبدیل نشده بود اما ستاد مقابله با کرونا در ورزش ایران ابتدا تصمیم گرفت مسابقات ورزشی را به مدت دو هفته بدون تماشاگر برگزار کند و پس از آن تمامی مسابقات و تمرینات ورزشی را تا ابتدای اردبیهشت ماه لغو کرد، این درحالی بود که در معتبرترین لیگ های اروپایی همین روشی که ستاد مقابله با کرونا در ورزش ایران ایران پیش گرفت، اتخاذ شد تا ابتدا مسابقات را بدون تماشاگر برگزار و سپس مسابقات را لغو کنند.

علی نژاد ادامه داد: با این حال عده‌ای در همان زمان نیز به تصمیم ستاد خرده گرفتند و در حالی که هم اکنون کشورهای اروپایی نیز تصمیماتی شبیه ورزش ایران اتخاذ کرده‌اند، سکوت می کنند و به نظر می رسد که بهتر است به مدیران ورزش کشور اعتماد داشته باشیم و بدانیم که این اعتماد جای دوری نمی رود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا