خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاتمی: «باران» فعال و پرنشاط، باعث تقویت نظام می شود

رئیس بنیاد باران گفت: باید مرحله جدیدی از فعالیت باران در همان چارچوبی که مشخص شده است ادامه یابد و باران فعال و پرنشاط می تواند باعث تقویت نظام و پرداختن به مسائلی شود که جای آنها در جامعه ما خالی است.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد باران، سید محمد خاتمی در هفتاد و سومین نشست ماهانه باران، اظهار داشت: همانطور که دوستان عزیز ما می دانند، بنیاد باران به این منظور تأسیس شد که بتواند کانونی برای گردهمایی همه اندیشه ها، تجربه ها و کسانی باشد که در جامعه ما فعال بوده وعلاقه مند به اصل انقلاب و سربلندی کشور هستند، باشد تا هم با گردهم آمدن، دیدارها تازه شود و هم نسبت به مسائل روز ایران و جهان روزآمد شوند و نیز در عرصه های فرهنگی و اجتماعی فعال باشد.
وی افزود: البته ماهیت بنیاد باران ماهیت سیاسی نیست؛ گرچه وقتی یک جمع فعالی اینجنینی فعالیت کند فعالیتش آثار سیاسی دارد و بیشتر جنیه های فکری و پر کردن خلاء هایی که در جامعه ما وجود دارد مدنظر بود؛ در این راستا، باران برنامه های بلندی داشته و دارد. اساسنامه بنیاد از سنجیده ترین اساسنامه های تدوین شده در کشور است که در اینجا باید یاد استاد بزرگوار آقای دکتر حبیبی که ما را در نوشتن این اساسنامه به ما کمک کردند یاد کرد؛ کسی که پیش نویس قانون اساسی را هم تدوین کرده بودند. در آن اساسنامه فعالیت های مورد نظر که باید انجام گیرد پیش بینی شده بود تا مرکزی برای اندیشه و فکر وجود داشته باشد، تجربیات گذشته اندوخته شود و به کسانی که در مسئولیت هستند منتقل شود و انتقادات هم بیان شود.
رئیس بنیاد باران با بیان اینکه بنیاد از همان اول با نوعی تنگ نظری رو به رو شد، یادآور شد: حتی برای اینکه ما رسما صاحب یک موسسه آموزشی-پژوهشی شویم موافقت نشد ولذا کجدار و مریز کارها طی شد تا بالاخره در دوره اول فعالیت های نسبتا خوب -اما ناکافی- صورت گرفت. در دوره دوم فعالیت ها با مشکلات بیشتری رو به رو شدیم و آنچه که در این مدت بیشتر مهم بود این بود که با وجود تنگناها و سختی ها چراغ باران روشن نگه داشته شود؛ امکانات مادی و هم زمینه فعالیت های مورد نظر خیلی کم بود، اما دوستان همت کردند؛ دوستانی که فقط در هنگام گشاده دستی هستند فراوان هستند، اما دوستانی که در هنگام تنگدستی و تنگنا هستند کم هستند. در باران دوستانی بودند که واقعا همت بزرگی دارند و چراغ اینجا را روشن نگه داشتند که مشکلات زیادی را نیز تحمل کردند.
وی با اشاره به انتخاب هیأت مدیره و مدیرعامل جدید باران گفت: من از جناب آقای دکتر رازانی صمیمانه سپاگزاری می کنم که در یک مقطع زمانی که موقعیت مناسبی نبود پذیرفتند که این مسئولیت را بر عهده بگیرند و الحق به خوبی آن را بر عهده بگیرند. اینکه ما امروز ما باز هم می توانیم در کنار هم بنشینیم و صحبت کنیم تا حد زیادی مرهون تلاش و کار مستمر جناب آقای رازانی است؛ البته من از تمام اعضای شورایعالی و هیأت مدیره تشکر می کنم که باید بطور ویژه از آقایان دکتر عارف؛حاجی و جمشید انصاری؛رسولی و زمانی تشکر کنم.
خاتمی تصریح کرد: ما احساس می کنیم که باید مرحله جدیدی از فعالیت باران در همان چارچوبی که مشخص شده است ادامه یابد و باران فعال و پرنشاط می تواند باعث تقویت نظام و پرداختن به مسائلی شود که جای آنها در جامعه ما خالی است.
وی افزود: بنده با تمام احترامی که برای دوستان قائل هستم، واقعا مایل بودم آقای دکتر رازانی به فعالیت های خود ادامه دهند، ولی به هر دلیلی ایشان ترجیح دادند که کنار ما بمانند اما در این موقعیت نمانند و ما از ایشان استفاده می کنیم. خوشحالم که هیأت مدیره جدید تشکیل شد و برادر خوب، توانمند، خوشفکر و پر تلاش دیگری یعنی جناب آقای جواد امام این مسئولیت را بر عهده گرفتند و ان شاء الله با یاری آقای رازانی و دوستان دیگر شاهد شکوفایی باران باشیم و من از همه شما که در تمام دوره ها ما را تنها نگذاشتید تشکر می کنم و امیدوارم شاهد فعالیت پربار باران و سایر موسساتی که فعال بوده و به قصد خدمت کار می کنند، باشیم.
در این جلسه همچنین از زحمات دکتر اسدالله رازانی مدیرعامل باران طی سالهای 88 تا 92 قدردانی شد.وی در پایان سخنان کوتاهی ارائه کرد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا