خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«انقلاب اسلامی کشورهای منطقه را از حلقوم آمریکا خارج کرده است»

امام جمعه‌ی موقت تهران گفت: انقلاب اسلامی همه کشورهای منطقه را از حلقوم آمریکا خارج کرده است، راه افزایش قدرت و اقتدار ملی در مقابل زیاده‌خواهان، حرکت در مسیر انقلاب اسلامی است.

به گزارش فارس،‌ حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران(20 مرداد 1402)، گفت: در روز ۲۵ محرم، اوج مصائب امام حسین (ع) و اهل‌بیت آن حضرت قرار داریم و همچنین امروز روز شهادت امام سجاد (ع) است.

وی افزود: به‌نظر می‌رسد حادثه عاشورا تبیین‌کننده ۲ واقعیت و ۲ تحول مهم اجتماعی فرهنگی و سیاسی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: در یک فاصله کوتاهی در مسیر حرکت امام حسین (ع) از مکه به کوفه انقلاب عظیمی رخ داد. یک مکتب فکری و سیاسی مبتنی بر بصیرت، دانش و معرفت تا مرز شهادت شکل گرفت. مدرسه‌ای که امام حسین (ع) تأسیس کردند، شاگردانی را پذیرفت که این شاگردان برجسته‌ترین فارغ‌التحصیلان این مدرسه شدند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به سخنرانی امام حسین (ع) در آستانه ورود به کربلا، خاطرنشان کرد: حضرت در سخنرانی خود فرمودند چه می‌گویید، ای کسانی که حسین را به سقوط دعوت می‌کنید، مگر نمی‌بینید که بر حق عمل نمی‌شود؟ من فرزند پیامبر برای مبارزه با منکر و اقامه حق آماده‌ام و تا مرز شهادت با کسانی که در کرسی پیامبر اعظم (ص) نشسته‌اند، مبارزه کنم.

وی عنوان کرد: به واسطه مدرسه عاشورا است که امروز سوریه را از چنگال آمریکا خارج کرده است. این مدرسه‌ای است که یمن را به نماد مقاومت تبدیل کرده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنی از شهید سلیمانی مبنی بر اینکه اسرائیل پس از جنگ ۳۳ روزه بازیگری شکست خورده و منفعل بود، افزود: این مردان عاشورایی رژیمی را که با تهدید امنیت، خود را خلق کرده بود را به شکست وادار کردند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: انقلاب اسلامی هویت خود را از مدرسه عاشورا دارد.

وی اظهار کرد: مدرسه عاشورایی است که جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله و رژیم صهیونیستی را خلق می‌کند. این مدرسه است که شهید سردار سلیمانی‌ها و شهدای دفاع مقدس را تربیت کرده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: در مقابل رژیم شکست خورده صهیونیستی می‌گوید حزب الله پس از جنگ مورد توجه جهان اسلام قرار گرفت. ملت‌ها به تحسین او قیام کردند. ۴ میلیون لبنانی نماد عزت و افتخار جهان عرب شدند که اینها به برکت مدرسه عاشوراست.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: اگر عاشورا نبود انقلاب اسلامی نبود و دفاع مقدس به نماد اقتدار ایران تبدیل نمی‌شد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با تبریک راهیابی ملی پوشان نوجوان ایرانی به دیدار نهایی هجدهمین دوره مسابقه والیبال قهرمانی نوجوانان جهان،گفت: این موفقیت تحسین‌برانگیز در عرصه مسابقات جهانی حکایت از مدیریت شایسته مدیران ارشد حوزه ورزش کشور دارد.

وی با اشاره به آغاز مرحله اول ثبت نام انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، افزود: نظام سیاسی مبتنی بر اصول و مبانی وحیانی بر اراده استوار ملت، ملت تربیت‌یافته مدرسه قرآن و عترت استوار است. اگر این پیوند بین نظام و ملت نبود، قطعاً ما امروز در این موقعیت نبودیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تأکید کرد: در متن نظام اسلامی، مردمسالاری نهادینه شده است، رهبر معظم انقلاب اسلامی در فاصله نزدیک به یک سال انتخابات، در فروردین سالجاری در دیدار مسئولین نظام، راهبرد جمهوری اسلامی را در انتخابات پیش رو تبیین فرمودند و بر چند اصلی کلیدی و محوری تأکید کردند که یکی از آن‌ها، رابطه قدرت و مردمسالاری است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه رهبر انقلاب تأکید داشتند که قدرت، برآمده از اراده مردم است، گفت: انتخابات آیینه حضور سیاسی و ایفای نقش اجتماعی مردم است.

وی افزود: انتخابات قوت و قدرت ملت، دولت و کشور را به نمایش می‌گذارد. فرمایشات رهبر انقلاب در این حوزه‌ها بسیار شفاف است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن اینکه انتخابات را مظهر حاکمیت ملت و حضور مردم در عرصه مهم اداره کشور دانست، گفت: رهبر انقلاب فرمودند انتخابات بر ۴ راهبرد محوری مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت استوار است و مسئولین نظام را به تبیین این راهبردها دعوت کردند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اضافه کرد: در راهبرد سلامت، همه سیاستمداران منصف اذعان دارند که جمهوری اسلامی ایران در این حوزه دارای کارنامه بسیار درخشانی است.

وی ادامه داد: با این همه سکاندار نظام بر اهتمام این راهبرد اعتمادآفرین که از مهمترین ارکان افزایش سرمایه اجتماعی و اقتدار سیاسی در نظام مردمسالاری دینی است، تأکید می‌کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین به راهبرد مشارکت در انتخابات اشاره و تأکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام استبدادی و تدوین قانون اساسی، راه برای مشارکت ملت بزرگ ایران و اداره کشور به دست توانای ملت گشوده شد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه این استقلال و اقتدار بدون تردید نتیجه مردمسالاری جمهوری اسلامی است، به تأثیر انقلاب اسلامی در رویارویی با استکبار در چپاول منابع و نفت کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: این روزها سخنان بدون کمترین پشتوانه اخلاقی و علمی سفیر انگلستان را شنیدید؛ این عناصر منحرف که از جنایات بریتانیا اطلاع دارند، سخنان موهوم را بر زبان می‌آورند در حالی که با آمریکا و دیگر کشورها برای به دست آوردن نفت کشورهای منطقه خاورمیانه با یکدیگر درگیری دارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی همه کشورهای منطقه را از حلقوم آمریکا خارج کرده است، گفت: راه افزایش قدرت و اقتدار ملی در مقابل زیاده‌خواهان، حرکت در مسیر انقلاب اسلامی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه دانش حکمرانی برای خدمت به مردم و جامعه دانش پیچیده‌ای است و به هر میزان بر چالش‌های پیش رو اضافه شود، بر ارتباط بین دولت و جامعه بیشتر اثرگذار است، تصریح کرد: هرگاه ساحت حکمرانی، ساحت اندیشمنان و پاکدستان باشد، به سرمایه اجتماعی و امید افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران به پیش‌ ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس اشاره و تأکید کرد: کسانی که دانش حکمرانی دارند و برای مشکلاتی چون تورم، پس‌انداز منابع ملی و مصارف ذخایر ارزی برای توسعه کشور برنامه دارند، باید برای ورود به صحنه انتخابات آماده باشند و پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تورم ریشه در کسری بودجه کشور دارد، گفت: با اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور، می‌توان در مسیر اصلاح تورم قدم برداشت. باید منابع ملی را پس‌انداز و صندوق پس‌انداز ذخائر ارزی را به صندوقی قدرتمند تبدیل کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان خاطرنشان کرد: با افزایش هزینه‌های جاری و تأمین این هزینه از منابع نامشروع و استقراض از بانک مرکزی بر مشکلات کشور افزوده می‌شود. کسانی که شجاع هستند و مسائل را تشخیص می‌دهند و می‌توانند برای برون‌رفت از این وضعیت خارج شوند، در مشارکت انتخابات مجلس حضور یابند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا