خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تعیین بانک‌های عامل مقابله با آثار اقتصادی کرونا

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی از تصمیم‌گیری در خصوص برخی سیاست‌های مهم بانکی در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی با بیان اینکه امروز (12 فروردین) در بانک مرکزی چند تصمیم مهم برای سال جاری گرفته شد، اظهار کرد: در زمینه سیاست‌های اعتباری سه اقدام صورت می‌گیرد که در مقابله با آثار اقتصادی کرونا، بانک‌های عامل تعیین شده و سازوکار پشتیبانی از طرح بزرگ تامین اعتبار 75 هزار میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا با هدف حمایت از تداوم اشتغال نیروی کار واحدهای اقتصادی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی افزود: در زمینه کمک به ایجاد جهش تولید، مقرر شد واحد نظارت بر زنجیره تامین در جهت تعمیق و توسعه زنجیره تامین مالی تولید کالاها و خدمات در بانک مرکزی ایجاد شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین از افزایش تعداد بانک‌های عامل مجری طرح گام خبر داد.

همتی در ادامه در زمینه سیاست پولی و توسعه عملیات بازار باز نیز، تصریح کرد: شیوه‌نامه قرارداد خرید مجدد(Repo) و قرارداد خرید معکوس(Repo-Reverse)، که برای اولین بار در ایران اجرا می شود، مورد تصویب قرار گرفت.

وی درباره سیاست‌های ارزی کشور در سال جاری نیز، اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم جهت تامین به موقع ارز کالاهای اساسی از روش‌ها و کانال‌هایی که در دسترس بانک مرکزی و بخش خصوصی است، انجام و بر ضرورت تداوم روند مدیریت علمی و بدون هیجان بازار ارز تاکید شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که این اقدامات، چنان که قبلا هم گفته شده، ادامه ثبات و پایداری را در اقتصاد فراهم آورده و مسیر رشد اقتصادی را هموار کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا