خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناظر انتخابات و نامزد خبرگان هم از «حمایت‌شدگان انگلیس» گفت!

انصاف نیوز: خبرگزاری تسنیم در ادامه ی موج سازی علیه کاندیداهای رقیب خود که حامی روند دو سال اخیر در کشور هستند، گفتگویی با یک عضو شورای نگهبان که کاندیدای خبرگان نیز هست منتشر کرده که به صورت کامل و بدون تغییر در تنظیم آن در پی می آید:

 

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله مدرسی یزدی از آحاد ملت ایران خواست تا در این دور از انتخابات به کسانی رأی دهند که مثل مالک اشتر باشند، مثل عمار یاسر باشند و کسانی را که مثل ابوموسی اشعری هستند، انتخاب نکنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌ الله سید محمدرضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و کاندیدای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری عصر امروز با حضور در خبرگزاری تسنیم، در خصوص دخالت‌های اخیر انگلیس و رسانه وابسته به آنها BBC درباره انتخابات ایران و اینکه ایرانی‌ها به چه‌کسانی رأی بدهند و به چه‌کسانی رأی ندهند، گفت: کسی که سابقه انگلیس و دیگر کشورهای قلدر دنیا را بداند از کارهای آن‌ها خیلی شگفت‌زده نمی‌شود. سابقه و جنایت انگلیسی‌ها در حوزه‌های نرم افزاری و سخت افزاری امروز بر کمتر کسی پنهان است.

وی با بیان این مطلب که در دنیا کمتر کشوری را می‌توان پیدا کرد که از انگلیس آسیب جدی ندیده باشد، افزود: انگلیسی‌ها به‌تناسب زمان دخالت‌های متعدد و مختلفی کرده‌اند. آنها قبل از انقلاب حاکمیت پنهانی را به‌همراه آمریکا بر این کشور اعمال می‌کردند؛ بر تمام مقدرات مردم مسلط بودند و این وضعیت نه‌تنها برای ایران بلکه برای بسیاری از کشورهای دیگر نیز وجود داشت و در تعدادی از آن‌ها ادامه دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان با یادآوری دخالت‌های مستقیم انگلیس در کشورهای مختلف و همچنین وابستگی رژیم پهلوی به این کشور، گفت: نباید فراموش شود که رژیم‌های شوم منطقه و از جمله رژیم آل سعود با دخالت انگلیس سر کار آمد، بنابراین دخالت انگلیسی‌ها امری واضح است.

آیت‌الله مدرسی یزدی با بیان اینکه ملت ایران در دهه‌های اخیر بیشتر توطئه‌های انگلیس و همراهان آن را با ناکامی مواجه کرده‌اند، تأثیر بر افکار مردم ایران و اثرگذاری غیرمستقیم بر منابع قدرت را تنها روزنه امید انگلیسی‌ها برای نفوذ در ایران دانست و افزود: آنها به‌دنبال تأثیرگذاری بر آرای مردم در برخی منابع قدرت از جمله قوای مجریه و مقننه هستند. یادمان نمی‌رود که آنها مدتی می‌خواستند با تغییر ذهنیت مردم، انقلاب نارنجی درست کنند که موفق نشدند، لذا راهبرد خود را با روش‌های دیگر دنبال می‌کنند و یکی از این روش‌ها تأثیر تدریجی بر اندیشه‌های مردم است.

وی  بر همین اساس اضافه کرد: انگلیسی‌ها پیش خود محاسبه می‌کنند که اگر در هر انتخاباتی دو گام جلو بیاییم می‌توانیم به اهداف طراحی شده نزدیک شویم و این تلاش خود را از مدت‌ها قبل انجام دادند. از دو سال گذشته چنین حدس زده می‌شد که در قضایای اخیر، استکبار بین المللی تلاش می‌کند که حتی از طریق برجام و نظایر آن طوری عمل کند که اگر قرار باشد احتمالاً اثر مثبتی آشکار شود آن اثر در هنگام انتخابات آشکار شود تا از این طریق در انتخابات و آرای مردم تأثیر بگذارند، آنها آن‌قدر دارای طمع و سوءنیت هستند که نتوانستند حتی این هدف سوء خود را آن‌چنان که مایل بودند انجام دهند.

 

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خوشبختانه از باب اینکه خداوند متعال عنایت به بندگان خود دارد گاهی دشمنان را در محاسبات سوئشان دچار اشتباه می‌کند تا اهداف نهفته و پنهان آنان آشکار شود. اگر کسی اندکی عقل اجتماعی داشته باشد می‌فهمد اگر دشمن از افرادی حمایت کرد مردم روی خوش به آنان نشان نمی‌دهند، اگر این حمایت انگلیسی‌ها نبود ممکن بود که بعض مردم نظر خاصی را داشته باشند اما با این محاسبه اشتباه و دستپاچگی‌ای که نیروهای دشمن مرتکب شدند کاری کردند که مردم بیش از پیش آگاه شوند و از دام آن‌ها فرار کنند.

آیت الله مدرسی یزدی با بیان اینکه دخالت انگلیسی‌ها در انتخابات ایران مورد بغض مردم است و قطعاً مردم از آنها روی خواهند برگرداند، گفت: این اتفاق یکی از راه‌هایی بود که خداوند متعال برای استمرار پیروزی انقلاب در اختیار ملت ایران گذاشت.

وی در خصوص عدم موضع‌گیری برخی از چهره‌های شناخته‌شده انقلاب در برابر دخالت بی‌بی‌سی و انگلیس در موضوع انتخابات ایران، تصریح کرد: شکی نیست در اینکه کسانی که پایدار در راه انقلاب هستند از ترفندی که بی‌بی‌سی در مسیر آنها قرار داده، اعلام برائت خواهند کرد، آنهایی که هستند علاقه‌مند به اسلام و کشور هستند و در راه خداوند استقامت دارند، شکی ندارم که به‌جدّ اعلام انزجار خواهند کرد. اما اگر کسانی در وقت مناسب چنین کاری را انجام ندهند معلوم می‌شود که در چنبره تزویر و حیله دشمن گرفتار شده‌اند و وقتی بیدار خواهند شد که وقت جبران باقی نمانده است.

عضو فقهای شورای نگهبان در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به توصیه بی‌بی‌سی به ملت ایران در جهت رأی ندادن به آیات مصباح، یزدی و جنتی این توصیه را مضحک خواند و گفت: این سه بزرگوار از باوفاترین، صادق‌ترین، استوارترین و پایدارترین افراد در طریق اسلام، امام و رهبری هستند و طبیعی است هر کسی و هر گروهی و حتی هر دولتی که اسلام حقیقی و اسلام مبارز را و طریق امام را مانع راه خود بداند با این چهره‌ها عناد داشته باشد.

آیت الله مدرسی یزدی اضافه کرد: این سه نفر سمبل مقاومت و پایداری در راه حق و عدم انحراف از طریق امام(ره) هستند و به همین دلیل مورد تهاجم و توطئه‌های دشمنان قرار می‌گیرند.

وی در ادامه از آحاد ملت ایران خواست تا در این دور از انتخابات به کسانی رأی دهند که مثل مالک اشتر باشند، مثل عمار یاسر باشند و کسانی را که مثل ابوموسی اشعری هستند انتخاب نکنند و تجربه تاریخی نیز این مطلب را به‌روشنی برای ملت بیان کرده است.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خصوص هجمه برخی رسانه‌های ضدانقلاب به رهبر معظم انقلاب در آستانه انتخابات خبرگان نیز اظهار داشت: روشن است وقتی این سه بزرگوار (آیات مصباح، یزدی و جنتی) به‌خاطر حمایت و پایداری در طریق امام راحل و رهبری مورد هجوم قرار می‌گیرند مقام معظم رهبری نیز هدف قرار گیرند، فراموش نمی‌کنیم که هجمه‌ها و تبلیغات سوء دشمنان نتوانست از محبوبیت امام نزد ملت ایران و امت اسلام و همه آزادی خواهان جهان بکاهد و تبلیغات آنها نه‌تنها موجب کاستی محبوبیت ایشان نشد بلکه بر نفوذ و عمق محبوبیت امام افزود.

آیت‌الله مدرسی یزدی تأکید کرد: این تبلیغات سوء علیه رهبر معظم انقلاب برای مردم دنیا روشن می‌کند که تنها رهبری که در این دنیای سیاهِ پر از ظلم می‌تواند منبع هدایت و مقاومت در برابر چپاولگران بین‌المللی باشد رهبر معظم انقلاب اسلامی است و امروز دوست و دشمن و دور و نزدیک همه اعتراف می‌کنند که با مدیریت شجاعانه و مدبرانه و مهربانانه ایشان کشور قهرمانانه به پیش می‌رود و علی‌رغم این‌همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها و مشکلات اکنون صدای آزادی‌خواهی‌ها‌‌‌، استقلال و ارزشهای اسلامی نشأت گرفته از ایران در سایر نقاط جهان به‌خوبی شنیده می‌شود و مقاومت در برابر استکبار، ستمگران را در تنگنای شدید قرار داده ‌است و نمونه بارز آن را امروز در سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و یمن می‌بینیم.

وی در بخش پایانی سخنانش علت حضور خود در انتخابات خبرگان رهبری را چنین بیان کرد:  اگر بر خودم واجب نمی‌دیدم شاید هرگز وارد این صحنه نمی‌شدم. در این شرایط خاص هرکسی آگاهی داشته باشد و فکر کند توانی برای دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دارد باید آن توان را به کار گیرد.

عضو فقهای شورای نگهبان درخواست‌های علما، دانشمندان و مردم را از دیگر دلایل حضورش برای کاندیداتوری انتخابات خبرگان عنوان کرد و اظهار داشت: علما و دانشمندان و مردم مؤمن از من تقاضا کردند که در این صحنه حضور یابم حتی برخی نیز به‌تندی گفتند که “چرا صحنه را ترک می‌کنی؟” اگر خداوند توفیق دهد خدمتی را که بتوانم انجام خواهم داد.

آیت‌الله مدرسی یزدی خاطرنشان کرد: اولویت من اسلام، قرآن، ولایت، مصالح مردم و پیشرفت کشور عزیز جمهوری اسلامی ایران است همیشه و نیز در رابطه با مجلس خبرگان در حدّی که مربوط به خبرگان می‌باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا