خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کرونا و دروغ سیزده یا روز اول آوریل

بی بی سی در گزارشی درباره‌ی دروغ سیزده یا روز اول آوریل در شرایط کرونا در جهان نوشت:

در بسیاری از کشورها رسم است که روز اول آوریل مردم دروغی باورپذیر به‌هم بگویند و به اصطلاح همدیگر را سر کار بگذارند، چیزی شبیه دروغ روز سیزده. روز سیزدهم فروردین و اول آوریل هم گاه مثل امسال با هم مصادف می‌شود.

اما امسال شیوع ویروس کرونا حتی روی دروغ اول آوریل هم تاثیر گذاشته است. در برخی از کشورها اعلام شده که فرستادن دروغ روز اول آوریل می‌تواند پیامدهای سختگیرانه‌ای داشته باشد.

مثلا مقامات ایالت ماهاراشترا در هند گفته‌اند که انتشار خبر جعلی به بهانه رسوم این روز “پیامد سختی” خواهد داشت.

مقامات تایلندی هم اعلام‌ کرده‌اند که کسانی که اطلاعات نادرست منتشر کنند، مجازات می‌شوند و ممکن است تا پنج سال زندانی شوند.

دولت تایلند گفته است مردم جهان گرفتار شیوع کووید ۱۹ هستند و باید ملاحظه‌شان را کرد و در چنین روزی از دروغ گفتن و جوک ساختن دست کشید.

در همین راستا گوگل هم که هر سال دروغی در این روز دروغی باورپذیر را منتشر می‌کرد، امسال برای “احترام به همه کسانی که با ویروس کرونا مبارزه‌ می‌کنند، رسم هر ساله خود را اجرا نمی‌کند.

بسیاری هم در شبکه‌های اجتماعی از دیگران خواسته‌اند که امسال در روز اول آوریل برای سرگرم کردن خودشان و دیگران خبر جعلی منتشر نکنند.

کاربری هم گفته امسال دروغ روز اول آوریل معنی ندارد و باید از آن صرفنظر کرد: کل سال ۲۰۲۰ به یک دروغ آوریل می‌ماند.

با تمام این اوصاف هنوز عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مانند سال‌های پبش سعی کرده‌اند با نوشتن دروغی اطرافیان‌شان را “سر کار بگذارند”.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا