خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قدردانی افغانستان از مصوبه پذیرش رایگان مهاجرین مبتلا به کرونا در ایران

سفارت افغانستان در تهران در یک اطلاعیه از جمهوری اسلامی ایران به خاطر مصوبه پذیرش رایگان مهاجرین مبتلا به بیماری کرونا در شفاخانه‌های دولتی این کشور، سپاس‌گزاری و قدردانی کرده است.

خبرگزاری صدای افغان(آوا) در تهران گزارش داد:

در اطلاعیه سفارت افغانستان در تهران آمده است: “طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با كرونا جمهوري اسلامي ايران، همه اتباع خارجی که در اين کشور زندگی می کنند، چنانچه دچار بیماری کرونا شوند، پذیرش آن‌ها در شفاخانه‌هاي دولتی رایگان خواهد بود”.

در ادامه این اطلاعیه آمده که سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران، طی جلسات متعدد، مشكلات مختلف مهاجرين از جمله درمان آن عده از مهاجرين افغان را كه به ويروس كرونا مبتلا مي‌گردند، با مقامات وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران مطرح نموده است.

اين سفارت در ادامه از اين تصميم بشردوستانه مقامات جمهوري اسلامي ايران ابراز سپاس و قدرداني کرده است.

سفارت افغانستان در تهران از همه مهاجرين کشور مقيم ايران تقاضا کرده تا ضمن رعايت مقررات وضع شده به خاطر جلوگيري از شيوع ويروس كرونا، در حفظ مسايل بهداشتي به خاطر جلوگيري از مصاب شدن و شيوع اين ويروس دقت نمايند و در صورتي كه علايمي مبني بر مصاب شدن به اين مريضي را دارند در تمام استان‌ها / ولایات به مراكز درماني مراجعه نمايند.

روز گذشته منابع رسانه‌ای در ایران گزارش داده‌اند که با پیشنهاد والی (استان‌دار) سمنان، به وزیر داخله (کشور) و موافقت دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور این کشور، پروسه درمان اتباع و مهاجرین مبتلا به ویروس کرونا در ایران به صورت رایگان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، این پیشنهاد از سوی علی‌رضا آشناگر، والی سمنان ایران ارائه شده و مورد موافقت دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور قرار گرفته است.

این در حالی است که بر اساس این گزارش، یکی از مشکلات ولایات‌های مهاجرپذیر در ایران همچون سمنان، عدم مراجعه اتباع و مهاجرین مبتلا به کرونا به مراکز درمانی، به دلیل هزینه‌های درمانی و به دنبال آن افزایش شیوع کرونا در میان سایر افراد بوده، که بنابر پیشنهاد والی سمنان، این مشکل با موافقت دکتر روحانی مرتفع شده است.

با وجودی که مقام‌های بهداشتی و درمانی در جمهوری اسلامی ایران از انجام رایگان تست کرونا برای اتباع و مهاجرین خارجی در این کشور، همانند شهروندان ایرانی خبر داده بود، اما سایر هزینه‌های درمانی و شفاخانه‌ای برای این مهاجرین سنگین و چه بسا غیرقابل پرداخت بوده است.

چالش کرونا و مهاجرین افغان در ایران

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا