خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ مولوی عبدالحمید به واکنش‌ها: برخی بی‌انصافی کردند

مسیر ما اعتدال و میانه‌روی است و به هیچ گروه افراطی و کشور دیگری وابسته نیستیم

اظهارات اخیر مولوی عبدالحمید درباره‌ی جامعة المصطفی و همچنین درباره‌ی کرونا با واکنش‌های تندی مواجه شد. وی در کلیپی جدید ضمن انتقاد از نوع واکنش‌ها و تاکید بر لزوم برخورد با رسانه‌های توهین کننده، سخنان قبلی خود را توضیح داد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید در کلیپ تازه که در تاریخ 8 فروردین 1399 منتشر شده گفت:

در سخنانی که اخیرا از بنده منتشر شدند هرگز قصد اختلاف و تفرقه نداشتم، زیرا بنده به شدت از تفرقه و اختلاف بیزارم. این سخنان در راستای خیرخواهی و بدون هیچ قصد و غرضی مطرح شده‌اند. بنده به‌خاطر احساس مسئولیتی که کردم، با تشخیص و صلاحدید خودم این سخنان را بیان نمودم.

بنده در سخنانم پیرامون سه موضوع «حفظ حرمت بزرگان دینی به‌ویژه صحابه و اهل‌بیت»، «اجتناب از استمداد و استغاثه از غیر خدا» و «لزوم شفاف‌سازی مسئولین جامعةالمصطفی» مسائلی را بیان کردم.

تمام مسلمانان باید احترام و حرمت اهل‌بیت و صحابه را حفظ کنند، زیرا آنان در هر شرایطی در خدمت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم بوده‌اند و در سخت‌ترین حالات از آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم حمایت و دفاع کرده‌اند.

بنده در سخنانم به این موضوع نیز پرداختم که استمداد و استغاثه باید فقط از الله تعالی صورت بگیرد، زیرا فقط الله است که به انسان‌ها فرزند می‌دهد یا کرونا و سایر بیماری‌ها را شفا می‌دهد و این موضوعی‌ست که قرآن مجید به آن تصریح و تاکید دارد، اما متاسفانه برخی گفته‌اند که بنده «توسل» را انکار کرده‌ام، درحالی‌که بنده در سخنانم هیچ اشاره‌ای به این موضوع نداشته‌ام.

اظهارات بنده در مورد جامعةالمصطفی هم تاکید بر شفاف‌سازی، رفع دغدغه‌های جامعه اهل‌سنت در مورد برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز است که این شفاف‌سازی به تحکیم وحدت می‌انجامد. لذا هدف اصلی بنده از تمام این سخنان «اصلاح» بوده است نه «اختلاف».

بنده در سخنانم هیچ اهانتی به کسی نکرده‌ام و حتی از هیچ‌کسی نام هم نبرده‌ام، اما برخی از بنده انتقادهای شدیدی کردند که البته بنده هراسی از انتقاد ندارم و معتقدم وقتی شخصی سخنی می‌گوید باید به دیگران هم حق اظهارنظر بدهد، اما متاسفانه برخی تهمت زدند، نسبت‌های دروغ دادند و حتی بعضی تا مرحلۀ تهدید هم پیش رفتند که البته بنده هیچ ترسی از این تهدیدها ندارم.

این در واقع نمک‌نشناسی است. متاسفانه برخی تمام تلاش‌های علمای اهل‌سنت در راستای حفظ وحدت و امنیت و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان که سعی در ایجاد جنگ‌های فرقه‌ای و داخلی داشته‌اند را نادیده می‌گیرند، درحالی‌که برای حفظ وحدت و امنیت موجود هزینه‌های زیادی شده است، حتی خودِ بنده بارها از سوی تکفیری‌ها و افراطیون شیعه و سنی مورد تهدید قرار گرفته‌ام، اما هیچ‌گاه میدان را خالی نکرده‌ایم.

امنیتی که اکنون در استان و کشور مشاهده می‌شود فقط نتیجۀ تلاش‌های دولت و سایر نهادهای ذیربط نیست، بلکه علما و جامعۀ اهل‌سنت نیز در این زمینه نقش ایفا کرده‌اند. ما در بعضی موارد برای حفظ امنیت پیشقدم شدیم و حتی از مسئولین هم سبقت گرفتیم. ولی متاسفانه برخی نان جمهوری اسلامی را می‌خورند اما همواره دنبال تخریب و توهین و افترا هستند.

ما انتظار نداشتیم علی‌رغم تمام محرومیت‌ها و کمبودهایی که جامعۀ اهل‌سنت دارند و ما به‌خاطر حفظ وحدت و امنیت از گفتن بسیاری از آنها خودداری می‌کنیم، با چنین توهین‌ها و تخریب‌هایی مواجه شویم. اگر ما زبان بگشاییم و از مشکلات و محرومیت‌های جامعۀ اهل‌سنت بگوییم حرف برای گفتن زیاد داریم.

اهل‌سنت اگرچه دومین جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و نسبت به برادران شیعه کمتر هستند، اما جمعیت آنان به اندازۀ جمعیت بعضی از کشورهای متوسط جهان است و این جمعیت دارای حق و حقوقی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

برخی سعی می‌کنند ما را به گروه‌ها و گرایش‌های افراطی و یا بعضی کشورها وابسته نشان بدهند، درحالی‌که خدا می‌داند ما نه‌تنها هیچ وابستگی و گرایشی به گروه‌های افراطی و بعضی از کشورهایی که نام می‌برند نداریم، بلکه در بسیاری موارد ما از آن گروه‌ها و کشورها انتقاد کرده‌ایم.

الحمدلله مسیر ما مسیر قرآن و سنت و مسیر اعتدال و میانه‌روی است و به هیچ گرایش افراطی و تندی وابسته نیستیم. ما به دین اسلام و کشور خودمان افتخار می‌کنیم. بنده در سفرهایی که به بعضی کشورها داشته‌ام بر رعایت حقوق اقلیت‌ها ازجمله حقوق اقلیت برادران شیعه در آن کشورها تاکید کرده‌ام.

انتقادهایی هم که بعضاً با انگیزۀ اصلاح و خیرخواهی بیان شده‌اند در داخل کشور مطرح شده‌اند و ما هرگز در بیرون از کشور این مسائل را با دیگران درمیان نگذاشته‌ایم.

مسئولین به سایت‌های موهن و مخرّب تذکر بدهند

مولوی عبدالحمید در ادامه از «افترا و توهین» بعضی سایت‌ها نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه سال‌های مدیدی‌ست که سایت‌ها و رسانه‌هایی راه‌اندازی شده‌اند که همواره به افترا و توهین علیه مجموعۀ ما مشغول هستند، متاسفانه شکایت‌های ما هم در این زمینه نتیجه‌ای به دنبال نداشته است، زیرا این سایت‌ها وابسته به نهادها و ارگان‌هایی هستند که دست کسی به آنها نمی‌رسد.

وی با اشاره به حضور اهل‌سنت در عرصه‌های مختلف کشور، گفت: نباید به سایت‌ها و رسانه‌های تندرو که بعضی از آنها جزو رسانه‌های رسمی هم محسوب می‌شوند،‌ اجازه داده شود که هر مطلب اهانت‌آمیز و مخرّبی که می‌خواهند منتشر کنند. تهمت و افترا برخلاف شرع و عقل و عرف است.

مولوی عبدالحمید در پایان گفت: اگر ما جایی دیگر برای شکایت نداشته باشیم، می‌توانیم به رب‌العالمین شکایت کنیم، اما ما دعای اصلاح و هدایت می‌کنیم، ولی از مسئولین می‌خواهیم به سایت‌های موهن تذکر بدهند و همچنین درخصوص مسائل و مواردی که ابهام وجود دارد دستور داده شود تا شفاف‌سازی کنند و دغدغۀ مردم و شهروندان را برطرف نمایند.

خبرگزاری فارس: مولوی عبدالحمید چه چیز را انکار می‌کند؟

یک بیانیه خطاب به مولوی عبدالحمید: ورود کرونا توسط طلاب چینی ثابت نشده

نامه‌ی عبدالحمید به اعرافی: شفاف کنید

واکنش جامعه‌المصطفی به اظهارات مولوی عبدالحمید

ادعای مولوی عبدالحمید درباره‌ی کرونا، طلاب چینی و جامعه المصطفی [+فیلم]

تاکید مولوی عبدالحمید بر رعایت توصیه‌های پیشگیری از کرونا

مولوی عبدالحمید: کرونا عذاب و هشدار الهی است

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ای کاش جناب مولوی عبدالحمید به جای شکواییه و دل نوشته بیرون دادن، یک بار در مورد شبهات جدی ای که در مورد ارتباطات مرموز اقتصادی او با یک کشور متخاصم منطقه ای مطرح است توضیح شفاف ارایه می داد.

  2. ”برخی سعی می‌کنند ما را به گروه‌ها و گرایش‌های افراطی و یا بعضی کشورها وابسته نشان بدهند” از نامه اخیرتون مشخصه
    اگه حرفای شما انکار توسل نیست پس دقیقا چیه،د ضمن شما همون ایرادی که یه رفع نشدن کرونا بوسیله توسل به ائمه مطرح کردی در مورد رفع نشونش بوسیله در خواست از خدا هم وجود داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا