خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیسی: قصور و تقصیرها در آبان۹۸ همچنان در حال پیگیری است

سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه گفت: کمیته ویژه دستگاه قضایی برای رسیدگی به حوادث آبان ماه که از همان ابتدا تشکیل شد، همچنان در حال پیگیری و رسیدگی به قصور و تقصیرهاست. عدم اعلام در این زمینه به معنای عدم اقدام نیست.

به گزارش میزان جلسه دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با رییس قوه قضاییه به مناسبت روز دانشجو برگزار شد.

آیت الله رئیسی در این نشست اظهار کرد: آمریکای سال ۳۲، امروز به مراتب ضعیف‌تر شده است. رسوایی که امروز آمریکایی‌ها در غرب به بار آوردند رسوایی است که با هیچ چیز پوشیده نمی‌شود و این رسوایی روز به روز بیشتر می‌شود.

وی افزود: در این شرایط نشان ذوق زدگی برای مذاکره با آمریکا امری سخت نادرست و خطاست و بزک کردن آمریکا بعنوان امریکای خوب و بد، امر خطایی است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: ظلم و خوی استکباری جمهوری خواه و دموکرات نمی‌شناسد و جمهوری اسلامی امروز بیش از هر زمانی در منطقه و کشور از قدرت برخوردار است.

وی بیان داشت: تنها راه برخورد با استکبار را نسخه رهبر انقلاب یعنی ایران قوی می‌دانیم و آنچه آمریکا را مایوس می‌کند این قوت ایران اسلامی است.
آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به داشتن مولفه هایمان در جایگاه عزت و اقتدار قرار داریم که این عزت بایستی حفظ شود.

وی با بیان اینکه آنچه پالس ملت و جنبش دانشجویی ماست پالس مقاومت و ایستادگی و دفاع از مردم است، گفت: موضع شهید فخری زاده‌ها و شهید سلیمانی‌ها پالس ملت ایران است و اگر بخواهیم از شهید فخری زاده ترجمانی کنیم باید بگوید چهره و نماد خنثی سازی تهدید‌ها و تحریم هاست.

رئیس قوه قضاییه یادآور شد: در ارتباط با مسئله دولت الکترونیک یا دادرسی الکترونیک کار‌هایی که از قبل انجام شده بود در این دوره سرعت بیشتری گرفت. ۱۴۰۰ اتاق الکترونیک تشکیل و بیش از ۳۰ سامانه جدید راه اندازی شد.

وی ادامه داد: دستور العمل ابلاغی مرتبط با سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها تنها یک دستورالعمل نبود. این دستورالعمل رونمایی و اعلام شد و برای آن سازوکار تعیین گردید. این دستورالعمل در تمام کشور در حال فعال شدن است.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: ضدیت با استکبار و استعمار، رمز عزت ماست. در شرایط فعلی، هر نوع ذوق زدگی برای رابطه با آمریکا خطاست. آمریکای امروز به مراتب ضعیفتر از ۱۶ آذر سال ۳۲ و یا ۴سال پیش است و  آنچه دشمن را به عقب‌نشینی وادار می‌کند، قوی شدن ایران اسلامی است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: پیگیری پرونده دانشگاه الزهرا در ده ونک را به وزارت دادگستری واگذار کردیم. یک طرف موضوع، دولت است و فرصتی تعیین شده تا دولت مسئله را حل کند ما هم وفق قانون پیگیری می‌کنیم.

آیت الله رییسی گفت: اجرای سندتحول ازروزتصدی مسولیت بنده، آغازشده است. ابلاغ بیش از ۷۰ دستورالعمل و بخشنامه وانجام اقدامات تحولی درراستای اجرای سندتحول بوده است. نسخه ارتقایافته سندتحول، به زودی منتشرمیشود. هم وغم من اجرایی شدن این سند تا پایان دوره ۵ ساله است.

وی در ادامه افزود: درخصوص حوادث آبان ۹۸، در رسیدگی به پرونده ها، بین اعتراض و اغتشاش در «عمل»، فرق قائل شدیم. کمیته ویژه دستگاه قضایی برای رسیدگی به حوادث آبان ماه که از همان ابتدا تشکیل شد، همچنان در حال پیگیری و رسیدگی به قصور و تقصیرهاست. عدم اعلام در این زمینه به معنای عدم اقدام نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا