خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبرهای عراق: خروج دیپلمات‌های غربی

آمریکا که در روزهای اخیر تحرکات زیادی در عراق داشته است، شماری از دیپلمات‌های خود و کشور‌های اروپایی را از این کشور خارج کرد.

ژرژ مالبرونو، خبرنگار باسابقه روزنامه فرانسوی لوفیگارو در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آمریکا دیروز (۱۴ فروردین) شماری از دپیلمات‌های خود و سفارتخانه‌های اروپایی و حدود سی نفر از اعضای سازمان ملل را با پرواز خطوط هوایی قطر از عراق خارج کرد.

تسنیم با نقل این خبر نوشت: «برخی تحلیلگران بر این باورند آمریکا با خارج کردن دیپلمات‌های خود از عراق به دنبال ایجاد تنش‌های جدید در این کشور و هدف قرار دادن نیرو‌های مقاومت است».

فرود هواپیماهای آمریکایی در چندین پایگاه نظامی

شبکه خبری «العالم» به نقل از منابع آگاه در عراق گزارش داد که عملیات فرود هواپیماهای آمریکایی در پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق از جمله «عین الاسد»، «التاجی» و «الحریر» ادامه دارد.

منابع آگاه تاکید کردند که این عملیات در میان تدابیر شدید امنیتی «کم سابقه» اجرا شده است.

یک منبع امنیتی عراق نیز چند روز پیش در این باره گفته بود که پایگاه هوایی «عین الاسد» در استان الانبار (غرب عراق) شاهد فرود هواپیماهای حامل نظامیان و مستشاران آمریکایی بود.

همزمان وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه از انتقال سامانه دفاعی موشکی به عراق به بهانه حمایت از نیروهای ائتلاف آمریکایی خبر داد.

از سوی دیگر، گردان‌های حزب الله به رئیس جمهور آمریکا درباره هرگونه حمله به مواضع گروه‌های مقاومت در خاک عراق هشدار داد.

هشدار «عصبه الثائرین» به آمریکا

خبرگزاری صدا و سیما هم نیمه شب جمعه نوشت: عضو نو ظهور محور مقاومت در عراق اعلام کرد: سفارت آمریکا در بغداد زیر نظر ما و در تیررس موشکهای ماست و اگر بخواهیم آن را به خاکستر تبدیل می کنیم.

جنبش«عصبه الثائرین» عراق با انتشار تصاویری هوایی از سفارت آمریکا، به واشنگتن هشدار داد.

عصبه الثائرین عضو نوظهور محور مقاومت با انتشار تصویری هوایی از سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد؛ سفارت آمریکا در بغداد زیر نظر ما و در تیررس موشک های ماست و اگر بخواهیم آن را به خاکستر تبدیل می کنیم پیش از این نیز ما را آزموده بودید و دقت ضربات ما را تجربه کردید.

هشدار صریح سرلشکر باقری

سرلشکر باقری
سرلشکر باقری

روز پنجشنبه سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به تحرکات نظامی آمریکا در عراق و خلیج فارس گفته بود: اگر کوچک‌ترین چشمداشت، اقدام یا نظر سوء به امنیت کشور ما داشته باشند با شدیدترین عکس العمل‌ها مواجه خواهند شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران این فعالیت‌ها را کاملاً زیر نظر دارد و در مجموعه جمع آوری اطلاعات همه این فعالیت‌ها ثبت و در لحظه دنبال می‌شود.

وی افزود: فعالیت نظامی آمریکا در عراق و خلیج فارس در فضای رسانه‌ای وابسته به امریکایی‌ها نیز به شکل انبوهی در حال خبر پراکنی بر ضد نیرو‌های مقاومت در عراق و حشدالشعبی است.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران این تحرکات و فعالیت‌ها را با دقت زیر نظر دارد، گفت: مجموعه‌های دفاعی کشور با هوشیاری کامل مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی را رصد می‌کنند اما اقداماتی که در هفته‌های اخیر در عراق ضد پایگاه‌های امریکایی شده، عکس العمل‌های طبیعی مردم عراق و نیرو‌های مقاومت در برابر اقدام شیطانی امریکایی‌ها در ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس فرمانده نیرو‌های مقاومت عراق است و هیچ ارتباطی به کشور ما ندارد و به طور قطع ارتباط این حملات به ایران که امریکایی‌ها آن را اعلام می‌کنند، همگی فرافکنی است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: امریکایی‌ها به خوبی می‌دانند مردم منطقه از جمله مردم عراق با حضور نظامی آن‌ها در این کشور‌ها مخالف هستند و این هم عکس العمل طبیعی آن‌ها به حضور غیر قانونی نظامیان امریکایی در منطقه است.

واکنش مشاور رهبری به تحرکات آمریکا در عراق

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا