خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقل قول خبرگزاری فارس از رادیو اسرائیل

خبرگزاری فارس نوشت:
رئیس رژیم صهیونیستی بر اساس نتیجه انتخابات پارلمانی اخیر، نخست وزیر کنونی را مأمور تشکیل کابینه جدید کرد.
به گزارش فارس، «رادیو اسرائیل» دوشنبه شب گزارش کرد که «رئووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی، «بنامین نتانیاهو» را مجددا مأمور تشکیل کابینه جدید این رژیم کرد.
رادیو اسرائیل در وبگاه خبری خود نوشت که ریولین پس از مشاوره ها و رایزنی های خود با سران احزاب اسرائیلی که در انتخابات اخیر پارلمانی، تعداد مختلف کرسی های کنست (پارلمان) را به دست آورده اند، نتانیاهو را مامور تشکیل کابینه جدید کرد.
بر اساس این گزارش، رئیس رژیم صهیونیستی دوشنبه شب اعلام کرد که نتانیاهو تایید بیش از 61 نماینده را به دست آورده است.
این تعداد نماینده، به معنای کسب 60 + 1 از کرسی های پارلمان است.
طبق قانون تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی، نتانیاهو نخست وزیر فعلی، 28 روز فرصت دارد تا کابینه جدید را تشکیل بدهد. رئیس رژیم صهیونیستی نیز این امکان قانون را دارد که آن را نهایتا تا 14 روز دیگر تمدید کند.
در صورتی که دو مهلت 28 و 14 روزه (جمعا 42 روزه) بدون تشکیل کابینه منقضی شود، رئیس این رژیم می تواند نماینده دیگری در کنست را با مهلت 28 روزه که غیر قابل تمدید است، برای نخست وزیری و تشکیل کابینه جدید معرفی کند.
بیستمین انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی 17 مارس برگزار شد و بر اساس نتایج اعلام شده، حزب حاکم یا حزب لیکود، به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم، بیشترین کرسی ها را به دست آورد.
«لیکود» 30 کرسی، ائتلاف «اتحادیه صهیونیستی» (رقیب اصلی لیکود)، 24 کرسی و «فهرست مشترک اعراب» 14 کرسی از مجموع 120 کرسی را به دست آوردند.
همچنین حزب «یش عاتید» (آینده ای هست) به رهبری «یعیر لاپید» 11 کرسی، حزب «کلنا» (میانه) به رهبری «موشه کهلون» 10 کرسی، و حزب «خانه یهودی» (راست) به رهبری «نفتالی بنت» 8 کرسی را از آنِ خود کردند.
از طرفی دیگر، دو حزب افراطی دینی «شاس» و «یهودیت تورات» 7 کرسی و بعد از آنان حزب «اسرائیل خانه ما» به سرپرستی «آویگدور لیبرمن» 6 کرسی و سرانجام حزب «مرتص» (چپ) به رهبری «زهاوا گلعان» که به زحمت حد نصاب مشارکت در انتخابات را به دست آورد، 4 کرسی به دست آورد.
بر اساس این گزارش، حزب «یاهاد» (دینی راستگرا) به ریاست «ایلی یشای» نتوانست حد نصاب مشارکت در انتخابات را به دست آورد.
در انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی برای کسب کرسی در کنست، هر حزبی که بتواند دست کم دو درصد آرا را به خود اختصاص دهد، می تواند وارد کنست شود.
احزاب سیاسی برای تشکیل دولت، حداقل به 61 کرسی از پارلمان 120 عضوی اسرائیل (نصف + یک) نیاز دارند و در صورت نداشتن حد انتصاب، ناچار به ائتلاف با دیگر احزاب سیاسی اسرائیل هستند.
از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی در سال 1948 میلادی، هیچ حزبی نتوانسته به تنهایی با به دست آوردن 61 کرسی لازم، دولت را بدون ائتلاف با دیگر احزاب رقیب تشکیل دهد.
میزان مشارکت اسرائیلی ها در این دور از انتخابات 71.8 درصد بوده است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا