خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مخالفت گروه‌های مذهبی آمریکا با توقف برگزاری مراسم‌ها

ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل نوشت: چندین مکان‌ مذهبی در سراسر آمریکا مراسم مذهبی برای شرکت‌کنندگان‌شان برگزار می‌کنند و برخی مستقیما دستورات محلی و ایالتی برای ماندن در خانه در بحبوحه همه‌گیری کرونا را به چالش می‌کشند.

اکثر ایالت‌های آمریکا تحت دستور “در خانه بمانید” قرار دارند اما تعداد اندکی از این ۳۸ ایالت که چنین محدودیت‌های سراسری را اعمال کرده‌اند، برگزاری مراسم مذهبی را “ضروری” دانستند که به مردم اجازه می‌دهد تا برای عبادت در گروه‌های بزرگ گردهم آیند.

در حالی که برخی گروه‌های مذهبی در این شرایط مراسم مذهبی خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کنند، اما برخی رهبران تاکید دارند که گردهمایی‌های حضوری باید “ضروری” تلقی شوند. دو کشیشی که اخیرا مراسم نیایش به صورت حضوری برگزار کرده بودند، بازداشت شده‌اند.

کشیش “رودنی هاورد-براون” پس از برگزاری مراسم مذهبی برای عبادت‌کنندگان در کلیسای “رودخانه در خلیج تمپا” به چند فقره جرم مرتبط با تخطی از قانون از جمله برگزاری تجمع‌های غیرقانونی و نقض قوانین بهداشتی عمومی در شهرستان هیلزبرو، واقع در ایالت فلوریدا متهم شد.

“شورای آزادی” که نماینده مسیحیان پروتستان در موضوع آزادی مذهبی است، نماینده این کشیش محسوب می‌شود. “مت استاور”، بنیانگذار و رئیس این گروه تاکید کرد که دستور “در خانه بمانید” در شهرستان هیلزبرو بر خلاف قانون اساسی است.

وی افزود: در دستور این شهرستان آمده است که کسب و کارهایی که از این دستور مستثنی هستند اگر بتوانند فاصله فیزیکی شش فوت میان افراد را حفظ کنند، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. کلیسای “رودخانه در خلیج تمپا” در جریان برگزاری مراسم مذهبی قوانین مربوط به فاصله اجتماعی را رعایت کرده و یک سیستم تصفیه به ارزش ۱۰۰ هزار دلار خریداری کرده است.

استافر تصریح کرد: در نتیجه راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید حقوق قانونی را با حفاظت از سلامت و امنیت افراد هماهنگ کنید و این کلیسا این کار را انجام داد اما مجازات شد.‌

وی در ادامه گفت: برخی عبادت‌کنندگان امکان دسترسی به اینترنت را ندارند و به عبادت و نیایش برای مقابله با استرس پاندمی کرونا نیاز دارند.

چاد کرونیستر، کلانتر شهرستان هیلزبرو گفته بود که کشیش هاورد-براون در رابطه با جان انسان‌ها بسیار بی‌ملاحظه عمل می‌کند. اما دو روز پس از بازداشت این کشیش، “رون دی‌سانتیس”، فرماندار فلوریدا دستور سراسری “در خانه بمانید” را صادر کرد که برای مراسم مذهبی استثنا قائل می‌شد.

۱۱ ایالت از ۳۸ ایالتی که دستور سراسری “در خانه بمانید” را صادر کرده‌اند، برای گردهمایی‌های مذهبی استثناهایی قائل شده‌اند. این ایالت‌ها شامل آریزونا، کلرادو، دلاور، فلوریدا، کنتاکی، میشیگان، نیومکزیکو، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، ویرجینیا غربی و ویسکانسین هستند. بر اساس نظرسنجی که هفته گذشته برگزار شده، از هر پنج تن یک فرد اعلام کرده همچنان به صورت حضوری در مراسم مذهبی شرکت می‌کند.

“تونی اسپل” کشیش دیگری است که پس از برگزاری مراسم مذهبی در یکی از کلیساهای شهر “سنترال” ایالت لوئیزیانا بازداشت شد. وی به شش فقره جرم در ارتباط با نقض دستور اجرایی فرماندار متهم شده است. ایالت لوئیزیانا برای تجمع‌های مذهبی در این دستور استثنا قائل نشده است.

تعدادی از کشیش‌های ایالت تگزاس نیز از دادگاه عالی این ایالت خواستند تا مراسم مذهبی در دستور “در خانه بمانید” این ایالت به عنوان امری ضروری قید شوند. آن‌ها تاکید داشتند که مکان‌های مذهبی در زمانی که مردم بی‌کار شده و برخی در آستانه خودکشی قرار گرفته‌اند باید ضروری تلقی شوند.

چند روز پس از تنظیم این شکایت نامه “گرگ ابوت”، فرماندار ایالت تگزاس در دستور خود به مردم برای ماندن در خانه برگزاری مراسم مذهبی را ضروری اعلام کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا