خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیشنهاد شورای شهر برای محدودیت تردد بر اساس کد ملی

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران از پیشنهاد این شورا به ستاد ملی مبارزه با کرونا در جهت محدودیت تردد در شهر براساس شماره کد ملی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضای شورا با شهردار تهران گفت: در این جلسه مباحث مربوط به موضوع کرونا ویروس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در حقیقت اقداماتی را که می‌توانیم در این حوزه انجام دهیم مورد بحث قرار دادیم تا حضور مردم در سطح شهر را کاهش دهیم. پیشنهاداتی از جمله این که مردم عادی براساس آخرین رقم کارت ملی خود به 10 دهک تقسیم شوند و هر کدام یک روز امکان خروج از منزل برای پیگیری مسائل اداری و اقتصادی و حتی خرید را داشته باشند مطرح شد و در مورد آن تبادل نظر شد تا این مسئله سبب کاهش حضور مردم در خیابان‌ها شود.

وی ادامه داد: این موضوع نیاز به بررسی کارشناسی دارد؛ البته قرار شد شهردار تهران این مسئله را در ستاد کرونا مطرح کند وبه عبارتی با جریمه و توصیه خروج از منزل را به یک دهم برسانیم.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر کمک مدیریت شهری به کارگران روزمزد در پایتخت که با توجه به شرایط فعلی دچار مشکل شده‌اند، گفت: تصمیمات کرونایی را به صورت کلی ما اتخاذ نمی‌کنیم و تنها با ستاد کرونا در تهران و کشور  و افرادی همچون آقای نمکی، زالی و روحانی هماهنگ هستیم چرا که در غیر این صورت سوءتفاهم ایجاد می‌شود که در جلسه هم اندیشی مقرر شد که برنامه‌هایمان را به صورت مصوبه نداشته باشیم و تنها آن را مکتوب به شهردار برسانیم تا وی بتواند آنها را به ستاد مبارزه با کرونا ارائه دهد.

ریاست شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: پیشنهاد حذف طرح ترافیک مطرح شد ولی باید توجه داشت که حذف طرح به تنهایی تاثیرگذار نیست  و باید برنامه‌ای جهت حضور کمتر مردم در سطح شهر اجرایی شود. همچنین در مورد تعداد کیت‌های تشخیص کرونا در جلسه هم اندیشی مباحثی مطرح شد. چرا که در حال حاضر تست‌ها در حد دماگیری است و باید از کیت‌های آزمایشگاهی به طور چشمگیر در پایتخت برای تهرانی‌ها استفاده کنیم و به این ترتیب غربالگری جامعی را پیاده کنیم.

هاشمی تاکید کرد: در جلسه امروز در مورد مجازی بزگرار شدن جلسات شورا مباحثی مطرح شد ولی از آن جایی که طبق آیین‌نامه هیات وزیران این مسئله امکان پذیر نیست مقرر شد با ستاد کرونا و هیات وزیران مکاتباتی داشته باشیم تا اگر شرایط اضطراری شد، جلسات شورا به صورت مجازی برگزار شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا