خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نماینده مجلس: مشکلات طرح پزشک خانواده برطرف شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نارضایتی مردم از طرح پزشک خانواده که در استان فارس اجرا می شود، خواهان رفع مشکلات این طرح هستیم.

به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس، علی اکبری در آیین گشایش دفتر اقماری کارگزاری شعبه چهار تامین اجتماعی شیراز در شهرک گلستان افزود: از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کرده ایم یا مشکلات این طرح را برطرف و آن را در سایر نقاط کشور اجرا کند در غیر این صورت، اجرای این طرح در استان فارس متوقف شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع ایجاد دفاتر کارگزاری بیمه و همچنین غیرحضوری کردن مراجعه های

مردمی در پیگیری امور بیمه ای خود در سال های گذشته گفت: راه اندازی دفتر اقماری شعبه چهار تامین اجتماعی شیراز، تبلور کار نیکی است که برای ایجاد تسهیل درکارها و مراجعه آسان مردم به اماکن اداری صورت گرفته است.

وی گفت: انتظار می رود با آموزش و استاندارد سازی فرآیندهای کاری، امور مردم به صورت غیر حضوری انجام شود.

اکبری، روان سازی امور را مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: کاهش هزینه ها، تلاش برای کاستن از مراجعه حضوری مردم و سرعت و تسهیل امور، بخشی از سیاست های اقتصاد مقاومتی است که باید در مسیر اجرای آن گام برداشت.

وی، در باره مطالبات تامین اجتماعی از بخش دولتی نیز اظهار داشت: همه دستگاه ها باید تلاش کنند تا بدهی های دولت که طبق آمار رسمی نزدیک به شش هزار میلیارد ریال است و از دولت قبل به ارث رسیده است، تعدیل کنند.

** سازمان تامین اجتماعی، نیازمند حمایت مجلس است

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس هم در این آیین گفت: سازمان تامین اجتماعی که با ارائه خدمات گسترده توانسته امنیت اجتماعی را در جامعه تامین کند باید از سوی مجلس شورای اسلامی مورد حمایت و پشتیبانی بیشتری قرار گیرد.

عبدالکریم نباتی افزود: درخواست ما از مجلس دهم این است که قبل ازتصویب قوانینی در حوزه تامین اجتماعی موضوع بار مالی آن نیز در نظر گرفته شود.
وی، با اشاره به فعالیت 76 هزار کارفرمای فعال در استان فارس است، بیان داشت: امروز 95 درصد از این کارفرمایان با خدمات غیرحضوری فعالیت های خود را انجام می دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس با ارائه آماری از شعب فعال تامین اجتماعی در شهر شیراز گفت: 50 درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی این استان زیر پوشش پنج شعبه این اداره کل در شهر شیراز قراردارند، در واقع نیمی از فعالیت های عملیاتی بیمه ای فارس در این پنج شعبه صورت می پذیرد.

وی، با اشاره به حجم و گستره جغرافیایی عملکرد شعبه چهار بیمه تامین اجتماعی شیراز و همچنین جمعیت قابل توجه شهرک های غرب شیراز اظهار داشت: این شعبه اقماری در مرکز شهرک های غربی شیراز که جمعیتی افزون بر 75هزار نفر را شامل می شود با هدف سهولت دسترسی ایجاد شده و امیدواریم باعث ارتقا سطح رضایتمندی بیمه شدگان از خدمات این اداره کل شود.

امام جمعه شهرک های غرب شیراز نیز در این آیین گفت: تامین اجتماعی مدافع خوبی برای کارگران و بازنشستگان است و در مقایسه با سایر بیمه ها، بهترین نوع پوشش بیمه ای را دارد.

حجت الاسلام محمد حسن مرادی از امنیت، عدالت و رفاه اجتماعی به عنوان سه نیاز مهم انسان یاد کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی با فراهم آوردن زمینه عدالت و رفاه اجتماعی، موجب تامین امنیت جسمی و روانی جامعه می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین احادیث موجود فقه در باب ارائه خدمت به مردم است، اظهار داشت: بیماران، مستمندان و نیازمندان ازجمله افرادی هستند که جامعه باید به تامین خواسته های آنان اهتمام بیشتری داشته باشد و تامین اجتماعی از این منظرتوانسته است با داشتن بهترین مراکز درمانی و بهره گیری ازتجهیزات پزشکی روز دنیا و کادری متخصص و متعهد در رفع درد ها و نیاز های جامعه به عنوان جایگاهی مقدس نقش آفرینی کند.

امام جمعه موقت شیراز اظهار کرد: افتتاح دفتر اقماری تامین اجتماعی در شهرک گلستان شیراز در کاهش هزینه های رفت و آمد و جلوگیری از اتلاف وقت بیمه شدگان و مستمری بگیران این منطقه، بسیار موثر است.

نوزدهم تا بیست و پنجم تیرماه به عنوان هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا