خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هریس به زلنسکی نحوه کمک های خود را اعلام کرد

ایرنا نوشت: با وجود اینکه دولت جو بایدن اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین را رد کرده اما معاون رییس جمهور آمریکا می‌گوید که واشنگتن به اتحاد و ارائه کمک مالی و حمایت نظامی از این کشور برابر روسیه ادامه خواهد داد.

کاملا هریس که با برنامه صبح بخیر شبکه سی.بی.اس آمریکا گفت‌وگو می‌کرد، تصاویر منتشر شده از اوکراین را «باعث آزار قلب» توصیف کرد و گفت: اوکراین در خطر بسیار بزرگی است.

وی افزود: من به شما می‌گویم، رییس جمهور آمریکا در این خصوص شفاف است. ما قصد نداریم تا نیروهای آمریکایی را برای جنگ با روس‌ها چه در روی زمین و چه در هوا به اوکراین اعزام کنیم. با این حال به همکاری با متحدان خود در این زمینه ادامه خواهیم داد. ما از هر وجب از زمین که مربوط به قلمرو ناتو باشد، دفاع خواهیم کرد. ما همچنین به میلیاردها دلار کمک‌های امنیتی بشردوستانه و حمایت نظامی که از قبل برای اوکراین فراهم کرده‌ایم، ادامه خواهیم داد.

هریس با حمایت از ولادیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین، وی را فردی «الهام بخش برای همه» توصیف کرد و گفت: ارائه حمایت از اوکراین «هر روز» مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون اول رییس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این گفت‌وگو به موضوع سخنرانی جو بایدن در کنگره و اشاره مختصر وی به حق رای اشاره کرد و گفت: ما از کنگره می‌خواهیم تا قانون ارتقای حق رای جان. آر. لوئیس و قانون آزادی رای به تصویب کند.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور بارها و بارها گفته و ما هم کاملاً روشن کرده‌ایم که این موضوع مربوط به دفاع از دموکراسی آمریکا به‌ویژه در برابر ایالت‌های مختلف و قانون‌گذاران و فرمانداران ایالتی است که در حمله کامل به حق هر آمریکایی واجد رای دادن هستند.

معاون رییس جمهور آمریکا همچنین به هزینه بالای زندگی در این کشور به عنوان «یکی از بزرگترین مسائل» پرداخت که باید حتما به آن رسیدگی شود. وی همچنین بر ضرورت قانونی توسط کنگره تمرکز کرد که به کاهش هزینه‌های نگهداری از کودکان مربوط می‌شود.

هریس در این زمینه گفتن: کاری که ما می‌کنیم این است که قانونی را بدنبال آن بودیم مصوب می‌کنیم تا آن هزینه ها به ویژه برای قشر کارگر کاهش یابد. بعلاوه این کار، به اقدامات خود برای رشد اقتصادمان ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا