خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش جهانپور به جنجال اظهارنظر درباره‌ی آمار کرونا در چین

«کیانوش جهانپور»، سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره حواشی که روز گذشته درباره اظهاراتش در زمینه انتقاد از آمارها و داده‌های چینی‌ها در باب بیماری‌زایی کرونا گفت: به هر حال ما طبق رویه همیشگی‌مان در وزارت بهداشت و در حوزه سلامت، تمامی تلاش‌مان در تمام ماه‌های اخیر این بوده که قطار سلامت را به لوکوموتیو سیاست پیوند نزنیم. البته حوزه اجتماعی حوزه‌ای است که ممکن است عده‌ای همواره به دنبال تحلیل‌ها، تفاسیر و تعابیر سیاسی از هر گزاره‌ای حتی گزاره علمی و پزشکی مطرح کنند.

به گزارش ایسنا وی افزود: ما نمی‌توانیم جلوی تعابیر و تفاسیر دیگران را بگیریم، اما آنچه مشهود است این است که  تمامی تلاش‌مان را به کار می‌گیریم که حوزه سلامت برخلاف بسیاری از حوزه‌های دیگر، رنگ و بوی سیاست به خود نگیرد. البته این به معنی آن نیست که سیاست را بلد نیستیم، اما نمی‌خواهیم وارد این حوزه شویم. زیرا قطعا موجب می‌شود که کار ویژه و ماموریت‌مان تحت‌الشعاع قرار گیرد. در عین حال همیشه نباید تهدیدها را نگاه کرد، فرصت ها را هم باید دید. اگر نیمه پر لیوان را نگاه کنیم، این مباحث حداقل سودمندی که داشت، این بود که همه ما به این نتیجه رسیدیم که باید اصول دیپلماسی را رعایت کنیم و به آن احترام بگذاریم. اینکه بسیاری از دوستان بعد از سال‌ها به این نتیجه رسیدند و برای اصول دیپلماسی هم حرمت و اولویت قائل شدند، قابل تقدیر است. ان شاالله عزیزانی هم که به ما چنین توصیه‌ای داشتند، بیش از گذشته این موضوع را رعایت می‌کنند و در کنار دولت، دستگاه دیپلماسی و در راستای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی خواهند بود، خواهند نوشت و گام برخواهند داشت.

وی تاکید کرد: ما خیلی روشن اعلام کردیم که ملتی نیستیم که قدردان تلاش ها و زحمات و تلاش‌هایی که  در راستای اهداف و خواست ملت‌مان انجام می‌شود، نباشیم و همزمان حافظه تاریخی ملت ما هرگز از ظلم و ستمی که از نواحی دیگر با تحریم‌های یکجانبه به کشورمان تحمیل شده و مردم‌مان را در سخت‌ترین شرایط نگه داشته است، فرموش کنیم. بنابراین همزمان که استقلال خود را حفظ می‌کنیم و برای حرمت و هویت مردم‌مان و نظام جمهوری اسلامی احترام قائل هستیم و ممکن است به رویه برخی کشورها در حوزه سلامت و به لحاظ علمی نقدی داشته باشیم، همزمان هم نمی‌توانیم اقدامات، تلاش ها و پشتیبانی کشورهایی را که در شرایط سخت در کنار ما قرار گرفتند، مانند چین که با فاصله در تمام هفته‌های اخیر بدون تعارف بیشترین پشتیبانی را از کشور ما در همه‌گیری بیماری کووید۱۹ کرده، نبینیم و یا اینکه ظلم و ستم یکجانبه که تحت عنوان تحریم از سوی آمریکا و هم پیمانانش علیه مردم ما با تحریم دارو و تجهیزات پزشکی انجام شده است، از خاطرمان حذف کنیم. استقلال ما حکم می کند که همه این‌ها را باهم ببینیم.

همانطور که امروز دوستان‌مان در دستگاه دیپلماسی مطرح کردند، در مقابل دیدگان دنیا ظلم بزرگی به مردم ایران به نام تحریم‌های یکجانبه می‌شود که حتی تحریم‌های دارو و تجهیزات پزشکی هم در اوج این همه‌گیری از سوی ایالات متحده به کشور ما تحمیل می‌شود، اما کشورهایی بودند که در تمام این روزها در کنار مردم ما ایستادند. هم از کشورهای همجوار و منطقه ما بودند و در عین حال دولت و ملت چین نیز بیشترین همکاری و همراهی را به ویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی برای ما داشتند. این واقعیتی است که باید گفته شود تا دنیا و سایر کشورها هم این مهم را بدانند که همچنان که در برابر ظلم ابرقدرت‌ها می‌ایستیم، همزمان قدردان دولت‌های دوست خواهیم بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اگر جرات ندارید به عنوان مسئول مملکتی سر حرفی که به آن اعتقاد دارید بایستید ، خُب از ابتدا حرفی نزنید که بعد برای جبران آن مثل آن شاعر معروف که در قافیه گیر کرده بود به جفنگ آیید ، محض یادآوری ، به استناد مصاحبه مسئولین ( خاطرم نیست شما بودید یا فرد دیگری) غذا و دارو در شمول تحریم های آمریکا نیست ، لزومی هم ندارد این مقدار دروغ بگویید این ترامپ ،کاری به خوب و بدش ندارم ، اوباما نیست که شما بازیش بدید اون خرما که شما می خورید درختش رو اون کاشته ، شبیه معتادایی هستید که علیرغم اظهار گرسنگی حاضر به گرفتن غذا نیستند و فقط پول نقد می خواهند
    و صد البته همگی می دونیم یه معتاد ، دور از جان شما ، پول نقد رو برای چی می خواد!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا