خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لغو مراسم سالانه روز ارتش

امیر سیاری، رئیس ستاد ارتش گفت: با شرایط متفاوتی برگزار می‌شود، علت تغییر برنامه های ما نیز شرایط روز است. با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا در دنیا و کشور و همچنین پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا، بنا به تدبیر فرمانده کل ارتش و هماهنگی که با ستاد کل انجام شده و مراتب نیز به اطلاع فرمانده کل قوا رسیده است،  برای کمک به حل بیماری ویروس کرونا ارتش طرحی را جایگزین طرح رژه خود کرده‌ است. در سال گذشته نیز در استانهایی که درگیر سیل بودیم، رژه برگزار نشد و طرحی جایگزین به اجرا در آمد؛ در سال جاری نیز بجای رژه، طرحی جایگزین اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد ارتش صبح سه شنبه در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره برگزاری مراسم رژه نیروهاس مسلح به مناسبت ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: رژه یکی از برنامه های نمایش قدرت و توان بازدارندگی است، اجرای رژه و نشان دادن توان بازدارندگی قطعا موجب خوشحالی مردم می‌شود و همچنین حساب کار دست دشمنان هم می‌آید.

وی با اشاره به نام گذاری روز ۲۹ فروردین در سال ۱۳۵۸ توسط امام خمینی (ره) بنام روز ارتش، خاطرنشان کرد: رژه روز ۲۹ فروردین تاکنون هر ساله برگزار شده است اما در سال جاری با شرایط متفاوتی برگزار می‌شود، علت تغییر برنامه های ما نیز شرایط روز است. با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا در دنیا و کشور و همچنین پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا، بنا به تدبیر فرمانده کل ارتش و هماهنگی که با ستاد کل انجام شده و مراتب نیز به اطلاع فرمانده کل قوا رسیده است،  برای کمک به حل بیماری ویروس کرونا ارتش طرحی را جایگزین طرح رژه خود کرده‌ است. در سال گذشته نیز در استانهایی که درگیر سیل بودیم، رژه برگزار نشد و طرحی جایگزین به اجرا در آمد؛ در سال جاری نیز بجای رژه، طرحی جایگزین اجرایی شود.

رییس ستاد ارتش گفت: این طرح جایگزین با عنوان «رژه خدمت» و شعار «مدافعان وطن و یاوران سلامت» در سطح کشور به مرحله اجرا در می‌آید؛ ارتش موظف است که برای انجام ماموریت خود که حفاظت از تمامیت ارضی و دفاع از استقلال و نظام جمهوری اسلامی ایران است، در هر شرایط آمادگی لازم را داشته باشد که الحمدالله دارد و امروز ارتش آمادگی لازم را با رعایت همه موارد بهداشتی برای مقابله با این بیماری دارد.

دریادار سیاری ادامه داد: از نخستین روزهایی که در دی ماه سال قبل شیوع کرونا را رصد کردیم، در ارتش آمادگی لازم را کسب کردیم و در این زمینه قرارگاهی زیستی تشکیل دادیم و از آن زمان ارتش همگام با سایر نیروهای مسلح اقدام به ارائه خدمات خود در جهت مقابله با شیوع بیماری ویروس کرونا و درمان آن پرداخت؛ در رژه خدمت امسال نیز همه‌ی این اقدامات بصورت گسترده تر ارائه خواهد شد.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا