خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست رفع مشکلات بزرگترین کارخانه تولید داروهای ضدویروسی

جمعی از نخبگان و صاحبنظران اقتصادی و پزشکی کشور در مورد ضرورت رفع مشکلات و حمایت از بزرگترین و مجهزترین کارخانه تولید داروهای ضدویروسی نامه‌ای نوشتند.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز متن این نامه در پی می‌آید:

وزير محترم بهداشت درمان و آموزش پزشكي

جناب آقاي دكتر نمكي

سلام عليكم. احتراماً ضمن تقدير از اصلاحات زير ساختي آن وزير محترم در نظام دارويي كشور كه موجب تحولات چشمگيري در اصلاح انحرافات نظام دارويي گرديده است. همچنين تشكر و خداقوت نسبت به تلاشهاي بي وقفه و قابل تقدير حضرتعالي و آن وزارتخانه محترم ، در امر مديريت پيشگيري و درمان ويروس كويد ١٩ ، امضاء كنندگان زير لازم دانستيم راجع به سرمايه ملي دارويي كشور ، شركت باختر بيوشيمي مطالبي را به استحضار برسانيم.

يكي از مدرنترين شركتهاي دارويي كشور با تجهييزات بسيار پيشرفته و GMP و تنها واحد مدرن و استاندارد توليد داروهاي آنتي وايرال، شرکت باختر بیوشیمی است كه تمام ضوابط لازم تولید داروهاي پرخطر (hazardious) و تراتوژن مرتبط با اين دسته از داروها را دارد.

سطح دانش فني و هنر اجراء ضوابط در اين شركت بومي شده و مي تواند بعنوان يك الگوي شايسته برای کارحانجات داروسازی کشور مطرح ، و افتخار ملی صنعت داروسازی کشور باشد.

متأسفانه انحرافات و انحصارات موجود در نظام دارويي قبل از دوران وزارت حضرتعالي موجب گرديد با عدم افزايش نرخ محصولات اين شركت طي سالهاي طولاني و عدم صدور پروانه توليد داروهاي جديد به بهانه صدور پروانه براي سايرين و خروج از اولويت زمان پذيرش درخواست ( عليرغم وجود مستنداتي كه حاكي از تقدم اين شركت بموجب نامه هاي سازمان غذا و داروي وقت ميباشد) . در يك چالش جهت دار باحمايت از افراد و شركتهاي رانتي و دهها سنگ اندازی ديگر ، توانستند اين شركت را به تعطيلي بكشانند.

حال با توجه به سربار سنگينِ فعال شدن مجدد ، و وجود حس خدمت و روحيه بسيجي در مدير عامل محترم اين شركت که از برادران قدیمی فعال در جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده و کماکان روحیات جهادی خود را در تمامی این سالها حفظ کرده اند ، علیرغم مسدودی حساب های شرکت ، با استقراض و بکارگیری حساب های ثالث و زحمات فراوان و با احساس مسولیت در شرایط حساس فعلی، موفق شدند که بلافاصله بخشي از چرخهاي توليد را فعال و داروهاي اساسي مانند اسلتاميوير و ريتوناوير و لوپيناوير و نیز ریباویرین را به توليد صنعتی رسانده و نياز كشور را با قيمتهاي بمراتب پايين تر از بخش وارداتي تامین نمایند.

کارخانه دارویی باختر بیوشیمی هم اينك پروژه توليد فاويپيراوير را كه از سال ١٣٩٤ بعنوان درمان آنفولانزاي H1N1 درخواست ثبت نموده و در اسفند ماه جاري وارد فهرست دارويي كشور شده است مورد پژوهش قرارداده و برای عرضه صنعتی آماده نموده است.

امضا کنندگان این نامه ، تاکید می نمایند که ظرفیت ایجاد شده در شرکت مذکور یک سرمایه ملی است. علاوه بر این توانمندی تولیدی و تحقیقاتی کارخانه مذکور، بخشی از پدافند غیر عامل کشور در شرایط بحرانی فعلی و همه گیری های احتمالی آینده و نیز وقایع احتمالی بیو تروریسم است؛ و بدین لحاظ از آن وزير محترم تقاضا می نماییم در اسرع وقت نسبت به حل مشكلات منطقي اين شركت اقدام ،و افتخار فعالیت مجدد اين واحد معتبر براي كشور در سال جهش تولید ملی را کسب فرمايند.

امید آنکه با تدبیر جنابعالی شاهد تولد مجدد این افتخار ملي صنعت داروسازي کشور باشيم.

مهندس فرامرز اختراعی؛ رییس سندیکای تولیدکنندگان مواد موثره دارویی کشور
دکتر محمد جعفر اقبال؛ استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رییس اسبق دانشکده دندانپزشکی
دکتر حسین راغفر؛ استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه الزهرا
دکتر سعید سمنانیان؛ استاد و رییس اسبق دانشگاه تربیت مدرس
دکتر خشایار کریمیان؛ استاد بازنشسته مرکز تحقیقات بیوفیزیک-بیوشیمی دانشگاه تهران دانشگاه ، عضو فرهنگستان علوم و مدیر عامل شرکت دارویی ارسطو
دكتر سيدمحمدتقى حسينى طباطبائى؛ دانشيار دانشگاه علوم پزشكى شهيد بهشتى و رییس اسبق دانشگاه علوم پزشكى سيستان و بلوچستان
دکتر محمدحسین طریقت منفرد؛ وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
دکتر سعید عسگری؛ استاد دانشکده داندانپزشکی و معاون اسبق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
دکتر سیدموید علویان؛ استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اعظم و معاون اسبق سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
دکتر سیدابوالقاسم موسوی؛ مدیرعامل اسبق سازمان بیمه خدمات درمانی
دکتر احمدعلی نوربالا؛ استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاون اسبق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس اسبق جمعیت هلال احمر
دکتر محمود نوری صفا؛ رییس اسبق دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ورییس اسبق دانشگاه شاهد
دکتر محمدرضا واعظ مهدوی؛ استاد دانشگاه شاهد؛ معاون اسبق وزارت بهداشت، معاون اسبق وزارت رفاه و تامین اجتماعی، معاون سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا