خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نمکی: اگر اولویت سلامت را فراموش کنیم، تاوان سنگینی می‌پردازیم

«سعید نمکی»، وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر کشور در شرایط سنگین اقتصادی است، اما اگر بخواهیم برای رونق اقتصادی اولویت سلامت را فراموش کنیم، تاوان‌های سنگینی می‌پردازیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی اظهار کرد: در مرحله اول طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا توانستیم ۷۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را رصد کنیم و افرادی که علائم بیماری را داشتند ایزوله کرده و بار بیمارستان‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر هدف ما فاصله‌گذاری هوشمند است، گفت: ما در شرایط سنگین اقتصادی هستیم. فعالان بخش اقتصادی و کسبه ما روزهای سختی را گذرانده‌اند البته دولت برحسب مقدورات خود کمک‌هایی را به افراد آسیب‌پذیر خواهد کرد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ما مجبور هستیم برای آنکه چرخ اقتصادی کشور به تحرک بیفتد با اجرای دستورالعمل‌هایی کسب و کار مردم را از رونق نیندازیم. در گام اول طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا افرادی که علائم بیماری داشتند شناسایی شدند. در گام دوم طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا افراد بدون علائم شناسایی می‌شوند که منشا عفونت هستند و علائم بیماری ندارند اما آن را به دیگران منتقل می‌کنند.

نمکی اظهار کرد: برخی‌ها می‌گویند در دولت اختلاف نظرهایی برای اعمال محدودیت‌هایی در جهت مقابله با بیماری کرونا وجود دارد. من این اطمینان را می‌دهم که در دولت هیچ گونه ناهماهنگی و عدم همکاری در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: نظرات کارشناسی همکاران من که از دریچه سلامت به موضوع نگاه می‌کنند این است که باید محدودیت‌هایی برای کنترل بیماری اعمال شود، اما همخوانی و هماهنگی نظرات کارشناسی با نظرات دیپلماتیک، اقتصادی و اجتماعی نیاز به زمان دارد. اعتقاد ما این است که مزمن شدن بیماری بزرگترین آفت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.

نمکی در ادامه گفت: اگر بخواهیم برای صرفه‌جویی و رونق اقتصادی اولویت سلامت را فراموش کنیم تاوان‌های سنگینی می‌پردازیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ما در کشوری هستیم که محدودیت‌های شدید اقتصادی داریم تصریح کرد: برای پرداخت یارانه‌ها نیازمند یک سری درآمدهایی هستیم. همچنین برای نگرفتن مالیات و … باید به خزانه کشور نگاه کنیم. من مجبور هستم که همکارانم را قانع کنم که بر اساس ضرورت‌های کشور مسائل سلامت را مورد بازنگری قرار دهند.

نمکی با تاکید بر اینکه در هیچ زمانی این همه همدلی در کشور ممکن نبود، گفت: برای مثال تعطیل کردن اماکن متبرکه و لغو مراسم مذهبی و سیاسی عبادی کشور به راحتی حل شد. همچنین برای تعطیلی کردن مدارس و دانشگاه‌ها نیز با مقاومتی مواجه نشدیم.

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر در بعضی از استان‌های کشور به سطح کنترل و مهار بیماری نزدیک شده‌ایم اما این به معنای آن نیست که خیال مردم راحت شود، بلکه تاکید ما این است که همچنان فاصله‌ها را کنترل و اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا