خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمار قوه قضاییه از فوتی‌های مسمومیت الکلی: بیشتر از ۶۰۰نفر

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفت: مطابق عددی که به من داده‌اند، بیش از ۶۰۰ فوتی و بیش از ۳ هزار نفر مسموم در اثر مصرف الکل غیراستاندارد داشته‌ایم.

به گزارش میزان سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی در خصوص آمار فوتی‌های ناشی از مصرف الکل گفت: متاسفانه این موضوع صحت دارد و آمار هم نگران کننده است؛ چه در مورد کسانی که در اثر مصرف الکل جانشان را از دست دادند و چه کسانی که مسمومیت پیدا کردند. در شرایطی که کادر بهداشت و درمان مجاهدانه در راه درمان بیماران کرونایی خدمت رسانی می‌کنند، این‌ها هم بر دوش مجاهدان و خدمتگزاران عرصه بهداشت و درمان جامعه بار مضاعفی شدند. آمار خیلی بالا و فوق حد انتظار ما بود.

وی افزود: دو نکته را در این مورد هشدار می‌دهم: نکته اول اینکه به گفته متخصصان، مصرف الکل درمان کرونا نیست و آمار هم نشان داده که مصرف الکل درمان کننده نیست. هشدار دوم به کسانی است که عرضه کننده الکل‌های غیراستاندارد بودند. عده‌ای سودجو در بازار تولید الکل آمدند و الکل‌های غیراستاندارد تولید کردند و موجب آسیب دیدن هموطنان شدند که تعدادی از این افراد در خوزستان دستگیر شده و در بازداشت هستند. تعدادی از این افراد در خراسان رضوی دستگیر شده‌اند و بازداشت هستند و در برخی از استان‌های دیگر نیز ما بازداشتی عرضه کننده الکل غیراستاندارد برای مصرف داشتیم و با این‌ افراد قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: این افراد باید پاسخگوی اعمال مجرمانه خودشان در ارتباط با فوت و صدمات وارده به شهروندان باشند. من هم به مصرف کنندگان و هم به ارائه کنندگان هشدار می‌دهم که دست از این اقدام ناصواب بردارند و جان خودشان و دیگران را به مخاطره نیندازند. کسانی که مرتکب اعمال مجرمانه شده‌اند، قطعا برخورد قاطع قوه قضاییه را شاهد خواهند بود. مطابق عددی که به من داده‌اند، بیش از ۶۰۰ فوتی و بیش از ۳ هزار نفر مسموم در اثر مصرف الکل غیراستاندارد داشته‌ایم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا