خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا؟

به گزارش انصاف نیوز، «رضا بابایی»، پژوهشگر فرهنگی در یادداشتی تلگرامی نوشت:

آقای منصور ارضی، مداح مشهور، در تلویزیون گفته است: چون امام حسین به مخالفانشان فحش داده‌اند، ما هم چنین اجازه‌ای داریم. بعد هم «دعی بن دعی» را مثال زده‌اند.

بگذریم از اینکه «دعی» به معنای زنازاده نیست و بگذریم از اینکه روی سخن امام با ابن زیاد بوده است و فحش‌های آقای ارضی و دوستانشان معمولا نثار کسانی می‌شود که شباهتی به ابن زیاد ندارند، و بگذریم از اینکه درشت‌گویی در فرهنگ و ادبیات عرب، به‌ویژه اعراب صدر اسلام معمول بوده و چندان نامتعارف به شمار نمی‌‌آمده است (بر خلاف فرهنگ‌ها و سرزمین‌های دیگر) و بگذریم از اینکه اگر دیگران هم با ایشان و دوستانشان اندکی درشت‌گویی کنند، چه عاشورایی در ایران بر پا می‌شود و بگذریم… سؤال اصلی من این است که چرا مدافعان حریم و مکتب اهل بیت(ع) در این گونه مسائل لب به اعتراض نمی‌گشایند و احساس خطر نمی‌کنند و نالۀ وااسلاما سر نمی‌دهند؟

چرا خطرهای اصلی را نمی‌بینند و چرا این همه از خطرهای فرعی هراسان‌اند؟

چرا برای حذف چند درويش و بستن چند خانقاه، همايش‌ها مي‌گذارند [لینک] اما حاضر نيستند براي بستن دهن‌هايي که دين خدا را تحريف مي‌کنند، يک قدم بردارند؟

چرا فقر را به اندازۀ بدحجابی دشمن دین نمی‌دانند؟ چرا حساسیت‌های آنان بیشتر در احکام است و سپس در عقاید و پس از آن دو در اخلاق، اما این ترتیب در قرآن، برعکس است؟

چرا برای جلوگیری از مسابقۀ فوتبال در شب عاشورا اعلامیه می‌دهند و اعلان عزا در عزا می‌کنند، اما در برابر هیچ‌یک از خطاهای که شده است، حاضر به عذرخواهی نیستند؟ چرا؟

رضا بابایی

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. احسان جان سلام،
      منصور ارضی ها، گروهای خودسر و دلواپسان هوچی گر و…
      همگی وسیله هستند، برای اهداف بزرگان قوم،
      هدف وسیله را توجیه میکند و اینها خودی و انقلابی و مخلص همیشه در صحنه هستند …

  1. مطمئنا” اگر گريزي از دين وجود داشته باشد که قدر مسلم دارد، يکي از دلائل اصلي آن ، همين خزعبلات و لاطائلات و فحش و فحاشي هاي مداحان و ساير مسئولين مملکت است! اعمال منافي اخلاق و رويه هاي ائمه هدي توسط همين جماعت و خيلي کارهاي ديگري که توسط اينها انجام ميشود!

  2. درود بر شما.متاسفانه اين مداحان نمي دانند با اين حرف هايشان چي تعداد از جوانان ما را از دين گريزان مي كنند. اين مداحان هيچ خدمتي براي دين و دينداري نسل ما نمي كنند. متاسفانه اينها به عناوينمختلف در صدا و سيماي حضور مستمر دارند1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا