خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ سفیر ایران در لندن به ادعای تسنیم

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن در کانال تلگرامی خود نوشت:

۱- امروز خبرگزاری محترم تسنیم با انتشار خبری از راه اندازی‌ ساختاری غیرضرور در بخش کنسولی سفارت کشورمان در لندن و تحمیل هزینه های غیرضرور بر مردم گزارش داده است. این مطلب که بر مبنای اطلاعات مغرضانه بنقل از منابعی ناشناس گزارش شده است تکذیب می گردد.

۲- از خبرگزاری وزین و با سابقه تسنیم که به نهادهای انقلابی تعلق دارد انتظار نمی رفت که در ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، با استناد به منابع ناشناخته، فعالیت نهادهای رسمی ج.ا.ایران را زیر سؤال ببرد.

۳-خبرگزاری تسنیم در این گزارش خبری به «تحقیقات» خود پیرامون موضوع اشاره نموده است، در حالیکه کمترین سطح تحقیق در این زمینه ایجاب می نمود که حداقل نظر سفارت و بخش کنسولی هم در خصوص این گزارش کسب گردد.

۴- جهت روشنگری بیشتر در این خصوص لازم به توضیح است که یکی از دغدغه های جدی این سفارت و بخش کنسولی، ارتقاء کیفیت خدمت رسانی به هموطنان ایرانی در انگلستان میباشد که خوشبختانه با تصمیمات مهمی که در ماهها و بویژه هفته های اخیر گرفته شده است، سرعت و کیفیت خدمت رسانی به ایرانیان با هزینه های کمتر بنحو قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

۵- هدف غایی بخش کنسولی سفارت تضمین ارائه خدمات کنسولی به هموطنان، بدون نیاز به مراجعه حضوری ایرانیان به بخش کنسولی میباشد. گستردگی اقامت ایرانیان در شهرهای مختلف انگلستان که ساعتها از لندن فاصله دارند، ایجاب می کند که مردم برای هر بار حضور به بخش کنسولی، ناچار به مسافرت از شهرهای دور و نزدیک به لندن شده و هزینه های مالی و دردسرهای زیادی را متحمل شوند.
در اقدامات جدید، مردم عزیزمان بدون نیاز به مراجعه حضوری، امکان این را یافته اند که کاملا منطبق با چارچوب مقررات قانونی موجود، از طریق خدمات آنلاین و خدمات پست، از خدمات کنسولی سریع برخوردار شوند. ضمن آنکه مراجعه حضوری در مواقع ضروری که از جمله برای احراز هویت و تکمیل جنبه های حقوقی کار ضروری میباشد، با تعیین وقت قبلی صورت می پذیرد تا امکان برنامه ریزی بهتر با آرامش کافی برای هموطنان عزیز فراهم گردد. در این چارچوب نه تنها هزینه های مردم کاهش می یابد بلکه رویه های اداری نیز ساده تر و سریعتر میشوند.

۶-بدیهی است که این نوع خدمت رسانی غیرحضوری، باعث کم رونقی، تعطیلی و در نتیجه از بین رفتن منافع برخی شرکتها و افراد سودجویی شده است که مدتهاست با منفعت جویی از مردم در سایه مراجعه حضوری آنان، مبالغی چند برابر تعرفه های رسمی از مردم کسب درآمد میکرده اند. اینگونه افراد در شرایط جدید با انتشار اخبار نادرست و جوسازیهای ناسالم قصد دارند این سفارت را بدلایل منافع شخصی خود، از ارتقاء روشهای خدمت رسانی منصرف نمایند.

۷- از خبرگزاری محترم تسنیم انتظار دارد در شرایط مشابه و قبل از انتشار اینگونه اطلاعات نادرست از سوی افراد و منابع مشکوک، با این سفارت تماس بگیرند تا بتوانند با انعکاس اخبار درست، به وظیفه خود در اطلاع رسانی مسئولانه و‌صحیح، جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا