خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راه حل مشکل خرابی محافظ برق چیست؟

رپورتاژ آگهی

آیا می دانید راه حل مشکل خرابی محافظ برق چیست؟ چه مواردی می تواند باعث خرابی یک محافظ برق شوند؟ بی شک اکثر شما با دستگاه محافظ برق تا حدودی آشنایی دارید؛ اما اکثر افراد این دستگاه را با یک چند راهی برق اشتباه می گیرند که باید بدانید این دو با یکدیگر کاملا متفاوت هستند. محافظ برق به عنوان یکی از دستگاه های پرکاربرد محافظتی که با رعایت استانداردها و حفظ ایمنی طراحی می شود، در شرایط مختلفی ممکن است آسیب ببیند. با توجه به اهمیت استفاده از محافظ برق بایستی در نگهداری از آن نکات بسیار زیادی را مورد توجه قرار دهیم؛ اما اینکه چه پارامتر هایی باعث خرابی محافظ برق می شوند و راه حل مشکل خرابی محافظ برق چیست؟ درباره این دو نقطه در ادامه توضیحات کاملتری را ارائه خواهیم داد.

مشکلات رایج محافظ برق

محافظ برق یکی از دستگاه های بسیار پرکاربرد ای است که هم اکنون در صنعت برق از لحاظ ایمنی بسیار حائز اهمیت می باشد. این دستگاه پرکاربرد به سبب حفظ ایمنی و جلوگیری از سوختن لوازم الکتریکی و بسیاری از حوادث ناگهانی که در اثر نوسانات برق ایجاد می شود، نقش مهمی ایفا می کنند. با اینکه محافظ برق خود یک نوع وسیله محافظتی است اما گاهی بنابر دلایل بسیار زیادی ممکن است دچار خرابی های باشد. مشکلات رایج محافظ برق چیست و چگونه می توان آن ها را برطرف نمود؟

خرابی های احتمالی یک محافظ برق

  • همانگونه که مستحضر ای محافظ برق مجهز به سه چراغ جهت نمایش عملکرد های مختلف آن است حال اگر هر یک از این سه چراغ نتوانم به درستی عمل کنند قطعاً در قسمتی از دستگاه مشکلی رخ داده و بایستی برای برطرف نمودن آن اقدام کرد ثابت ماندن چراغ قرمز یکی از رایج ترین مشکلات محافظ های برق به شمار می رود. می‌تواند به دلیل معیوب بودن اتصالات قطعات الکتریکی مختلف برد دستگاه باشد. انچه اتصالات قسمت های مختلف محافظه و به خوبی انجام نشده و یا دچار پارگی شده باشد چراغ قرمز ثابت خواهد شد شما می‌توانید برای برطرف نمودن چنین مشکلی توسط یک لحیم اقدامات لازم را با در نظر گرفتن نکات ایمنی انجام دهید از طرفی اگر ال ای دی های سبز مدار قطع شده باشند چراغ قرمز در چنین حالتی قرار می گیرد و اگر پس از بررسی مطمئن شدیم ال ای دی آسیب دیده یا قطع شده باز هم توسط لحیم کاری عملیات تعمیر را انجام دهید.
  • چشمک زدن چراغ قرمز دستگاه یک نوع مشکل رایج در انواع محافظ های برق است که مربوط به قسمت ال ای دی چراغ قرمز می باشد. انچه چراغ قرمز سوسو و یا چشمک زد قطعاً خازن پلی استر خراب شده که در این صورت می‌توانید خازن ها را تعویض و یا تعمیر نمایید.
  • در برخی موارد چراغ دستگاه زرد میشود اما  پس از کارکردن دیگر خاموش نخواهد شد مشکلات بسیار زیادی می‌تواند دلیل روشن ماندن چراغ زرد شود که یکی از مشکلات رایج سوختن ال ای دی چراغ سبز و همچنین بروز مشکلاتی در بویین رله خراب شدن ترانزیستور و همچنین قطع شدن مسیر برد است چنانچه متوجه شدید که خرابی مربوط به یکی از چند قسمت مربوط است جهت تعویض و تعمیر آن باید اقدام کنیم.

علت خرابی محافظ برق

همانگونه که اشاره شد محافظ برق به عنوان بهترین لوازم الکتریکی شناخته می شود که در صنعت برق به سبب حفظ ایمنی و همچنین محافظت از دستگاه های الکتریکی دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد حافظه برق بایستی خود بر اساس استانداردهای لازمه و همچنین مواد اولیه درجه یک طراحی شود تا بتواند قدرت عملکرد بالایی داشته باشد کیفیت عملکرد یک محافظ برق به کیفیت ساختار آن و همچنین نحوه نگهداری و استفاده از محافظ برق بستگی دارد اما به مرور زمان و همچنین تحت تاثیر بسیاری از عوامل یک محافظ برق می تواند دچار خرابی های شود اما علت خرابی محافظ برق چیست؟

  • اصلی ترین دلیل خرابی محافظ برق به سبب بروز تغییرات شدید در ولتاژ است. چگونه که مستحضرید یک محافظ برق را با در نظر گرفتن میزان جریان ثابت برق طراحی می‌کند و هر یک از انواع لوازم الکتریکی دارای یک نوع محافظ برق مخصوصی هستند که تنها بایستی از همان محافظه برق برای آنها استفاده نمود فظ برق نیز خود متناسب با نوع جریان و میزان آن البته میزان جریان استاندارد جاری طراحی می‌شود و تنها می‌تواند لوازم الکتریکی را در برابر نوسانات حفظ کند اما چنانچه این جریان بیش از حد بیشتر و یا کاهش پیدا کند قطعاً به محافظ برق آسیب می رساند. در این حالت بایستی اقدام به تعمیر محافظ برق نمایید اما چنانچه تعمیر محافظ برق هزینه‌های بالاتر است تهیه آن در بربگیرد بایستی اقدام به خرید یک محافظ برق استاندارد و درجه یک نماید.

دلایل خرابی انواع محافظ برق

  • اضافه بار از دیگر علت خرابی های رایج محافظ های برق به شمار می‌رود برای محافظ برق بهتر شما از پریز های معمولی استفاده نمایید چرا که این نوع پریز ها می توانند از لوازم برقی شما در برابر نوسانات الکتریکی محافظت کند چنانچه شما چرا به برق متصل می کنید تمام قدرت و نیروی جریان برق به محافظ برق انتقال می یابد. توجه داشته باشید که هر یک از انواع محافظ های برق چند ها به منظور استفاده برای همان وسیله برقی طراحی شدند و نباید برای دیگر لوازم الکتریکی آن را مورد استفاده قرار داد اما گاهی میزان قدرت تحملی برخی از دستگاهها نظیر انواع لوازم صوتی و تصویری مشابه یکدیگر است در این صورت می‌توان از یک محافظ برق صوتی و تصویری برای تمام لوازم صوتی و تصویری استفاده نمود اما چنانچه تعداد لوازم صوتی و تصویری بیش از حد تحمل محافظ برق باشد این دستگاه تحت تاثیر جریان اضافه بار آسیب می بیند.
  • علت دیگری که می‌تواند به محافظ برق شما آسیب برساند استفاده بیش از حد آن و در نتیجه گرم شدن محافظ برق و آسیب رسیدن به برخی از قسمت‌های آن می باشد اگرچه محافظ برق را با قدرت تحملی بالایی طراحی می‌کند اما این دستگاه نیز دارای قدرت تحمل مشخصی است و اگر حد دمای اعمالی بیش از حد تحمل دستگاه باشد قطعاً حافظه خواهد سوخت. برای جلوگیری از سوختن دستگاه در اثر داغ شدن بهتر است از استفاده مداوم آن خودداری کنید و اگر احساس کردید محافظ برق بیش از اندازه داغ شده آن را از پریز بکشید و اجازه استراحت به محافظ برق دهید تا سرد شود.
  • دیگر علت خرابی محافظ برق برخورد آب به بدنه و قسمتهای داخلی آن است چنانچه آب به قسمتهای مختلف یک محافظ برق برخورد کند باعث ایجاد اتصال کوتاه و در نتیجه خرابی در محافظ برق می شود حتی گاهی محافظ برق در اثر برخورد با رطوبت یا آب خواهد سوخت.

نتیجه

محافظ برق به عنوان بهترین وسیله الکتریکی است که هم اکنون جهت حفاظت از انواع دستگاه ها و تجهیزات الکتریکی منزل خود از آن استفاده خواهیم کرد. قدرت تکنولوژی محافظ های نسل جدید بسیار بهتر و بالاتر از محافظ های نسل قدیمی می باشد و عملکرد بهتری نیز در مقایسه با محافظ برق تولید سال های قبل خواهند داشت. محافظ برق جهت محافظت از لوازم الکتریکی در برابر نوسانات برق ابتدا بایستی خود بدون آسیب باشد و قدرت لازمه در برابر نوسانات احتمالی را داشته باشد. این دستگاه در اثر استفاده طولانی مدت و همچنین قرار گرفتن در معرض شرایط بسیار مختلفی ممکن است خراب شود. حال اینکه راه حل های مختلفی برای تعمیر محافظ برق و جلوگیری از خرابی آن وجود دارد که با در نظر گرفتن آن ها می توانیم طول عمر محافظ برق خود را افزایش دهیم. بهترین و ایده آل ترین روش افزایش طول عمر محافظ برق خرید یک دستگاه با کیفیت است. برای دسترسی به بهترین محافظ برق درجه یک با قیمت مناسب همین حالا با کادر فروش شرکت اینترنتی فروشگاه برقیجات تماس حاصل فرمایید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا