خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واپسین تبلیغات انتخاباتی و تداوم فراخوان ها برای مشارکت بیشینه

سوت پایان تبلیغات انتخاباتی صبح امروز به صدا درآمد و این در حالی بود که در ساعت های پایانی مهلت مقرر، نامزدها و جریان های حاضر در انتخابات، تبلیغات خود را شدت بخشیدند. در این میان، شخصیت های سیاسی و چهره های هنری و ورزشی نیز فعالانه پا به عرصه تشویق مشارکت نهادند.
ایرنا ظهر پنجشنبه در گزارشی نوشت: برگزارکنندگان انتخابات کشور، نامزدها و جریان های سیاسی حاضر در رقابت های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و بسیاری از چهره های شناخته شده سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و … در ساعت های باقی مانده تا برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه در تلاشند تا زمینه های برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و با مشارکت سیاسی بالای مردم را فراهم کنند.
ارسال فراخوان ها برای دعوت مردم پای صندوق های رای و مشارکت انتخاباتی، تغییرهای لحظه آخری در برخی فهرست های انتخاباتی و برخی بداخلاقی های سیاسی از جمله محورهای مورد توجه کانال های مجازی و شبکه های اجتماعی طی روز گذشته بود.

*** فراخوان برای تعیین سرنوشت
موج دعوت مسوولان کشور و چهره های سیاسی از مردم برای حضور پای صندوق های رای به رییس جمهوری هم رسید. «حسن روحانی» از ساعت 9 بامداد پنجم اسفند 1394 پیامکی را خطاب به همه ایرانیان ارسال و به طور مستقیم از مردم برای مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت خود دعوت کرد.
همچنین کانال خبری «ایسنا» درباره تکلیف سه میلیون نفری که برای شرکت در انتخابات کارت ملی ندارند، از زبان رییس سازمان ثبت احوال نوشت: ما آمادگی داریم برای کسانی که دسترسی به شماره ملی خود ندارند گواهی شماره ملی صادر کنیم تا با خیال آسوده در انتخابات شرکت کنند. سامانه ای در اختیار وزارت کشور گذاشته شده است تا از دادن رای های تکراری که ممکن است به وسیله شناسنامه های جعلی داده شود، جلوگیری شود. داشتن شناسنامه و شماره ملی در انتخابات الزامی است.
به دنبال فراخوان رییس جمهوری و «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه، چهره ای چون «حمید بعیدی نژاد» از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان هم در صفحه اینستاگرام خود مطلبی انتخاباتی منتشر کرد. بعیدی نژاد نوشت: «اقتدارگرایان حتی وقتی خودشان هم توسط مردم انتخاب شوند، وقتی به قدرت می رسند مردم را از حق انتخاب محروم می کنند. از نعمت بزرگ حق انتخاب در کشور عزیزمان استفاده کنیم و با حضور در پای صندوق های رای افراد اصلح را برای دو مجلس انتخاب کنیم.
هنرمندان هم در طول مهلت تبلیغات با حمایت از کارزارهای مختلفِ دعوت به رای، مردم را به تعیین سرنوشت خود پای صندوق های رای تشویق کردند. پس از دعوت «رضا کیانیان»، «پرویز پرستویی»، «هنگامه قاضیانی» و «مهناز افشار» از مردم برای مشارکت، «مهتاب کرامتی» و «باران کوثری» هم در موج دعوت از مردم شرکت کردند.
کانال خبری ایسنا با انتشار یادداشتی از «حمید فرخ نژاد» موضع انتخاباتی او را مشخص کرد. فرخ نژاد در این یادداشت نوشت: تعقل و خردورزی و پرهیز از افراطی گری نیاز مبرم جامعه امروز ماست. حرکت در دایره قانون و احترام گذاشتن به قواعد بازی در سیاست و دوری از خودسری ها در همه جوانب از اموری است که دیگر نمی توان در حد شعار به آن بسنده کرد. رعایت این موارد دیگر تعارف نیست. از واجباتی است که عدول از آن در دنیای متشنج اطراف ما و با توجه به منطقه جغرافیایی که در آن قرار گرفتیم منجر به فاجعه می شود.
کانال ایسنا گفته های «نیکی کریمی» بازیگر و کارگردان سینما را هم درباره انتخابات پیش رو منتشر کرد. کریمی در این باره گفته است: به امید اتفاقات خوب رای خواهم داد. اتفاقاتی که در موضوع برجام پیش آمد، به ما یاد داد که می توان مذاکره کرد، مکالمه داشت و رای داد. امیدوارم نمایندگانی وارد مجلس شوند که انسان های رو به جلو و با دید باز و آشنا به مشکلات باشند. هنرمندانی مانند «محمود پاک نیت»، «رامین ناصرنصیر» و «مهران رجبی» هم جزو چهره هایی بودند که از «کمپین نه به انگلیس» حمایت کردند.
همچنین به گزارش کانال تلگرامی «گام دوم»، «امیر قلعه نویی» سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز با دعوت از مردم به حضور در پای صندوق های رای از فهرستی مشخص حمایت کرد. وی گفت: امیدوارم مردم با حضور پای صندوق های رای، گام دیگری را برای اعتلای نام ایران اسلامی بردارند.
این کانال به نقل از «پژمان جمشیدی» بازیکن پیشین تیم ملی و پرسپولیس نوشت: من در انتخابات هفتم اسفند رای می دهم. سعی می کنم ظریف رای بدهم و امیدوارم همه مردم هم مسئولانه و امیدوار رای بدهند. سعی می کنم به جوان ها و نسل سومی ها هم رای بدهم و به آنهایی رای بدهم که دنبال دور کردن تنش از فضای کشور باشند و بخواهند آرامش به کشورمان هدیه کنند؛ کسانی که واقعا به قصد خدمت و پیشبرد کشور به سوی روزهای خوب قدم پیش گذاشته اند.

*** تغییرهای لحظه آخری فهرست های انتخاباتی
در شبکه های اجتماعی آمده است فهرست های انتخاباتی در روزهای پایان تبلیغات همچنان تغییر می کنند. به گزارش برخی رسانه های مجازی، فهرست ائتلاف اصولگرایان که نخستین فهرست سی نفره منتشر شده در میان فهرست های انتخاباتی بود، در فاصله یک روز به آغاز رای گیری با تغییرهایی روبرو شد.
کانال تلگرامی «انتخاب» درباره تغییر در این فهرست نوشت: پس از معرفی فهرست ٣٠ نفره ائتلاف اصولگرایان انتقادها به نوع بسته شدن این فهرست از سوی چهره ها و تشکیلات این جریان بالا گرفت. اما ظاهرا ائتلاف بزرگ اصولگرایان در لحظات پایانی به این نقطه ضعف مهم پی برده و برای پیروز شدن در انتخابات قصد کرده تا فهرست نهایی خود را اصلاح کند. بدین منظور از سه شنبه شب پیش ائتلاف بزرگ اصولگرایان با شعار خود، فهرستی با عنوان «٣٠ + ٥» را منتشر و در سطح شهر تهران به صورت گسترده توزیع کرده است.
به نوشته کانال تلگرامی «رجانیوز»، یکی از نامزدهای جریان اصولگرا، در واکنش به فهرست سی و پنج نفری گفت: بعضی ها با انتشار لیستهای مشابه و جعلی به دنبال تخریب ائتلاف هستند و می طلبد مردم با هشیاری مراقب اینگونه روشها باشند. ائتلاف اصولگرایان این گونه لیست ها را جعلی و مصداق بارز بد اخلاقی انتخاباتی می داند.

*** پوشش بداخلاقی ها در تبلیغات انتخاباتی
به نوشته برخی رسانه های مجازی، در جریان تخریبگری های انتخاباتی، در لحظه های پایانی تبلیغات نامزدها و جریان ها، دیروز چهارشنبه پنجم اسفند «حمله هکری» به برخی پایگاه های خبری- تحلیلی نزدیک به جریان اصلاحات، این پایگاه ها را برای ساعت ها از دسترس خارج کرد.
کانال های خبری «انصاف نیوز» و «بهار نیوز» با اعلامِ از دسترس خارج شدن تارنمای های خود، دلیل این اتفاق را حمله هکری عنوان کردند.
صفحه اینستاگرام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در بیانیه ای از «تلاش بی فایده عده ای برای جلوگیری از روشنگری ها» خبر داد و نوشت: به اطلاع هموطنان گرامی می رسانیم در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، عده ای با ایجاد اختلال و حمله بسیار گسترده به سرورهای سایت شخصی و پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی و تبلیغات دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای خارج کردن این سایت ها از دسترس اقدام کرده اند.
کانال تلگرامی «ایلنا» هم از آتش زدن خودروی یکی از نامزدهای جریان اصلاح طلب در یکی از شهرستان ها خبر داد و به نقل از وی نوشت: جریان تندرو به منزل من حمله ور شده و با ریختن بنزین روی ماشین من، آن را به خاکستر تبدیل کرده اند. تندروها در توجیه چنین عمل وحشیانه ای گفتند این کار را انجام دادیم «تا شما باشید کاندیدا نشوید.»
کانال خبری «دولت بهار» هم از درگیری و زد و خورد در نشست تبلیغاتی یک نامزد انتخابات در اردبیل خبر داد و نوشت: شامگاه سه شنبه در همایشی که اصلاح طلبان در سینما حافظ اردبیل برگزار کردند، به دنبال سخنرانی 2 تن از حامیان 2 کاندیدای اصلاح طلب در اردبیل، دعوا و درگیری میان طرفداران نامزدها بالا گرفت به حدی که طرفداران این 2 کاندیدا علیه همدیگر شعار داده و سالن جلسه را به هم ریختند. به دنبال این تنش، طرفداران 2 کاندیداها علیه یکدیگر شعار داده و به سمت محوطه بیرونی حرکت کردند و در خیابان های اطراف برخی تنش ها نیز بالا گرفت.
انصراف برخی نامزدهای انتخاباتی به نفع فهرست های ائتلافی هم در لحظه های پایانی تبلیغات مورد توجه کانال های مجازی قرارگرفت. در این زمینه، کانال خبری انتخاب از انصراف یکی از چهره های سینمایی به نفع ائتلاف اصلاح طلبان خبر داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا