خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا برخی سایت‌های خبری در آستانه انتخابات قطع شدند؟

ایسنا چهارشنبه شب در گزارشی نوشت: اختلال در برخی سایت‌ها در فاصله ۴۸ ساعت تا برگزاری انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی آغاز شده و در حالی که این سایت‌ها تا شب گذشته به طور معمول فعالیت داشتند، از صبح امروز – چهارشنبه – از دسترس خارج شدند.

اختلال در این سایت‌ها در حالی صورت گرفته که امروز آخرین فرصت برای تبلیغات انتخاباتی بر اساس قانون انتخابات است و از فردا تا پایان زمان رسمی انتخابات هیچ نامزد انتخاباتی و همین طور هیچکدام از جریان‌های سیاسی حق تبلیغات نخواهند داشت.

خبرنگار بخش رسانه ایسنا در گفت‌وگو با تنی چند از صاحبان سایت‌های مختل‌شده، علت را از آنان جویا شده است.

در این بین برخی این اختلال را به خرابکاری رقبا نسبت می‌دهند و برخی دیگر هم ابراز امیدواری می‌کنند که این مشکل ربطی به اخبار انتخابات ندارد.

علی اصغر شفیعیان، مدیرمسئول سایت خبری انصاف نیوز درباره این اتفاق توضیح داد: عصر روز گذشته بود که حمله بسیار شدیدی به سایت انصاف نیوز شد و در لحظه 3800 درخواست‌کننده ورود داشت که قابل تحمل نبود و منجر به این شد که سایت از کار بیفتد. آی پی که وارد این سایت شده بود از بخارست پایتخت رومانی بود. هر چند شواهد نشان می‌دهد رقبا در داخل پیش از این برای انجام این اقدام معمولا از آی پی های خارجی استفاده می کنند.

او درباره وضعیت کنونی سایت انصاف نیوز مطرح کرد: از روز گذشته تاکنون تلاش شده است تا سایت برگردانده شود و از یک ساعت پیش سایت به شکل اولیه خود بازگشته است؛ البته این اتفاق بارها صورت گرفت و سایت مجدد با اختلال مواجه شد اما اکنون مشکلی وجود ندارد.

مدیرمسؤول سایت انصاف نیوز علت این اقدام را اینگونه مطرح کرد: این اتفاق به دلیل خبر خاصی نمی‌تواند باشد اما بیشتر سایت‌هایی که از کار افتاده‌اند رسانه‌های مربوط به حامیان لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گراها بودند.

در ادامه این گزارش علی غفاریان، مدیرمسئول سایت صراط نیوز نیز در توضیحاتی کوتاه درباره مشکلی که برای این سایت خبری به وجود آمده است علت را مشکل دامنه سایت عنوان کرد که به بخش پژوهشگاه دانش‌های بنیادین مربوط می‌شود و گفت: این اتفاق ارتباطی با خبرهای انتخابات نداشته است.

وی گفت: ان‌شاالله که این مشکل ربطی به اخبار انتخابات ندارد.

غفاریان همچنین یادآور شد: این مشکل، مشکل فنی بوده که دوستان قول داده‌اند حل شود اما ظاهرا حل نشده است. اما سایت صراط در حال حاضر از طریق آی پی دیگری قابل رویت است.

در ادامه این گزارش محمدمهدی محمدی، مدیرمسئول سایت تدبیر 24 نیز در گفت‌وگویی درباره علت اختلال در سایت این رسانه توضیح داد: تقریبا یک ماه می‌شود که اتفاقات مشکوکی در سایت رخ می دهد اما ما به آن‌ها توجه نکردیم و سعی کردیم مسیری که می‌رویم را ادامه دهیم و اختلالی در رسالت رسانه‌ای‌مان ایجاد نشود اما امروز قبل از ظهر بود که سایت از دسترس خارج شد. در تماسی هم که با شرکت پشتیبانی داشتیم جوابی حاصل نشد. سپس با مسؤولان وزارت ارتباطات تبادل اطلاعات داشتیم که مطرح کردند حمله به سایت صورت گرفته است.

وی گفت: سایت با فیلترشکن باز شد اما دوباره از دسترس خارج شد و حالا مشکلی برای آن وجود ندارد.

او در ادامه یادآور شد: هر سایت خبری به صورت مستقل یا وابسته حق دارد مطالبی که رسالت رسانه‌ای‌اش ایجاب می کند با حفظ اصول نظام روی خط خروجی‌اش قرار دهد. در این راستا در آستانه انتخابات ما سعی کردیم این مسیر را جلو ببریم و برای مشارکت اکثریت مردم کار کنیم و در جهت خاصی نباشد اما فکر می‌کنم این مشکل بی ارتباط با مطلب اخیر سایت تدبیر 24 نباشد.

محمدی در پایان یادآور شد: چند جریان در خارج و داخل قصد پایین آوردن مشارکت مردمی را دارند اما ما رسانه‌ها نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا