خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقدها به آموزش مجازی دانشگاه بهشتی

در گزارشی درباره‌ی یک نظرسنجی که از سوی علیرضا دشتابی، دانشجوی ارشد مدیریت مالی دانشگاه بهشتی، درباره‌ی آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا به انصاف نیوز ارسال شده، آمده است:
دانشگاه بهشتی با توجه به اینکه در شرایط عادی نیز، دانشجوی مجازی دارد؛ از اولین دانشگاه‌هایی بود که کلاس‌های خود را مجازی کرد اما این موضوع نارضایتی بخش بزرگی از دانشجوها را به همراه داشت. طی نظرسنجی‌ای که از 1439 نفر از دانشجوهای بهشتی انجام دادیم؛ فقط 23% آنها از کیفیت کلاس‌های مجازی راضی بودند. بهتر است دانشگاه بهشتی را به دو بخش کلی تقسیم کنیم؛ بخش اول رشته‌های فنی مهندسی و علوم پایه و بخش دوم رشته‌های علوم انسانی. دانشجوهایی که دارای درس‌های محاسباتی و ارتباط‌محور هستند، کیفیت کلاسها را پایین‌تر ارزیابی کردند؛ در واقع اکثریت دانشجوهای فنی مهندسی شیوه‌ی مجازی را کارا نمی‌دیدند. اما رشته‌های علوم انسانی مثل ادبیات، روانشناسی و… با توجه به محاسباتی نبودن درس‌ها درصد رضایت بالاتر است.

دانشجوهای پردیس ناراضی از شرایط و شهریه
این دانشجویان هفته گذشته نیز، نامه‌ای به رئیس دانشگاه دادند و خواستار حذف ترم بدون هزینه و در نظر گرفته شهریه این ترم، برای ترم آتی شدند. موضوع دیگری که دانشجوهای پردیس به آن اشاره می‌کنند این هست که شهریه‌ی دانشجویان پردیس از دانشجویان مجازی به مراتب بالاتر است اما با توجه به شرایط موجود، کیفیت و کارایی کلاس‌های آنها مشابه دانشجویان مجازی شده و باید در شهریه این ترم اونها تجدید نظر صورت بگیرد.

طولانی شدن ترم، به کلاس مجازی ترجیح داده می‌شود
طبق نظرسنجی دیگری که از 3099 نفر دانشجو صورت گرفت، 45% طولانی شدن ترم، 38% کلاسهای مجازی و 16% پس از عادی شدن شرایط، به صورت جلسات فوق العاده را در این شرایط ترجیح می‌دادند.

حذف ترم، درخواست بخش قابل توجهی از دانشجویان
در آخرین نظرسنجی، که از 6524 نفر صورت گرفت، 60% دانشجوها اعلام کرده بودند که اگر امکان حذف ترم بدون هزینه و محاسبه سنوات ایجاد شود، حذف ترم خواهند کرد. لازم به ذکر است که دانشگاه بهشتی نزدیک به 18000 دانشجو دارد که تعدادی از این دانشجویان با توجه به محل زندگی، دسترسی به اینترنت مناسب، جهت حضور در کلاسهای مجازی را نداشته؛ با توجه به اینکه در نظر گرفته شده، امتحانات میان ترم به صورت مجازی و حتی ممکن است امتحانات پایان ترم نیز مجازی شود، این موضوعات سبب نگرانی بخشی از دانشجویان شده. در واقع خواسته بخش بزرگی از دانشجویان این است که امکان حذف ترم ایجاد شود. البته حذف ترم نباید به صورت اجباری باشد زیرا بخش دیگری از دانشجویان که ترمهای پایانی دانشگاه هستند، با توجه به برنامه‌های تحصیلی و کنکورشان ترجیح می‌دهند حتی با کیفیت پایین‌تر، زودتر فارغ التحصیل شوند.


انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا