خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اطلاعیه شماره دو کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا درمورد فاصله اجتماعی هوشمند

کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ شماره دو طرح فاصله‌گذاری هوشمند، جزییات جدید فعالیت های صنفی را برای اطلاع عموم مردم منتشرکرد.

در این اطلاعیه آمده است: ضمن تشکر از همکاری و مشارکت مردم عزیزایران در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، موارد زیر را به اطلاع عموم میرساند:

۱- مجددا تاکید می شود، با توجه به ماهیت گسترش و قابلیت بالای سرایت ویروس و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ فاصله گذاری اجتماعی مهم ترین راهکار کنترل همه گیری این بیماری است و رعایت این فاصله تا زمانی که بیماری در جامعه در چرخش باشد ضروری بوده و با عنایت به اینکه می تواند تا ۹۵ درصد مانع از شیوع گردد باید ادامه یابد.

۲- طرح فاصله گذاری هوشمند، ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی است که از اسفند ماه و همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران اجرا شده است. در این مرحله، صرفا مشاغل «غیر پر ریسک» همراه با التزام به رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاریخ ۲۳ فرودین در استان‌های کشور و از ۳۰ فروردین در تهران مجوز فعالیت پیدا می کنند.

۳- كليه واحدهاي توليدی در بخش هاي مختلف صنفی و صنعتی در راستاي تحقق شعار :جهش توليد” در سال ۱۳۹۹ با رعايت دقيق و كامل پروتكل هاي بهداشتي، كمافي السابق به فعاليت خود ادامه مي دهند.

۴- آن دسته از واحدهاي صنفي توزيعي و خدمات فني كه حسب ضرورت و با توجه به نياز، از بدو شروع بحران كرونا به منظور تامين مايحتاج عمومي مردم نظير صنوف مرتبط با مواد غذايي و خدمات فني و تعمير لوازم خانگي منزل، در حال خدمات رساني به مردم بوده اند، كماكان در چارچوب پروتكل های بهداشتي مجاز به فعاليت مي باشند.

۵- فعاليت هاي صنفي كه از بدو شروع بحران كرونا بدليل شرايط محيطي حاكم بر اينگونه فعاليت ها و تجمع جمعيت در آن واحدها به عنوان فعاليت هاي پرخطر (پرريسك) تعطيل اعلام شده اند، تا اعلام عادي شدن شرايط شيوع ویردس كرونا از طرف وزارت بهداشت كماكان تعطيل اعلام مي گردد.
اين فعاليت ها در حوزه اصناف، شامل آرايشگاه هاي مردانه و زنانه، رستوران ها، تالارهای پذيرايي و سالن های مراسم، مراكز بازي، تفريحي، گيم نت، قهوه خانه ها چایخانه ها و تريا، اماكن اقامتي، هتل ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه هاي بدنسازي و ورزشي مي باشند.

۶- غير از فعاليت هاي موضوع بند۳(فعاليت هاي پرخطر) سایر فعاليت هاي واحدهاي صنفي كم خطر يا كم ريسك در صورت تمايل مي توانند با رعايت مقررات و ضوابط و دستورالعمل هاي بهداشتي با شرايط ذيربط به فعاليت خود ادامه دهند.

۷- ثبت نام و اخذ مجوز فعاليت در ايام پيش روی شيوع كرونا از طریق سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که متعاقبا اعلام می گردد، صورت می گیرد.

۸- تاييد تعهدنامه بصورت الكترونيكي مبني بر رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي در سامانه انجام خواهد شد. اخذ كد بهداشتي از طريق سامانه مزبور صورت گرفته و نصب آن در واحد صنفي الزامی است.

سایر جزییات از جمله آدرس سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی ویژه ثبت نام و اخذ مجوز فعالیت صنفی متعاقبا در اطلاعیه بعدی کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا