خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترویج هتاکی! | احمد زیدآبادی

«احمد زیدآبادی»، روزنامه‌نگار در یادداشتی تلگرامی با عنوان «ترویج هتاکی!» نوشت:

امروز در سایت “مشرق نیوز” مطلبی در نقد اظهارات عباس عبدی در مورد لزوم تفکیک گناه از جرم، خواندم که در ذیل آن، افراد بسیاری با ادعای “ارزشی”، “حزب‌اللهی” و “انقلابی” اظهار نظر کرده بودند.

تقریباً تمام اظهارنظرها با زبانی هتاک و تهدیدآمیز و آمیخته به نفرت‌ صورت گرفته بود! من نمی‌دانم این افراد در کدام مکتب، حلقه یا مدرسه، آموخته‌اند که هتاکی و بدزبانی نسبتی با ارزش و اخلاق و دینداری دارد؟

اینگونه افراد وقتی در آشکار و علن چنین زبانی علیه مخالفان خود به کار می‌گیرند، اگر در خلوت و خفا دست‌شان به آنها رسد، چه می‌کنند؟

در عین حال، من نمی‌دانم رفتار این افراد تا چه اندازه از سر ناآگاهی و بیگانگی با متون اصیل دینی است و تا چه اندازه از روی عمد و اطلاع! هر چه باشد، مسئول اصلی این وضعیت مرشدان آنانند که این روش‌ها را تبلیغ و ترویج و یا در برابر آن سکوت می‌کنند.

جالب اینکه این افراد مرتب شکوه می‌کنند که چرا بسیاری از مردم نسبت به نیات آنها بدگمان و از عملکردشان ناراضی‌اند و ادعاهای ارزش‌مداری و دین‌خواهی و دلسوزی آنان را به هیچ می‌گیرند!

مگر در تاریخ سابقه دارد که مردمی به هتاکان و بدزبانان و تهدیدگران هم اعتماد کرده باشند؟ اگر اینان در ادعای خود صادق‌اند در پلۀ نخست، زبان خود را پاکیزه و مدنی کنند تا نوبت به پله‌های بعد برسد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا