خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمله‌ی داعش به پایگاه هوایی آمریکا در افغانستان

به نوشته‌ی رویترز نیروهای “حمایت قاطع” به رهبری ناتو اعلام کردند، پنج راکت امروز (پنج‌شنبه) به یکی از پایگاه‌های هوایی مهم و بزرگ آمریکا در افغانستان اصابت کردند اما این حمله هیچ تلفاتی به همراه نداشت؛ حمله‌ای که گروه تروریستی داعش مسؤولیت آن را برعهده گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این حمله چند هفته پس از آن رخ داد که شبه‌نظامیان طالبان و آمریکا به توافقی درخصوص خروج نیروهای بین‌المللی به رهبری آمریکا در ازای دریافت تضمین امنیت از سوی طالبان دست یافتند.

نیروهای حمایت قاطع در توییتی با اشاره به پایگاه هوایی اصلی آمریکا در افغانستان واقع در شمال کابل اعلام کردند: اوایل امروز صبح پنج راکت به طرف پایگاه هوایی بگرام شلیک شد. این حمله هیچ تلفاتی به همراه نداشت. شرکای ما در نیروی امنیتی و دفاع ملی افغانستان در حال انجام تحقیقات درباره این رویداد هستند.

داعش در بیانیه‌ای در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که نیروهایش هلی‌کوپتری را که در حال فرود در پایگاه هوایی بگرام بود، هدف گرفتند.

یکی از سخنگویان طالبان در توییتر اعلام کرد که گروهش هیچ دخالتی در این حمله نداشته است.

این حمله یک روز پس از آن صورت گرفت که دولت کابل به عنوان بخشی از توافق صلح آمریکا-طالبان ۱۰۰ زندانی طالبان را پس از چند هفته تعلل آزاد کرد.

تروریست‌های داعش که با نیروهای خارجی و دولتی افغان و همچنین شبه‌نظامیان طالبان مبارزه می‌کنند، در سال‌های اخیر حملات مرگباری را در مراکز شهری افغانستان انجام داده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا