خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فارس: اصل برای بعضی‌ها بر برائت نیست!

یکی از اعضای بخش تحلیلی انصاف نیوز درباره ی نوع مواجهه ی خبرگزاری فارس با تکذیب یکی از خبرهایش نوشت:

خبرگزاری فارس قریب به این مضمون گفته است که «اصل برای بعضی‌ها بر برائت نیست / بازنشر سخنان مهاجرانی کار رسانه‌های بی‌انصاف است» [لینک]. در این باره دو نکته قابل تامل است:

1 – در پاسخ خبرگزاری فارس به عطاءالله مهاجرانی می‌خوانیم: «نباید انتظار داشته‌باشند که از منظر انقلابیون در خصوص ایشان اصل بر برائت باشد.»

اگر انتظار به معنی توقّع التزام به قانون، بدون تبصره زدن و استثنا کردن‌های من‌درآوردی و سیاسی‌کارانه باشد، این توقّع از همگان هست. از نهادهای رسمی کشور هم انتظار می‌رود که مروّج این نگاه باشند و آن را اجرا کنند و در برابر تفسیرهای قانون‌گریزانه و قانون‌ستیزانه بایستند. رهبر انقلاب در هفتم شهریورماه هشتاد و هشت در جمع مسوولان قوّه‌ی قضاییه چنین می‌گویند:

«من ضاق علیه العدل، فالجور علیه أضیق؛ عدل همان رعایت قانون است. اگر ما از رعایت قانون احساس ضیق کردیم، نخواستیم به قانون تن بدهیم، آنچه که بر سر ما از بی‌قانونی خواهد آمد، به‌مراتب از این تلخی تحمّل قانون، سخت‌تر است. این را همه باید توجّه کنند.»

امّا چه می‌شود کرد. هستند کسانی که محدودیت و التزام به قانون آزارشان می‌دهد. زیاده‌خواهی و خودخاص‌پنداری باعث می‌شود تن به قانون ندهند. این دسته افراد سال‌هاست ثابت کرده‌اند که انتظار محدودیت به مرزهای قانون از ایشان انتظار بجایی نیست. البته اکثر مواقع تظاهر به قانونمندی می‌کنند. امّا امروز کار به جایی رسیده است که صراحتاً اعلام می‌کنند متن قانون را به رسمیت نمی‌شناسند.

2 – از بازنشر سخنان مهاجرانی در دفاع از خود [لینک]، به عقده‌گشایی برخی رسانه‌های بی‌ارزش و بی‌انصاف و کم‌مخاطب و بلااثر، علیه فارس تعبیر شده‌است. گویی ارزش و انصاف این است که فارس و چون آن، علیه هر کس خواستند، هرچه خواستند بگویند و در مقابل از نشر سخنان فرد مذکور در دفاع از خودداری کنند. وقتی انصاف یعنی این، خدا را شاکریم که ما را «بی‌انصاف» می‌دانند. البته اگر اصلاً مطلب کم‌مخاطب ما را خوانده‌باشند و اثری از خواندن آن باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. نمیدنم تکرار این مباحث به چه منظوریست اگر منظورتان فارس ورسانه های چند قلویشان است اینان چنین موضوعاتی را فاقد ارزش نیوشیدن میدانند اساسا در مکتب ان مورخ هتاک وکذاب همه چیز جائز است.

  2. انصاف، ناراحت نشو، اين الفاظ و واژه ها در ارتباط با اين مدعيان دروغين اصولگرائي (بخوانيد افولگرايان) بکلي غريب و مهجورند! اينان را چه به انصاف و ارزش و تاثير! راست ميگويند يکبار و فقط يکبار يک نظرسنجي آزادانه و بدون هرگونه قيد، برگزار کنند تا نظر مردم را در مورد خودشان ببينند. (هرچند ديده اند اما خود را به کوري ميزنند!)

  3. لابد در نظر نویسنده فارس نیوز رهبری هم در زمین دشمن بازی میکند ، در نظر اینها قانون همان است که فلانی و بهمانی میگویند !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا