خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرهای حقوقی در هفته‌ای که گذشت

گزارشی از خبرهای مهم حقوقی در هفته‌ای که گذشت را در ادامه می‌خوانید:

به گزارش ایسنا، مروری بر پربازدیدترین خبرهای حقوقی در دومین هفته از فروردین 99 که سپری شد خواهیم داشت:

“اعلام جرم علیه یک نماینده مجلس به دلیل اظهارنظر خلاف واقع درباره هواپیمای اوکراینی”

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خبر داد که علیه حسن نوروزی، نماینده مجلس، در مراجع قضایی ذی صلاح تحت عنوان نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی اعلام جرم شده است و پیگیری لازم به عمل خواهد آمد.

سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرد:

در پی مصاحبه حسن نوروزی نماینده مجلس شورای اسلامی با روزنامه همدلی در هفدهم فروردین ماه و بیان اظهاراتی عجیب و غیرمستند و خلاف واقع از سوی ایشان از جمله «در پرونده شلیک به هواپیمای اوکراینی مواخذه و بازداشتی وجود نخواهد داشت و کسی بازداشت نشده است…»، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح توضیحاتی ارائه کرد.

آخرین وضعیت زندان سقز، و پرونده‌های نجفی، طبری، پروین و …

غلامحسین اسماعیلی از نقش دستگاه قضایی در جلوگیری از تعطیلی بیش از 990 واحد تولیدی و پیشگیری از بیکار شدن کارگران این واحدها در راستای تحقق رونق تولید خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری آنلاین امروز ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و سال جدید – سالی که از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است-، گفت: در سال 1398 که هدف نظام و راهبرد تعیین شده از سوی رهبری رونق تولید بود، خوشبختانه اعلام کردیم که نتیجه تلاش های همکاران ما در  جلوگیری از تعطیلی بیش از 990 واحد تولیدی و پیشگیری از بیکار شدن کارگران این واحدها بخشی از ایفای نقش قوه قضاییه در تحقق رونق تولید بود.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در این نشست در رابطه با نحوه دادرسی ها در دوران کرونا، وظایف قوه قضاییه در تحقق شعار سال و وضعیت پرونده‌ اقلام دارویی، وضعیت پرونده طبری، مرخصی شامل نجفی نمی‌شود، حکم پرونده شهردار شیراز، آخرین وضعیت زندان سقز، آمار فوتی‌های ناشی از مصرف الکل، دستگیری سلطان قاچاق سوخت، کدام زندانیان به مرخصی نرفتند؟ و… به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی بازداشتی دارد

سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرد که پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی بازداشتی دارد.

سایت سازمان قضایی نیروهای مسلح نوشت: «روز گذشته یکی از روزنامه ها با نماینده مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی انجام داد و از وضعیت پرونده سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین و بازداشتی‌هایی که مقامات قضایی گفته بودند پرسید که او منکر بازداشت شد و حتی معتقد بود که لازم نبود کسی بازداشت شود.

اما یک منبع آگاه اظهارات این نماینده مجلس شورای اسلامی را نادرست خواند.

این مقام مطلع ضمن تکذیب سخنان این نماینده گفت: بعد از اعلام جزئیات حادثه شلیک به هواپیمای اوکراینی همانطور که پیش از این هم اعلام شده چند نفر بازداشت شده‌اند و برای این افراد پرونده قضایی تشکیل شده است.

بخشنامه رییس قوه قضاییه در مورد شهود ساختگی و شهادت کذب

رییس قوه قضاییه به منظور حفظ شان و اعتبار شهادت شهود در نظام قضایی و جلوگیری از انحراف روند تحقیقات و دادرسی ها توسط شهود ساختگی و شهادت کذب بخشنامه ای را صادر کرد.

تایید خبر بازداشت روحانی مدعی طب اسلامی در لنگرود

مرتضی کهنسال روحانی مدعی طب اسلامی با حکم دادگاه ویژه روحانیت در لنگرود بازداشت شد.

به نقل از میزان، خبر بازداشت مرتضی کهنسال مدعی طب اسلامی که در اقدامی عجیب با ورود به بخش‌های مختلف بیمارستانی در گیلان با نادیده گرفتن توصیه‌ها و دستورات پزشکی از خود فیلم‌هایی منتشر کرده بود که نشان می‌داد مشغول مداوای بیماران مبتلا به ویروس کروناست را تایید کرد.

واکنش کدخدایی به اظهار نظر پمپئو

سخنگوی شورای نگهبان نسبت به اظهارنظر پمپئو واکنش نشان داد.

عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت: “رییس سابق سازمان تروریستی سیا مدعی شده که نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران باید تغییر کند! ایشان فراموش کرده ۴۱ سال پیش این اقدام انجام گرفت البته نه به توصیه ایشان، بلکه به دلیل دخالت غیرقانونی آمریکا، غارت منابع کشور و جنایت های بی شمار آنها نسبت به جوانان و مردم ایران. ”

در اخبار منتشره از تصمیمات اجرایی تناقض نباشد تا مردم سردرگم نشوند

رییس قوه قضاییه گفت: نباید در اخبار منتشره از تصمیمات اجرایی تناقض باشد تامردم دچارسردرگمی نشوند.

آیت‎ الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تبریک ولادت منجی عالم بشریت حضرت، ولی عصر (عج)، وظیفه بشر امروز را قرار داشتن در جایگاه و کسوت یک منتظر دانست و اظهار داشت: انتظار به معنای پویایی و فعال و اثربخش بودن و صبر و مقاومت در برابر مصائب، کاستی‌ها و دشمنان است.

رئیسی خاطرنشان کرد: همه بخش‎ ها باید برای پیشگیری از شیوع هرچه‎ بیشتر کرونا و تأمین بهداشت و درمان آحاد مردم بسیج شوند و تمام تدابیر و اقدامات باید در جهت کاهش آسیب‎ها و خسارات جانی باشد.

ابلاغ آیین‌نامه “تعرفه حق‌الوکاله، حق‌المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری”

از سوی رئیس قوه قضاییه آیین نامه “تعرفه حق‌الوکاله، حق‌المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری” ابلاغ شد.

این آیین‌نامه مشتمل بر ۳۴ ماده و ۱۰ تبصره در تاریخ ۹۸/۱۲/۲۸ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید و از تاریخ تصویب، کلیه آیین‌نامه‌های سابق در خصوص حق‌الوکاله، حق‌المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری ملغی است.

رییسی: دادستان‌ها و قضات مراقبت کنند جامعه به کروناهای مجرمانه مبتلا نشود

رییس قوه قضاییه گفت: ارتقاء کرامت مردم دردستگاه قضایی، مبارزه با فساد و تلاش برای رفع موانع تولید سه اولویت دستگاه قضادرسال 99 است.

به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، اولین جلسه شورای روسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها در سال جدید، به صورت ویدئو کنفرانس، به ریاست آیت الله رییسی، رییس دستگاه قضا و با حضور اعضای شورای عالی قوه قضاییه روز چهارشنبه (۲۰ فروردین) برگزار شد.

رییسی به دادستان‌ها و قضات، تاکید کرد مراقبت کنند، جامعه به کروناهای مجرمانه مبتلا نشود.

وی افزود: بعد از شناسایی مبتلایان به کروناهای اقتصادی اخلاقی واجتماعی، اولا مراقبت کنید خودتان مبتلا نشوید سپس علت یابی کنید و برای درمان، حکم صادر کنید. در پایان هم بر دوران نقاهت مجرم و برای بازگشت او به جامعه نظارت کنید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا