خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نشست کمیسیون برجام فردا برگزار می‌شود

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در اتریش خبر داد که نشست کمیسیون برجام در سطح مدیران سیاسی فردا یکشنبه در وین برگزار خواهد شد.

میخائیل اولیانوف امروز شنبه در توئیتی با اشاره به این خبر، توضیح بیشتری در خصوص موضوعات قابل بحث در این نشست ارایه نکرد اما پیشتر نیز در توئیتی به اصرار مقام‌های آمریکایی برای منع غنی سازی اورانیوم از سوی ایران اشاره کرد و افزود که غنی سازی اورانیوم حق انکارناپذیر همه اعضای پیمان ان پی تی است و بنظر می رسد مقام های آمریکایی این واقعیت را از یاد برده اند حال آنکه در مفاد بند چهارم این پیمان بر این مورد تاکید شده است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز هفته پیش خبر داد که نشست کمیسیون برجام در سطح مدیران سیاسی وزارت خارجه کشورهای عضو برجام اواخر ماه جولای (پیش از دهم مرداد ماه) در وین برگزار می‌شود.

مطابق با برجام، نشست‌های عادی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونین وزیر و مدیران سیاسی باید به صورت فصلی برگزار شود.
نشست قبلی این کمیسیون در سطح مدیران سیاسی وزارت خارجه روز ۲۸ ماه ژوئن (هفتم تیر ماه) در حالی در وین برگزار شد که ایران در واکنش به بدعهدی های پی در پی دیگر طرف ها برخی از تعهدات خود را کاهش داد و در گام نخست محدویت‌های تعیین شده در برجام در حوزه غنی سازی اورانیوم و تولید آب سنگین را بر اساس بند ۲۶ و ۳۶ برجام لغو کرد.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دو هفته پیش گفت که در نشست آتی کمیسیون برجام، در مورد راه‌های تسهیل این توافق از جمله در زمینه تولید اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین ایران، صحبت می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا