خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه نهضت آزادی ایران به احزاب دموکراسی خواه جهان

حزب نهضت آزادی ایران، از احزاب منتقد، در نامه‌ای خطاب به «احزاب دموکراسی خواه جهان» بر ضرورت لغو تحریم‌های دولت آمريكا عليه ايران برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، ترجمه‌ی بخش‌هایی از این نامه با امضای محمد توسلی دبیرکل این حزب در پی می‌آید:

نهضت آزادی ایران با سابقه‌ای نزدیک به شصت سال فعالیت سیاسی قانونی و مسالمت‌آمیز، یکی از باسابقه‌ترین احزاب اپوزیسیون شناخته شده ایران است که اعضایش در هر دو حکومت پیشین و کنونی ایران، در راستای تحقق حقوق اساسی ملت و حاکمیت قانون در کشور، متحمل سخت‌ترین فشارها، زندان‌های طولانی و شکنجه‌های دشوار شده‌اند. اما مخالفت سیاسی با حکومت ایران هیچ‌گاه آن را از پیگیری حقوق انسانی شهروندان ایرانی و تلاش در راستای منافع ملی و روند صلح جهانی بازنداشته است. از این رو در نامه مورخ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ خطاب به احزاب دمکراسی‌خواه جهان، پیامدهای انسانی و سیاسی خروج یکجانبه دولت آمریکا از «برجام» و تشدید تحریم‌های سنگین اقتصادی و سیاسی را که در واقع، معیشت و سلامت ملت ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، یادآور و خواستارعزمی جهانی برای تغییر این وضعیت شد.

اینک ملت‌های جهان از جمله ملت ایران، با بحرانی جهانی و دشمن مشترک کووید-۱۹ روبرو شده‌اند. گزارش‌های‌ «سازمان بهداشت جهانی» و هشدارها و گزارش‌های دیگر سازمان‌های معتبر بین‌المللی گویای پیامدهای خطیر انسانی، اجتماعی و اقتصادی این رخداد کم‌نظیر در تاریخ بشر است. از این رو، همبستگی ملت‌ها، نیروهای بهبودگرا و تعامل بین‌المللی دولت‌ها برای رفع این بلای جهانی، ماموریتی گریزناپذیر است و در این راستا، احزاب و فعالان سیاسی در همه کشورها که همواره مدافع برقراری آزادی، دمکراسی، عدالت اجتماعی، صلح و حقوق بشر در سراسر جهان بوده‌اند، مسئولیت مهمی بر عهده دارند.

نهضت آزادی ایران بنا براعلام رسمی «سازمان پزشکان بدون مرز» تاکید می‌کند که: «تحریم‌های دولت ترامپ به سلامت مردم ایران آسیب می‌رساند» و در حالی که کشورهای توسعه‌یافته و قدرتمند جهان در مقابله با این بلای عظیم، دچار بحران عمومی، آسیب‌های انسانی و خسارات اقتصادی سنگین شده‌اند، بدیهی است که با ادامه تحریم‌ها، لطمات و هزینه‌های مادی و انسانی به مراتب سنگین‌تری می‌تواند بر مردم و کشور ایران وارد شود. از این رو لغو «تحریم‌ها» حتی به طور نسبی یا موقت، ضرورتی انسانی و در راستای تحقق ارزش‌های حقوق بشری تلقی می‌شود.

به باور ما، عملکرد دولت راست‌گرای ترامپ – که نماینده ساختاری جنگ‌افروز و ضدانسانی است – در فروش صدها میلیارد دلار تسلیحات جنگی به خاورمیانه آشکارا نشان می‌دهد که اعمال تحریم‌های بی‌سابقه اقتصادی علیه ایران، دلایل سیاسی و توسعه‌طلبانه دارد و هرگز در راستای تمایلات انسان‌دوستانه و دمکراتیک نبوده است.

نهضت آزادی ایران با توجه به ضرورت همبستگی جهانی در راستای مقابله با بحران جهانی کرونا و دفاع از صلح، حقوق بشر، زیست مسالمت‌آمیز بین‌المللی و تامین سلامت، حیات و حقوق بنیادین همه انسان‌ها، فارغ از دیدگاه‌های سیاسی، نوع حکومت و تعلقات نژادی و عقیدتی، از تمامی احزاب و تشکل‌های سیاسی دمکراسی‌خواه جهان دعوت می‌کند که از هر راه ممکن به ویژه فشار افکار عمومی بر دستگاه‌های دیپلماسی کشورها و جامعه بین‌المللی، نسبت به رفع تحریم‌های غیر اخلاقی، غیرانسانی و خلاف تعهدات بین‌المللی دولت آمریکا، به طور مشترک و به نحو مقتضی واکنش نشان دهند تا افزون بر آن که شرایط لازم برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری، درمان مبتلایان به آن و تامین سلامت شهروندان ایرانی فراهم می‌شود، گامی بلند در راستای همکاری نهادهای مدنی و سیاسی کشورهای گوناگون برداشته شده و در مقابله با بحران‌ها و ضرورت‌های انسانی تجربه‌ای نوین و اثربخش به دست آید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آفرین به شما منتقدان جوانمرد . نفرین بر کسانی که با کمی دلخوری در…….. انانیکه بخاطر یک دستمال قیصریه ای را به آتش می کشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا