خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادامه جلسات رهبران ائتلاف‌ها در عراق با برهم صالح

شفقنا نوشت: ادامه جلسات رهبران ائتلاف ها و احزاب سیاسی در عراق با برهم صالح در قصر ریاست جمهوری و ادامه تفاوت نظر در عراق بر سر ماندن یا رفتن دولت آخرین تحولات تا شامگاه چهارشنبه را شامل می شود.

در پی ادامه بحران در عراق روز گذشته نیز جلسات رهبران احزاب و ائتلاف ها با رئیس جمهور برای پیدا کردن راه خروج از بحران ادامه یافت

در این جلسات موضوع ادامه کار عادل عبدالمهدی و همچنین احتمال شخصیت الترناتیو در صورت اجبار به استعفای عادل عبدالمهدی مورد بررسی قرار گرفته است.

باید دید با توجه به سرعت تحولات و ادامه اعتراضات در عراق، موضوع دادن فرصت به عادل عبدالمهدی و یا استعفای او در روزهای آینده به کجا می انجامد.
تا این لحظه اکثریت احزاب شیعی و حزب اتحادیه میهنی کردستان با استعفای نخست وزیر مخالفت کرده اند. آنها بر این باورند که باید به دولت برای انجام اصلاحات فرصت محدودی داد و اگر دولت در پیشبرد اصلاحات و مطالبات مردم موفق نبود برکنار شده یا استعفا دهد. چرا که خلاء قدرت ناگهانی می تواند مشکلات را پیچیده تر و حل آن را دشوارتر کند. حزب الحمکه نیز تا پایان چهارشنبه شب به این گروه نزدیک بوده است.

ائتلاف نیروهای عراقی به رهبری محمد حابوسی از اهل تسنن نیز از جدول زمانی برای پاسخ به مطالبات مردم و اصلاحات حمایت کردند و در حقیقت سخنی از استعفای دولت به میان نیاوردند.

در این حال ائتلاف به رهبری مقتدی صدر خواهان استعفای نخست وزیر و سرنگونی دولت فعلی است. صدر معتقد است که عدم استعفای عادل المهدی موجب تبدیل عراق به سوریه و یمن خواهد شد. و در آخرین لحظات چهارشنبه شب ائتلاف نصر به رهبری حیدر العبادی نخست وزیر پیشین نیز خواهان استعفای دولت و تشکیل دولت موقت تا برگزاری انتخابات شدند. این دو ائتلاف از ابتدا مخالف نخست وزیری عادل عبدالمهدی بوده اند و در شرایط فعلی دولت را بخشی از مشکل می دانند.

روزهای آینده، روزهای سرنوشت سازی برای دولت عراق تلقی می شود و تصمیمات احزاب و ائتلاف ها نقش تعیین کننده ای بر حل یا ادامه بحران و آینده دولت این کشور خواهد داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا