خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک مقام سپاه: شاهد اخبار خوب درباره داروی کرونا خواهیم بود

سردار عبداللهی، معاون سلامت ، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه گفت: چند دارو جهت درمان کرونا در دانشگاه بقیه الله (عج) در دست تحقیق و آزمایش است که نتایج بسیار خوب ورضایت بخشی داده است و چند روز آینده شاهد اخبار خوب در این زمینه خواهیم بود.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد  عبداللهی معاون سلامت ، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه در گفت و گویی با تشریح اقدامات و خدمات سپاه و بسیج در عرصه پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: از ابتدای شروع بیماری کرونا در کنار مردم و مسئولان وزارت بهداشت بودیم و به مدد آنها شتافتیم.

وی افزود: در فاز اول با حضور در مجموعه وزارت بهداشت برای گره کشایی و حل مشکلات کنار آنها بودیم و اقدام به برپایی بیمارستانها مختلف در نقاط مورد نظر وزارت بهداشت اقدام کردیم. بیمارستانهای ما به عنوان معین بیمارستانهای دولتی بود، اما در عمل و رویژه پس از ابلاغ رهبر انقلاب 70 درصد تخت‌های بیمارستانی نیروهای مسلح و سپاه به بیماران کرونایی اختصاص داده شد.

معاون دفاع زیستی سپاه ادامه داد: بیمارستان بقیه الله ما در اسفند ماه بالاترین تخت بستری کرونایی را به خود اختصاص داد به گونه‌ای که 550 بیمار کرونایی را در خود داشت و در دوفاز ظرفیت تخت های مراقبت ویژه در بیماریستان بقیه الله را از 30 تخت به 100 تخت افزایش دادیم و بر اساس اطلاعات موجو دبعیدی می دانم این کار در هیچ کجای دنیا سابقه  داشته باشد، در واقع این ظرفیت سازی برای مراقبت های ویژه در دنیا  یک رکورد محسوب می‌شود.

سردار عبداالهی تصریح کرد: در بیمارستان بقیه الله علاوه بر 700 تخت بستری ۱۱۰۰ تخت نقاهتگاهی نیز  ایجاد کردیم که در سراسر کشور در مجموع 14000 هزار تخت نقاهتگاهی می شود.

وی با تقدیر از اقدامات وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی  عنوان کرد: هرجا که وزارت بهداشت اعلام نیاز کرد  بیمارستانهای سیار خودمان را که به بیمارستان های مخصوص کرونا تغییر وضعیت داده بود مستقر کردیم.

معاون دفاع زیستی سپاه تاکید کرد: در طرح بسیج ملی غربالگری بیشتر نیروهای بسیجی این کار را انجام دادند. در این طرح گروه های مختلف بسیجی باظرفیت بیش از ۸۰۰ هزار نفر مجاهدانه کار کردند و به اعتراف  وزارت  بهداشت کشور  و نیز  سازمان بهداشت جهانی این کار بی نظیر است و هنوز هم کشورهای اروپایی موفق به اجرای این طرح نشده اند. ما در این طرح موفق شده ایم بیش از 70 میلیون نفر  را غربالگری کنیم.

سردار عبداللهی با اشاره به اقدامات سپاه در حوزه  تولید دارو عنوان کرد: تلاشگران دانشگاه بقیه الله حدود 200 طرح تحقیقاتی را مورد ارزیابی قرار داده و 60 طرح را که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی هست را تصویب کرده و در روزهای آینده شاهد خبرهای خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی گفت: چند دارو  در دانشگاه بقیه الله در دست تحقیق و آزمایش است که نتایج بسیار خوب ورضایت بخشی داده است و چند روز آینده شاهد اخبار خوبی در این زمینه خواهیم بود. این داروها باید به تعداد مشخصی از بیماران داده شود که بعد از تایید از مراجع در این حوزه هم اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون دفاع زیستی سپاه اظهار داشت: با بهره گیری از تجهیزات جنگ نوین نیروی زمینی سپاه و بسیج اقدام به پاکسازی و آلودزدایی اماکن و معابر عمومی با رعایت پروتکل های بهداشتی کرده ایم و تا کنون با اجرای عملیات دفاع بیولوژیک قرارگاه های دهگانه منطقه ای نیروی زمینی سپاه و بسیج  ، حدود 313 میلیون متر مربع در سطح استان های کشور ضدعفونی و گند زدایی شده است و این اقدام با هوشمندی و هدفمندی و در چارچوب تدابیر ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه خواهد داست و  به  سمت ضدعفونی سازی مراکز پرتجمع و پر خطر می رویم. امروز هم هرجایی لازم باشد مجموعه عملیات سپاه آمادگی ضدعفونی سازی آن را دارد.

سردار عبداالهی ادامه داد: در حوزه تولید ماسک بیش از 14000 کارگاه تولید ماسک را ساماندهی و فعال کرده ایم و با رعایت استاندارها ماسک تولید می شود ‌. بیمارستان بقیه الله هم امروز تبدیل به یک کانون تولید ماسک N95 شده است.به طور کلی در حوزه تولید ماسک در کشور کمتر مشکل وجود دارد و در روزهای آینده هم این ظرفیت افزایش پیدا می کند و به یاری خداوند در آینده نزدیک مشکلی در حوزه تولید ماسک نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: همزمان با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سپاه  قرارگاه معنویت هم در مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه  ایجاد شد و امروز بیش از 5 هزار روحانی در بخش های مختلف مقابله با کرونا از جمله در بیمارستانها و آرامستان های کشور حضور پیدا کردند و علاوه بر انجام فرایض و احکام شرعی مانند تغسیل و تکفین و حتی تدفین درگذشتگان کرونا نسبت به سرکشی و رسیدگی به بیماران،خانواده ها و آسیب دیدگان از این بلیه و نیز روحیه بخشی به مبتلایان و انجام امور فرهنگی و معنوی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ترغیب مردم به رعایت توصیه های ستادملی مبارزه با کرونا مشارکت و نقش آفرینی تحسین برانگیزی را به منصه ظهور رسانده اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا