خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک امام جمعه: باید در این برهه از اقدامات آتش به اختیار خودداری کرد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در شرایط فعلی و باتوجه به شیوع کرونا ویروس باید از تک‌روی و انجام اقدامات آتش به اختیار در این برهه خودداری کنیم، تمامی اقدامات ستاد باید با هماهنگی با ستاد کرونا و ستاد رزمایش خدمت‌رسانی صورت بگیرد، در این صورت می‌توان کیفیت و کمیت اقدامات جهادی و خدمات در این حوزه را بالا برد.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۲۳ فروردین‌ماه در جلسه هماهنگی اجرای رزمایش خدمت‌رسانی به دستور مقام معظم رهبری با حضور ائمه جمعه و مجموعه‌های فعال مردمی به صورت ویدئو کنفرانس با تأکید بر اینکه اجرای این رزمایش قبل از ماه مبارک رمضان در راستا ادای تکالیف ما برای خدمت‌رسانی است، اظهار کرد: امیدواریم رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجرای این رزمایش مومنانه با همدلی و همراهی محقق شود و خاطره‌ای خوش در اذهان به جا بگذارد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: خوشبختانه در گذشته و به خصوص در ۲ ماه اخیر باتوجه به شیوع کرونا ویروس شاهد اقدامات خوب در راستای کمک به محرومان، کمک به کادر درمان، ضدعفونی و گندزدایی معابر و … توسط گروه‌های جهادی، مردمی و … بودیم.

وی با تأکید بر اینکه همدلی و همراهی در اجرای رزمایش خدمت‌رسانی بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری و خدمات‌دهی هرچه بیش‌تربه محرومان و آسیب‌دیدگان کرونا ویروس نیازمند تشکیل یک قرارگاه ستادی هستیم تا شاهد به ثمر رسیدن زحمات باشیم.

نکونام یادآور شد: در شرایط فعلی و باتوجه به شیوع کرونا ویروس باید از تک‌روی و انجام اقدامات آتش به اختیار در این برهه خودداری کنیم، تمامی اقدامات ستاد باید با هماهنگی با ستاد کرونا و ستاد رزمایش خدمت‌رسانی صورت بگیرد، در این صورت می‌توان کیفیت و کمیت اقدامات جهادی و خدمات در این حوزه را بالا برد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عقلانیت، همدلی و تدبیر  در انجام خدمات به نیازمندان نشان‌دهنده اخلاص در انجام امور است و باعث انسجام هرچه بیش‌تر در خدمات‌رسانی می‌شود و نقش‌آفرینی را بالا می‌برد.

وی با اشاره به وضعیت سایر کشورها در پی شیوع کرونا ویروس، توضیح داد: شاهدیم که مردم این کشورهای استکباری مردم و سیاستمداران به یکدیگر رحم نمی‌کنند و دست به غارت و آسیب زدن به یکدیگر می‌زدند، این در حالیست که مردم کشورما وارد صحنه شدند و به هر طریقی به همدیگر کمک می‌کنند، فرهنگ انتظار انسان‌های مومن، متقی، نیکوکار و محسن می‌سازد.

نکونام تأکید کرد: کمک‌ها باید بگونه‌ای تقسیم شود که تمامی نیازمندان  و آسیب‌دیدگان به یک اندازه از آن بهره‌مند شوند، بنابراین رصد و شناسایی محرومان و خانواده‌های آسیب‌دیده از بحران کرونا ویروس باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی شوند در این راه می‌توان از ظرفیت مساجد، پایگاه‌های بسیج و دستگاه‌های امدادرسان از جمله بهزیستی و کمیته‌ امداد بهره برد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تمامی اقدامات ستاد رزمایش خدمت‌رسانی باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد تا شاهد ضایعاتی از جمله انتشار ویروس کرونا نباشیم.

وی با تأکید بر تسریع تشکیل قرارگاه ستاد رزمایش خدمت‌رسانی، گفت: نیاز از در این ستاد کارگروه‌هایی از جمله تدارکات، شناسایی آسیب‌دیدگان، کارگروه توزیع امکانات و … تشکیل شود، می‌توان برای توزیع کمک‌ها از ظرفیت گروه‌های خیری و مساجد نیز بهره‌مند شد.

نکونام با اشاره به افتتاح یک حساب برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی، خاطرنشان کرد: این حساب از طریق رسانه‌های جمعی به اطلاع عموم مردم برسد و اطمینان خاطر لازم برای مردم ایجاد شود که کمک‌های آن‌ها به دست نیازمندان واقعی می‌رسد، کمک‌ها علاوه بر مادی نیز می‌تواند معنوی هم باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا