خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تنش‌ کم ‌سابقه میان ترامپ و وزارت دادگستری آمریکا

مشاوران در داخل و خارج از ساختمان اجرایی ریاست جمهوری آمریکا اذعان دارند که دونالد ترامپ جنگ با جف سشنز و وزارت دادگستری را تشدید کرده است و احتمالا این خشم او باز هم با تحولات بیشتر در پرونده مایکل کوهن و تحقیقات شورای ویژه به ریاست رابرت مولر درباره روسیه اوج می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، روابط تیره میان دونالد ترامپ و دادستان کل آمریکا شاید نهایتا به نقطه شکننده‌اش رسیده است. برای بیش از یک سال رئیس‌جمهوری آمریکا از جف سشنز بابت تصمیمش در کناره‌گیری از تحقیقات روسیه انتقاد کرده است.

اما تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای تشدید انتقاد از جف سشنز، دادستان کل آمریکا (وزیر دادگستری) منجر شد تا این نهاد علنا دست به انتقاد بزند؛ همین رویه این نگرانی‌ را به وجود آورده است که شاید ترامپ تدابیر شدیدتری را برای حفاظت از خودش در مقابل تحقیقات کیفری اتخاذ کند که از وزارت دادگستری آمریکا سرچشمه می‌گیرد.

منابع نزدیک به کاخ سفید و وزارت دادگستری می‌گویند، یک تغییر پر جنب و جوش را حس می‌کنند؛ خصوصا پس از آنکه مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ اخیرا رئیس‌جمهوری آمریکا را در توطئه حق السکوت غیرقانونی که اندکی پیش از انتخابات ۲۰۱۶ رخ داد، گرفتار کرد.

مقام‌های وزارت دادگستری آمریکا به حملات توئیتری ترامپ عادت دارند اما ایان پرایر که تا همین اواخر سخنگوی سشنز بود، می‌گوید ماهیت کاملا علنی توئیت انتقادی اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا موجب شده است تا دادستان کل دست به اقدامی بزند.

ترامپ پنج‌شنبه گذشته در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز در انتقاد از سشنز گفت که سناتور سابق ایالت آلاباما را برای این شغل در نظر دارد. او همچنین از این دادستان کل بابت ناکامی در کنترل فساد در وزارت دادگستری انتقاد کرد. سشنز هم در پیامی که سخنگوی او منتشر کرد، پاسخ داد که “تحت نفوذ نامناسب سیاسی” که اشاره‌ای آشکار به دونالد ترامپ بود، قرار نمی‌گیرد.

ترامپ همچنین روز جمعه در پیامی‌ توئیتری از او انتقاد کرد و از سشنز خواست تا درباره مقام‌های سابق و دموکرات‌هایی که از نظر او مرتکب خطا شده‌اند، تحقیق کند. رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت: زود باش جف، تو می‌توانی، کشور منتظر است!

مشاوران داخل و خارج از ساختمان اجرایی ریاست جمهوری اذعان دارند که رئیس‌جمهوری آمریکا جنگ با سشنز و وزارت دادگستری را تشدید کرده است و احتمالا این خشم او با تحولات بیشتر در پرونده کوهن و تحقیقات شورای ویژه به ریاست رابرت مولر درباره روسیه اوج می‌گیرد.

یک مقام سابق کاخ سفید درباره رویکردهای ترامپ گفت: او احساس فشار می‌کند و فکر می‌کنم همین قطعا موجب تحریک شده است. او به سشنز ضربه‌ای زد، ضربه‌ای هم خورد و دوباره می‌خواهد به او ضربه بزند چون او خودش را به عنوان فردی می‌شناسد که همواره ضربه آخر را زده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا