خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترکیه بیست عربستانی را متهم به مشارکت در قتل خاشقچی کرد

دادگاه ترکیه بیست شهروند عربستان سعودی را به مشارکت در قتل جمال خاشقچی متهم کرده و صدور حکم حبس ابد برای آنها شد.

به گزارش ایسنا، دادستانی کل ترکیه در استانبول اعلام جرمی ۱۱۷ صفحه‌ای در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را که توسط دادستانان استانبول تنظیم شده و ۲۰ شهروند سعودی را به مشارکت در  این قتل متهم می کند، پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این اعلام جرم بیان می‌کند که متهم منصور عثمان اباحسین، ژنرال و از ماموران اطلاعاتی عربستان از احمد بن محمد العسیری، معاون رییس سازمان اطلاعات عربستان دستور گرفته که خاشقجی را به عربستان بازگرداند و در صورت مقاوت این خبرنگار، او را بکشد.

این سند می افزاید، اباحسین یک جوخه ۱۵ نفره را که خودش نیز از اعضای آن بوده، برای قتل خاشقجی ترتیب داده است.

او همچنین تقسیم وظایف اعضای این جوخه، تقسیم آنان به سه گروه، اقدامات اطلاعاتی، لجستیک و مذاکرات را نیز بر عهده داشته است.

وی مکان ملاقات با خاشقجی را نیز تعیین کرده و برنامه‌هایی را برای تمامی احتمالات، پیش، حین و پس از این اقدام در نظر گرفته بود.

این اعلام جرم، العسیری و سعود القحطانی، مشاور او در این اقدام را به تحریک برای انجام قتل عمد از طریق شکنجه متهم می کند و به دنبال شدیدترین احکام حبس ابد برای آن ها است.

این سند همچنین ۱۸ شهروند سعودی دیگر را نیز متهم کرده که شامل ماهر عبدالعزیز المطرب و صلاح الطبیقی از اعضای جوخه مرگ است و خواستار شدیدترین حبس ابد برای هر یک از آنان شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا