خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت تاخیر اعلام نتیجه‌ی چهار حوزه انتخابات مجلس [+توضیح]

خبر زیر در هفته‌ی گذشته تهیه شده بود و صبح امروز منتشر شد در حالی که دو روز پیش خبر «تایید کامل صحت انتخابات مجلس» از سوی سخنگوی شورای نگهبان اعلام شده بود.

با پوزش از مخاطبان گرامی، خبر تایید کامل در زیر این خبر می‌آید.


خبر علت تاخیر

پس از گذشت دو ماه از انتخابات مجلس که دوم اسفند سال 98 برگزار شد، هنوز نتایج انتخابات شهرهایی جهرم، بندرعباس و صومعه سرا و نور اعلام نشده است. یک مقام مسوول در وزارت کشور می‌گوید حتماً کسانی در آن حوزه‌ها اعتراضاتی را داشته‌اند، مثلاً کسی که انتخابات را باخته است، شکایت کرده است.

یک مقام مسوول در وزارت کشور با بیان اینکه شورای نگهبان هنوز مراتب تأیید صحت انتخابات را به وزارت کشور اعلام نکرده اسـت، گفت: «شهرهای جهرم، بندرعباس و صومعه سرا و نور نتایج آن اعلام نشده است، اگرچه اسامی کامل حوزه‌ی انتخابیه ممکن است مفصل‌تر باشد.»

این مقام مسوول در وزارت کشور می‌گوید: «جدول نتایج در سایت وزارت کشور هست، اما این چهار حوزه را هنوز صحت آن را شورای نگهبان اعلام نکرده است. علت تأخیر را باید از سخنگوی شورای نگهبان پرسید، آن‌ها یک زمان قانونی برای بررسی دارند. فعلاً گفته‌اند 204 را رسیدگی و اعلام کردیم، روی این چهار تا هم در حال کار کردن هستیم».

او در پاسخ به این پرسش که آیا علت تأخیر در اعلام نتایج از سوی شورای نگهبان به علت فشار سیاسی است، گفت: «کسی که به شورای نگهبان نمی‌تواند فشاری را وارد کند. ریش و قیچی در دست شورا است، حتماً کسانی در آن حوزه‌ها اعتراضاتی را داشته‌اند، مثلاً کسی که انتخابات را باخته است، شکایت کرده، احتمالاً این مسائل روند بررسی را طولانی کرده است. وزارت کشور پیگیری اداری را انجام می‌دهد و منتظر اعلام شورا است، این اختیار قانونی شورای نگهبان برای بررسی اعلام نتایج انتخابات است».


تایید کامل صحت انتخابات مجلس

شنبه ۳۰ فروردین ماه، خبرگزاری صداوسیما: سخنگوی شورای نگهبان از تایید صحت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه باقیمانده – بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر؛ نور و محمودآباد؛ جهرم و خفر و صومعه سرا – و اتمام بررسی صحت مرحله نخست انتخابات مجلس در این شورا خبر داد و گفت: ا نتیجه این چهار حوزه را به علت گزارش‌ها و شکایت‌هایی که دریافت شده بود اعلام نکرده بودیم و ناچار شدیم که بازرسانی را به هر یک از این حوزه‌ها اعزام کنیم. ا نتیجه این چهار حوزه را به علت گزارش‌ها و شکایت‌هایی که دریافت شده بود اعلام نکرده بودیم و ناچار شدیم که بازرسانی را به هر یک از این حوزه‌ها اعزام کنیم. با اعلام صحت انتخابات در این چهار حوزه انتخابیه، نتایج کلی انتخابات در همه حوزه‌ها اعلام شد و دیگر حوزه‌ای باقی نمانده است، مگر حوزه‌های انتخابیه مربوط به مرحله دوم انتخابات که گزارش آن را بعدا به مردم اعلام خواهیم کرد. طبق توافق با وزارت کشور فعلا مقرر شده است که مرحله دوم از یازدهمین دوره انتخابات مجلس، شهریور برگزار شود مگر اینکه وضع مهار بیماری کرونا به گونه‌ای باشد که تصمیم جدیدی بخواهیم در این باره بگیریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا