خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبر خبرگزاری فارس درباره‌ی اعدام «مصطفی سلیمی»

خبرگزاری فارس در خبری درباره‌ی اعدام فردی به نام مصطفی سلیمی با تیتر «ضدانقلاب، سارق مسلح و یکی از عوامل شهادت ماموران پلیس را «زندانی سیاسی» می‌داند»، نوشت:

«

درحالی ضدانتقلاب یکی از زندانیان خطرناک را زندانی سیاسی می‌داند که وی سابقه شرورت، سرقت مسلحانه و مشارکت در شهادت 2 مامور ناجا را در کارنامه دارد. از شایعه تا واقعیت: تعدادی از رسانه‌های ضدانقلاب و کاربران آن‌ها در فضای مجازی پس از اجرای حکم اعدام یکی از اشرار سقز به نام مصطفی سلیمی شروع به انتشار شایعاتی در فضای مجازی کردند. این رسانه‌ها مدعی شدند که متهم، زندانی سیاسی بوده است.

اما مصطفی سلیمی کیست؟ یکی از مهمترین جرائم مصطفی سلیمی مشارکت در قتل عمدی و شهادت دو نفر از پرسنل حوزه فرماندهی انتظامی سقز در درگیری مسلحانه سال ۸۳ است.

سرقت مسلحانه، شرارت، ایجاد رعب و وحشت در چندین روستا از روستاهای سقز، اخاذی مسلحانه و آزار و اذیت مردم و سلب امنیت و آرامش مردم از دیگر جرائم وی محسوب می‌شود.

حکم اعدام سلیمی در سال ۸۳ در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز صادر و در دیوان عالی کشور در تاریخ ۱۶ اسفند ۸۳ تأیید شده بود.

در فاصله محکومیت قطعی و اجرای حکم چندین مرحله قانونی طی شده است، پرونده وی بعد از محکومیت قطعی به حکم اعدام، در سه مرحله در کمیسیون عفو بررسی شد و شرایط قانونی برای عفو احراز نشد و رد شد؛ دو مرحله هم درخواست اعاده دادرسی مطرح شد که رد گردید.

این زندانی جزء طراحان و لیدرهای اصلی فرار زندانیان از زندان سقز در مورخ ۸ فروردین ۹۹ نیز بوده است.

حال باید دید رسانه انگلیسی-سعودی «ایران اینترنشنال» چگونه این مجرم خطرناک را زندانی سیاسی معرفی می‌کند و به گونه ای تیتر می زند که دلیل اعدام وی تنها فرار از زندان بوده است.

»

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا