خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رفع یبوست با این مواد غذایی

بهداشت نیوز نوشت: یبوست می تواند باعث احساس تنبلی، سنگینی و بدخلقی در شما شود. اکثر مردم فقط گاهی اوقات آن را تجربه می کنند اما می تواند برای بعضی افراد مزمن شود.

همچنین، با افزایش سن احتمال وقوع آن بیشتر است. آیا نمی دانید که یبوست دارید یا نه؟ علائم آن شامل کمتر از سه بار اجابت مزاج در هفته و مدفوع سفت و خشک است که دفع آن دشوار باشد.

وقتی دچار یبوست می شوید، اولین قدم برای بهبود آن، ایجاد تغییرات در رژیم غذایی‌تان است. آنچه می خورید، می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد صحیح دستگاه گوارش شما داشته باشد، به خصوص میزان فیبری که دریافت می کنید. فیبر، کربوهیدراتی است که به طور طبیعی به شما کمک می کند تا دفع منظم داشته باشید، در حالی که اغلب بزرگسالان فقط نیمی از فیبر مورد نیاز روزانه خود را دریافت می کنند. بر اساس دستورالعمل های غذایی، توصیه می شود که زنان ۲۲ تا ۲۵ گرم و مردان ۲۸ تا ۳۱ گرم فیبر در روز دریافت کنند . لازم نیست هر گرم را بشمارید، در عوض به دنبال غذاهایی باشید که فیبر بالایی دارند و آنها را با غذاهای کم فیبر جایگزین کنید. این ۹ غذا همگی سرشار از فیبر و مواد مغذی مفید برای سلامت بدن تان هستند . بنابراین سعی کنید آنها را به وعده های غذایی و میان وعده های خود اضافه کنید:

۱. گلابی: یکی از میوه های پرفیبر است که هر یک عدد از آن به طور متوسط ۶ گرم فیبر دارد. پوست آن را نیز برای دریافت حداکثر فیبر استفاده کنید .

۲. جو دوسر: همه انواع آن ، غلات کامل و سرشار از فیبر هستند. هر فنجان جو دوسر پخته شده دارای ۴ گرم فیبر است. اگر کاسه خود را با میوه های تازه یا یخ زده پر کنید، حتی مقدار بیشتری از فیبر هم خواهید داشت.

۳. سیب زمینی: اگر چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده را در نظر نگیریم، این سبزی نشاسته‌ای به خودی خود ماده ای مغذی است و حاوی مقادیر شگفت انگیزی از ویتامین به علاوه ۳ گرم فیبر است . پوست آن را نیز استفاده کنید تا همه فیبر آن را دریافت کنید .

۴. دانه‌های کتان و چیا: این دانه‌ها را روی اوتمیل ، اسموتی‌ها و حتی محصولات پخته شده بریزید تا راهی آسان برای دریافت چند گرم فیبر اضافی داشته باشید.

۵. حبوبات: حداقل یک وعده غذایی پر از گوشت را در هفته با لوبیا جایگزین کنید. چرا که سرشار از پروتئین، آهن و فیبر است . نصف فنجان لوبیا پخته شده حدود ۶ گرم فیبر دارد.

۶. پاپ کورن: وقتی مشتاق یک میان وعده ترد هستید، این یک انتخاب عالی است. پاپ کورن یک منبع طبیعی از غلات کامل است، با ۱ گرم فیبر در هر فنجان.

۷. عدس: نصف فنجان عدس سبز پخته شده ۹ گرم فیبر به اضافه مقدار پروتئین موجود در ۵۵ گرم گوشت گاو را دارد.

۸. غلات با فیبر بالا: برچسب های مواد غذایی‌ که حداقل ۵ گرم فیبر در هر سهم دارند را بررسی کنید. غلات گندم و سبوس خرد شده ساده موارد خوبی برای شروع هستند. برای فیبر اضافی، یک مشت زغال اخته یا یک موز ورقه شده به آنها اضافه کنید.

۹. سیب: پوست سیب را نگه دارید زیرا هم پوست و هم گوشت آن فیبر دارند. در یک سیب متوسط ۴ گرم فیبر و مقدار زیادی آب برای جلوگیری از کم آب شدن بدنتان وجود دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا