خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احتمال تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح

سید ابوالفضل موسوی بیوکی، عضو هییت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از امکان تشکیل کمیسیونی ویژه به منظور رسیدگی به طرح ها و لوایحی که مسیر خود را در کمیسیون های تخصصی طی کرده و در نوبت صحن هستند، قبل از پایان مجلس دهم خبر داد.

موسوی  در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه امروز هیئت رئیسه مجلس با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز تاکید شد تا خرداد ماه و آغاز به کار مجلس یازدهم، هر هفته جلسات علنی مجلس شورای اسلامی حداقل دوبار تشکیل شود. هم چنین در خصوص موضوعات مهمی که باید در مدت باقی مانده در دستور کار مجلس قرار گیرد، بحث شد.

وی در ادامه اظهار کرد: مسائل اقتصادی، حقوق کارگران و بحث اشتغال از جمله مسائلی است که قرار شد در این مدت مورد بررسی قرار گیرد. کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی نیز قرار شد در این دو هفته جلسات خود را تشکیل داده و هریک به وظایف خود در بعد نظارتی و اجرایی عمل کنند و گزارش خود را تحویل هیئت رئیسه دهند.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: قرار شد در مدت باقی مانده نمایندگان حضور فعال در مجلس داشته به جز افرادی که به این ویروس مبتلا شده و هنوز دوره درمان آنان طی نشده یا افرادی که در معرض خطر هستند. در خصوص مسائل جاری که دولت و مجلس باید بایکدیگر حل کنند نیز بحث‌های مفصلی شد.

وی در ادامه تاکید کرد: از دیگر مواردی که در جلسه امروز مطرح شد استفاده از اصل ۸۵ برای تشکیل کمیسیونی ویژه به منظور رسیدگی به طرح ها و لوایحی که مسیر خود را در کمیسیون های تخصصی طی کرده و ممکن است فرصت بررسی در صحن به آن ها نرسد. با تشکیل این کمیسیون این لوایح و طرح ها نیز به تصویب رسیده و زحمات نمایندگان در این دوره نیز به هدر نمی رود.

وی افزود: تصمیماتی در خصوص چینش نمایندگان در جلسه علنی بر اساس پروتکل های بهداشتی نیز اتخاذ شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا