خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وظیفه ما پس از سخنان اخیر رهبر انقلاب درباره آشتی ملی

به گزارش انصاف نیوز، «افشین علاء» شاعر انقلاب و فعال سیاسی نزدیک به اصلاح طلبان در یادداشتی تلگرامی پس از سخنان صریح رهبری درباره ی «آشتی ملی»، نوشت:

در ساعات اولیه دیدار جمعی از اهالی آذربایجان با رهبر معظم انقلاب، فرازهایی از سخنان ایشان پیرامون رد پیشنهاد آشتی ملی در فضاهای مجازی منتشر شد، به گونه ای که مخاطبان احساس کردند ایشان به همه امیدهای منتقدان و اصلاح طلبان پاسخ منفی داده اند. اما وقتی مشروح آن سخنان را شنیدم، نه تنها چنین استنباطی نکردم که برعکس، نشانه های آشکاری از مدارا، رواداری و سعه صدر در برابر همه سلایق و گرایش های وفادار به نظام را مشاهده کردم. توقع از فعالان سیاسی به ویژه اصلاح طلبان این است که به نکات ظریف این سخنان از زاویه ای برازنده نگاه کنند.

البته رسانه های بیگانه بلافاصله دست به کار شدند و سخنان رهبری را پاسخ منفی به تقاضای اتحاد و آشتی دانستند. از این رسانه ها توقعی جز این نمی رود. اما از دوستان انتظار می رود با دقت در ادبیات ایشان و به یاد آوردن اقتضائات شأن رهبری نظام برداشت شتابزده از این سخنان نداشته باشند. در این باره نکاتی را متذکر می شوم:

یک) ایشان به عنوان رهبر انقلاب و ولی فقیه مخالفت خود را با طرح موضوع آشتی در مطبوعات و فضای سیاسی کشور با این استدلال بیان کردند که اصولا قهری نیست که نیاز به آشتی باشد. آیا این تعبیر قابل تأمل و مغتنم نیست؟ آیا از شخصیتی که در جایگاه پدر امت نشسته است جز این انتظار می رود که منکر نقار در جامعه اسلامی باشد؟

دو) اگر ایشان بر عدم آشتی با عده ای تأکید کردند بلافاصله مصادیق آن را هم بسیار اندک دانستند. از جمله کسانی که در روز عاشورا حرمت شکنی کردند و نیز کسانی که با اصل نظام مخالفند. آیا این مصادیق شامل اصلاح طلبان و منتقدان وفادار به نظام و رهبری می شود؟

سه) مخالفت ایشان با پیشنهاد جناب خاتمی نه اتفاق تازه ای است، نه فاجعه محسوب می شود. مگر ایشان بارها با برخی نظرات مسوولان کشور از جناح های مختلف از جمله یار قدیمی شان هاشمی فقید مخالفت نکرده اند؟ نه ایشان کسی هستند که از ابراز مخالفت با نظریه هایی ولو پرطرفدار ابایی داشته باشند، نه آقای خاتمی کسی است که در مواجهه با نظر مخالف رهبر انقلاب برآشوبد. آن کس که در برابر دستور صریح رهبری یازده روز قهر کرد، کس دیگری بود!

چهار) ضروری است جریان ریشه دار و پر طرفدار اصلاحات با تصدیق موضع رهبر انقلاب و خاتمه دادن به این بحث، بار دیگر نجابت و وفاداری خود را به اثبات برساند. ضمن آنکه با استفاده از مصادیق مورد اشاره رهبری، به دادخواهی خود از کسانی که همه منتقدان دلسوز و وفادار به نظام را مخالف و معاند نامیده و از عرصه ها رانده اند، ادامه بدهد.

پنج) رهبر انقلاب، پدرانه اظهار داشتند قهری نیست که نیاز به آشتی باشد. مصادیق کم شمار قهر خود را هم اعلام کردند. انتظار می رود آن دسته از مسوولان کشور که تا به حال بر طبل کینه و تفرقه کوبیده اند پیام خیرخواهانه رهبری را دریابند و بیش از این مانع ایجاد فضای باز سیاسی نشوند.

شش) پس از سخنان خردمندانه ی رهبر انقلاب اگر رسانه ها، روزنامه ها و سایت های مدعی ارزش ها و ولایتمداری و نیز دستگاه های رسمی تبلیغاتی کشور بخواهند این سخنان رهبر انقلاب را نیز دستاویزی برای تداوم حذف و طرد و اهانت به میلیون ها ایرانی اصلاح طلب قرار دهند، بدانند که رسما به مخالفت با رهبر انقلاب برخاسته اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. بسیارحالم خوب است جناب سپهرخان؟الحمدلله باوصف ایام روزگارمی گذارم؟شماحالتان الحمدلله خوب وقبراقید،،،

  1. “توقع از فعالان سیاسی به ویژه اصلاح طلبان این است که به نکات ظریف این سخنان از زاویه ای برازنده نگاه کنند.”
    یعنی می فرمایید نکات به اون گنده‌گی مهم نیست. به نکات ذره‌بینی بچسبیم! دیگه چطور باید گفته بشه اصلاح‌طلبی مرسوم تعطیل، تا ما باورمون بشه، منظور مطلقِ؟!

  2. اگه ایشون صبر می کردن تا بعد از ظهر جمعه ، دیگه اینطور فکر نمی کردن ! نماز جمعه تهران ابهامات رو کنار زد و مخاطب رو نشون داد…! اوضاع تغییری نکرده.
    یک طرف پیام صلح میده طرف مقابل نه میگه

  3. نميدانم چند بار جناب علا شنيدند و دوباره برگشته اند و از اول، شنيدن را تکرار کرده اند تا به اين نتايج رسيده اند!

  4. خوبی قماش اصلاح طلبان اینه که از در بیرونشون میکنن از پنجره میان تو . از پنجره بیرون میکنن از دود کش میان . از دود کش بیرون میکنن از سوراخ کلید!
    حالا که از سوراخ کلید هم بیرون انداخته شدند احتمالا باید به دنبال ورود از راه درز پنجره یا همچین چیزی باشن

  5. جمع کنید این بساط تزویر و پدرسوخته بازی را و به دامان انقلاب و نطام و امام برگردید . وعلی الثلاثه الذین خلفوا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا