خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش توییتری‌ها به استقبال از لایو تتلو در اینستاگرام

ایرنا نوشت: در روزهای گذشته، امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو لایو اینستاگرامی با یک اینفلوئنسر برگزار کرد که بیش از ۶۰۰هزار بیننده داشت و رکورد لایو در اینستاگرام را شکست. میزان استقبال از این لایو اینستاگرامی با توجه به محتوای آن، واکنش انتقادی برخی از کاربران توئیتر را برانگیخت. این واکنش‌ها به خوبی نشان می‌دهد که فضای توئیر چه میزان متفاوت از فضای اینستاگرام است.

کاربرانی با گرایش‌های مختلف سیاسی در توئیتر درباره لایو تتلو توئیت‌هایی را منتشر کرده‌اند که اغلب انتقادی است اما در این میان مضامین حمایتی نیز مشاهده می‌شود. بررسی‌های حاصل از داده‌کاوی بر روی توئیت‌های با حداقل ۵۰ لایک از میان ۲هزار  و ۶۰۳ توئیتنشان می‌دهد که انتقاد از تتلو و انتقاد از مسئولان دو مضمون اصلی است که در توئیت‌هایی با  کلیدواژه تتلو منتشر شده است.

نتایج داده‌کاوی

۳۳ درصد از لایک‌های توئیت‌های مربوط به تتلو، به انتقاد از وی به دلیل تفکرات و رفتارهای عجیبی که بروز می‌دهد اختصاص داشته است. کاربری در این راستا نوشته است:

طی یک اقدام هوشمندانه تتلو ساسی مانکن ساشا سبحانی پویان مظفری ندا یاسی رو بلاک و ریپورت کردم دیگ ریختشونو تو اینستام نبینم 😌 بیاین بگین وااای چه کار خوبییی

۳۲ درصد از لایک‌ها نیز به توئیت‌هایی اختصاص داشته است که در آن کاربران از مسئولان به خاطر بی‌توجهی به شکل گیری فرهنگ نسل جدید و قدیم و ذائقه آن‌ها انتقاد کرده‌اند. این کاربران معتقدند اگر مسئولان به ذائقه جوانان توجه کرده بودند، می‌توانستند آن ها را به سمت بهتری سوق دهند. کاربری در این رابطه توئیتی را منتشر کرده است:

آقایان رییس، مسؤول، مدیر، سیاستگذار، فقیه، بزرگ، عالم! اگر از واقعیت های دنیای امروز کشورتان (یک نمونه اش همین لایو اخیر تتلو؛ هم محتوایش و هم میزان مخاطبش) خبر دارید و باز هم مشکلتان هنوز نمایش ساز در تلویزیون و فیلترینگ تلگرام است که واویلا… و اگر خبر ندارید که واویلاتر!

۹ درصد لایک‌ها نیز مربوط به حمایت مردم است. برخی کاربران معقندند که مردم هیچ تقصیری ندارند که تماشای لایو تتلو رکورد می‌شکند. کاربری در این راستا نوشته است:

کسانیکه لایو تتلو رو بهانه ای برای حمله مردم بدبخت خودشون کردند؛رکورد قبلی دست البرت انیشتین و ابن سینا نبوده،دست یه رپِر کانادایی بوده،همه جا همینه،کم به مردمِ از همه جا خورده سرکوفت بزنید

۸ درصد لایک‌ها نیز در انتقاد از مردم (اغلب جوانان) به خاطر تماشای لایو تتلو و رکورد شکاندن آن بوده است. کاربری در این رابطه توئیتی را منتشر کرده است:

لایو مشترک تتلو و یه دختره که با جنسیتش فالور جمع می‌کنه بیشتر از ۶۲۰ هزار ویو داشته که ظاهراً رکورد جهانی رو شکسته! قسمت ترسناک ماجرا اینجاست که بخش قابل توجهی از طرفدارای این دو دلقک، دهه هشتادی‌هایی هستن که قراره ۱۴۰۰ برامون رئیس‌جمهور انتخاب کنن! #بدبختی‌فرهنگی

۷ درصد لایک‌ها نیز مربوط به حمایت از تتلو است. کاربری در این راستا نوشته است:

از نظر من ذات تتلو به مراتب خلاق تر و هنرمند تر از شجریانه چون مینویسه و محتوا میسازه کاری به آهنگ های مبتذلش هم ندارم ولی شجریان صرفا یک خواننده هست و یک صدای ناب و کم

داده‌کاوی توئیت‌های مربوط به تتلو نشان می‌دهد که توجه به وی در توئیتر به مراتب کمتر از توجه به تتلو در اینستاگرام است. از سوی دیگر، مواجهه کاربران توئیتری با تتلو عمدتا انتقادی است و این در حالی است که بسیاری از جوانان و نوجوانان تتلو را در اینستاگرام دنبال می‌کنند. پرسش مهم در این میان آن است که چه عواملی باعث این توجه به تتلو شده است که جامعه‌شناسان و متخصصان حوزه فرهنگ و رسانه باید به آن بپردازند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا