خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکذیب اعلام وضعیت قرمز در خوزستان

ایرنا نوشت: سخت‌گیری و اعمال قوانین سخت‌گیرانه همان قدر مهم و ضروری است که اطلاع‌رسانی دقیق و جامع. در این میان برخی منابع با انتشار آمار اشتباه قصد ایجاد رعب و وحشت را دارند. استان خوزستان یکی از مناطقی است که بارها به عنوان وضعیت قرمز اعلام شده اما دیروز سخنگوی مقابله با کرونای این استان این ادعا را تکذیب کرد.

استاندار خوزستان درباره میزان و نحوه شیوع بیماری کرونا گفته بود: در پزشکی مساله ای به نام نگهداری و جداسازی معکوس وجود دارد به این معنی که نباید اجازه داد از مناطق آلوده به مناطقی که پاک هستند سفر کنند و همینطور از مناطق پاک به مناطق آلوده ترددی صورت گیرد.

وی توضیح داد: با صاحبان اصناف غیر ضروری صحبت شده و از آنها خواسته شده که تا پایان کرونا در محل کسب خود حضور نداشته باشند  و در این زمینه همکاری کنند؛ دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دستگاه های متولی در حال فعالیت برای مدیریت و کنترل شرایط هستند. شهرداری اهواز نیز موظف شده از تابلوهای تبلیغات شهری با موضوع مقابله با کرونا استفاده کند.

غلامرضا شریعتی افزود: روند مقابله با کرونا باید به صورت مداوم ادامه پیدا کند، نباید کسی در این مسیر خسته شود یا احساس ضعف کنند و هر چه زمان می‌گذرد باید آماده تر و سلامت تر باشد و گام‌های موثر برای حفظ سلامت شهروندان برداشته شود.

وی  با تاکید بر ایزوله کردن مناطق پاک از مناطق درگیر با کرونا بیان کرد: در ورودی های خوزستان کنترل‌ سخت‌گیرانه صورت می گیرد و این دستور در شهرهای با وضعیت قرمز استان نیز در حال اجرا است.

شایعه: اعلام وضعیت قرمز در استان خوزستان از نظر تعداد مبتلایان به کرونا

پاسخ به شایعه: سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان تصریح کرد: خبری که به نقل از استاندار خوزستان مبنی بر اعلام وضعیت قرمز در استان منتشر شده را تکذیب می‌کنم. روند و قرمز شدن شرایط به رفتار مردم بستگی دارد؛ به طور مثال در هفتکل، رامشیر و روستاهایی از حمیدیه به علت عدم رعایت مردم شرایطی ایجاد شد که اکنون مجبور شده‌ایم ممنوعیت‌هایی در این مناطق اعمال کنیم. اگر روند رعایت کردن مردم به گونه‌ای باشد که امروز شاهد آن هستیم و مردم همچنان در پارک‌ها حضور یابند و در مراسمات شرکت کنند، به وضعیت قرمز خواهیم رسید.

رضا نجاتی بیان کرد: اگر مردم رعایت نکنند و در محافل عمومی حضور یابند، علاوه بر سلامت خود سلامت اطرافیان را نیز به خطر می‌اندازند بنابراین توصیه می‌کنیم از خروج از منزل برای کارهای غیر ضروری و حضور در محافل عمومی خودداری کنند. در حال حاضر برگزاری مراسمات عروسی و عزا به صلاح نیست و از برگزاری این مراسمات باید پرهیز شود و در صورت مشاهده، بر اساس تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا اقدامات لازم انجام خواهد شد.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان با اشاره به منشاء بروز موارد کرونا در هفتکل، گفت: هفتکل یکی از شهرستان‌هایی است که مسیر رفت و آمد چند شهرستان دیگر است. ممنوعیت‌هایی در این منطقه اعمال کرده‌ایم بنابراین مردم تنها برای کارهای ضروری به شهرستان‌ها مراجعه کنند و دید و بازدیدها را در شرایط بهتری انجام دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا