خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ایران به توقف کمک آمریکا به سازمان بهداشت جهانی

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: آمریکا در بدترین زمان ممکن و در میانه مبارزه علیه یک بلای جهانی ناگهان تنها هماهنگ کننده بهداشت جهانی را مجازات می کند که این اقدام عین بی مسئولیتی و جنایت علیه بشریت است

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی و کمک مالی آن کشور به این سازمان بین‌المللی آن هم در شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا، این تصمیم را گام دیگری در راستای تضعیف چند جانبه گرایی و نهادهای بین‌المللی از سوی دولت آمریکا دانست و آن را شدیدا محکوم کرد.

وی با اشاره این که سلامت، بهداشت و امنیت جانی مردم جهان مستقیما در اثر همه گیری کرونایی به خطر افتاده است، افزود: آمریکا در بدترین زمان ممکن و در میانه جنگ علیه یک بلای جهانی ناگهان تنها هماهنگ کننده بهداشت جهانی را مجازات می کند که این عین بی مسئولیتی و جنایت علیه بشریت است.

موسوی اضافه کرد: هدف اصلی ترامپ از تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی، فرافکنی و سرپوش نهادن بر ناکارآمدی دولت آمریکا در مهار و کنترل ویروس کرونا در آن کشور است. وی از جامعه جهانی دعوت کرد که برای بی اثر کردن اقدامات یکجانبه آمریکا و حفظ جبهه واحد جهانی بکوشند و در کنار این سازمان جهانی بایستند.

وی گفت: سیاستمداران آمریکا باید متوجه شوند که این اقدام نقض تعهدات آنها به جامعه بین المللی است و نمی توان با قطع کمک و فشار یکجانبه،  تلاش بشردوستانه جهان را به اسارت گرفت و از اقدامات غیر قانونی و غیر اخلاقی منتفع شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا